Ενέργεια

Επιστολή ΕΛΕΤΑΕΝ προς ΡΑΕ, ΑΔΜΗΕ, ΥΠΕΝ για το πρόστιμο των 5 εκατ ευρώ

Επιστολή ΕΛΕΤΑΕΝ προς ΡΑΕ, ΑΔΜΗΕ, ΥΠΕΝ για το πρόστιμο των 5 εκατ ευρώ
Ο πρόεδρος κ. Παναγιώτης Λαδακάκος απευθυνόμενος προς τις Αρχές ζητά να φωτιστεί το ζήτημα του προστίμου

Παρέμβαση από την πλευρά της ΕΛΕΤΑΕΝ για το πρόστιμο της ΡΑΕ στον ΑΔΜΗΕ ύψους 5 εκατ ευρώ αναφορικά με το νομικό μπλόκο που έχει υπάρξει για τον Δυτικό διάδρομο της Πελοποννήσου πραγματοποιεί ο πρόεδρός της κ. Παναγιώτης Λαδακάκος.
Ο πρόεδρος κ. Παναγιώτης Λαδακάκος απευθύνεται προς τον πρόεδρο της ΡΑΕ κ. Δαγούμα, τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΑΔΜΗΕ κ. Μανουσάκη και την γενική γραμματέα του ΥΠΕΝ κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου ζητώντας να φωτιστεί το ζήτημα του προστίμου των 5 εκατ ευρώ που που επέβαλε η Αρχή στον Διαχειριστή

Αναφέρει χαρακτηριστικά:

Με την παρούσα επιθυμούμε να ζητήσουμε ενημέρωση σχετικά με την πρόσφατη απόφαση της ΡΑΕ για την επιβολή προστίμου στον ΑΔΜΗΕ για το δυτικό διάδρομο στην Πελοπόννησο.

Ειδικότερα, επιχειρήσεις - μέλη μας έθεσαν υπόψη μας ποικίλα δημοσιεύματα στα οποία περιλαμβάνονται, υπό μορφή ρεπορτάζ, αναφορές σε μέρη του σκεπτικού που φέρεται ότι αποτέλεσε τη δικαιολογητική βάση της απόφασης της ΡΑΕ. Παραδειγματικά, αναφερόμαστε σε ρεπορτάζ της ιστοσελίδας www.anagnostis.org όπου περιλαμβάνονται αναφορές στην Ορθοδοξία, το μοναχισμό και την Ορθόδοξη Εκκλησία σε σχέση με την υλοποίηση έργων και το περιβάλλον.

Kαι από άλλα δημοσιεύματα  φέρεται ότι η απόφαση περιέχει σκέψεις που καταλαμβάνουν πέραν των δικτύων και άλλου είδους επενδύσεις, περιλαμβανομένων των επενδύσεων Α.Π.Ε. ή μπορεί να επηρεάζουν τον τρόπο που ερμηνεύονται τα δικαιώματα των επενδυτών.

Για αυτό, θα θέλαμε ευγενικά να παρακαλέσουμε να μας κοινοποιήσετε την απόφαση προκειμένου να την μελετήσουμε.

Ένα από τα δημοσιεύμα της anagnostis.org σε βασικά του σημεία αναφέρει τα παρακάτω:

Η ΡΑΕ ενημερώθηκε τον Δεκέμβριο του 2020

Αξιοσημείωτη παρατήρηση είναι ότι ο Διαχειριστής ενημέρωσε την Αρχή μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο για τον Δυτικό Διάδρομο και μάλιστα κατόπιν δική της όχλησης για τις καθυστερήσεις στο έργο της Πελοποννήσου.
Αν και για 26 μήνες (Νοέμβριο 2018 έως Δεκέμβριο 2020) υπήρχαν ισχυρές ενδείξεις ότι τόσο το Μοναστήρι των Αγίων Θεοδώρων όσο και η Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας προέβαλαν ισχυρή αντίσταση για την κατασκευή των πυλώνων πλησίον του μοναστηριού.

Όπως επισημαίνεται ο ΑΔΜΗΕ θα έπρεπε να δείξει ιδιαίτερη επιμέλεια στην περίπτωση της Μονής αφού είναι γνωστή η σχέση Ορθοδοξίας και περιβάλλοντος με σημαντικές πρωτοβουλίες σχετικές με την περιβαλλοντική διαχείριση.

Τονίζεται επίσης ότι ο μοναχισμός επιδιώκει τον εντοπισμό χώρων που δημιουργούνται ιδανικές συνθήκες για την επίτευξη του μοναστικού βίου, χαρακτηριστικά που δεν έπρεπε να υποτιμηθούν από τον Διαχειριστή, συνυπολογίζοντας ότι η Ορθόδοξη εκκλησία, ως οργανικό τμήμα της κοινωνίας, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος.

O ΑΔΜΗΕ όπως υπογραμμίζεται, είχε γνώση της σοβαρότητας του προβλήματος καθώς είχε προσφέρει αντισταθμιστικά στο μοναστήρι ύψους 700.000 ευρώ για να ξεπεράσει τα εμπόδια! Η προσφορά σύμφωνα με τον Ρυθμιστή τέτοιου ποσού δείχνει ότι έχει υπολογίσει ότι το κόστος από την αλλαγή όδευσης θα είναι μεγαλύτερο.

Σύμφωνα με την ΡΑΕ, στην έγκριση του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης (ΔΠΑ) του ΕΣΜΗΕ, επισημαίνεται ότι ο Διαχειριστής θα καταβάλει κάθε δυνατή ενέργεια με στόχο να ολοκληρωθεί ο δυτικός διάδρομος μέσα στο β’ εξάμηνο του 2019 αφού ήδη καθυστερούσε από το 2018. Ταυτόχρονα καλούσε τον ΑΔΜΗΕ στο εξής στα υποβαλλόμενα ΔΠΑ, να υπάρχει ξεχωριστή ενότητα με την πρόοδο του συγκεκριμένου έργου με τεκμηρίωση για τυχόν καθυστερήσεις και με εξάμηνες αναφορές, πράγμα που δεν έκανε.

Τι αναφέρει η απόφαση της ΡΑΕ για τον ΑΔΜΗΕ

Ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με την ΡΑΕ άφησε να κυλίσει άπρακτο ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που προσδιορίζεται από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο του 2020.

Κατά την επίμαχη περίοδο δεν έγινε καμία ενέργεια, όπως επισημαίνεται για να ολοκληρωθεί το έργο, το οποίο συνδέεται στενά με την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την ασφάλεια του Συστήματος όπως αυτό φάνηκε και στην περίπτωση της τελευταίας πυρκαγιάς του αυτομετασχηματιστή στο ΚΥΤ Κουμουνδούρου.

Έτσι δημιουργήθηκε πρόσφορο έδαφος για την εμφάνιση σοβαρών στρεβλώσεων λόγω του ότι οι μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που βρίσκονται στην Πελοπόννησο διαμορφώνουν τις τιμές στην Αγορά Εξισορρόπησης όπως αυτές θέλουν λόγω της αναγκαστικής τους λειτουργίας.

Θα μπορούσε ο ΑΔΜΗΕ να προβλέψει την συμφόρηση στην Πελοπόννησο λόγω της περιορισμένης μεταφορικής ικανότητας του Συστήματος και να προβεί σε συγκεκριμένες προτάσεις τροποποίησης του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης, πράγμα που δεν έκανε.

Συμπερασματικά θα έλεγε κανείς ότι ένα τέτοιο θέμα με βαθύτατα τα στοιχεία της θρησκευτικότητας είναι εξαιρετικά ευαίσθητο προς διαχείριση και αξιολόγηση.
Με δεδομένον και τον κορεσμό της Πελοποννήσου η προσήκουσα και βέλτιστη λύση είναι μια κοινή στρατηγική που θα επιτρέψει την εύρεση μιας αξιόπιστης λύσης, αφού το πρόβλημα αφορά το σύνολο του ενεργειακού συστήματος της χώρας.

www.worldenergynews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης