Ενέργεια

Oilprice: Η παγκόσμια κρίση εφοδιασμού αυξάνει το κόστος της μπαταρίας ηλ. οχημάτων - Ανατροπή δεδομένων

Oilprice: Η παγκόσμια κρίση εφοδιασμού αυξάνει το κόστος της μπαταρίας ηλ. οχημάτων - Ανατροπή δεδομένων
Ο κινεζικός γίγαντας ηλεκτρικών οχημάτων, BYD δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αυξήσει τις τιμές των μπαταριών του τουλάχιστον κατά 1/5, σύμφωνα με την Caixin
Σχετικά Άρθρα

Οι φτηνές μπαταρίες είναι ο βασικός παράγοντας για τη μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων εδώ και λίγο καιρό. Μέχρι πρόσφατα, το κόστος της μπαταρίας ήταν σε σταθερή πτωτική καμπύλη, καθώς η τεχνολογία βελτιωνόταν και η απόδοση αυξήθηκε, σύμφωνα με τα όσα αναμεταδίδει το Oilprice.

Στη συνέχεια, η πανδημία προκάλεσε τον όλεθρο σε κάθε βιομηχανία και αλυσίδα εφοδιασμού. Οι τιμές του λιθίου τρέχουν σε υψηλά ρεκόρ αυτή τη στιγμή, με το Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου να αναφέρει την τιμή για ένα κιλό υδροξειδίου του λιθίου -μια από τις τρεις μορφές λιθίου που διαπραγματεύονται στις παγκόσμιες αγορές- στα 27 δολάρια την περασμένη Παρασκευή. Οι άλλες μορφές λιθίου για μπαταρίες είναι επίσης στα ύψη, όπως φαίνεται σε αυτά τα γραφήματα από το Fastmarkets. Και αυτή η τάση απειλεί την επανάσταση των EV.

Οι σημαντικές αυξήσεις του κόστους

Ο κινεζικός γίγαντας ηλεκτρικών οχημάτων, BYD δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αυξήσει τις τιμές των μπαταριών του τουλάχιστον κατά 1/5, σύμφωνα με την Caixin. Η εταιρεία ανέφερε όχι μόνο τις τιμές του λιθίου αλλά και την τιμή του κοβαλτίου ως λόγο για την άνοδο της τιμής. Η τιμή του οξειδίου του κοβαλτίου του λιθίου είχε τριπλασιαστεί από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Το πρόβλημα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα έντονο στην Κίνα, η οποία έχει πολλούς κατασκευαστές μπαταριών, αλλά είναι απίθανο να παραμείνει περιορισμένη μόνο σε αυτήν τη χώρα. Η BYD, αφενός, δεν χρησιμοποιεί μόνο τις μπαταρίες της στα δικά της οχήματα. Προμηθεύει επίσης μπαταρίες σε Toyota και Ford.

Στην πραγματικότητα, οι τάσεις των κινεζικών τιμών λιθίου επηρεάστηκαν επίσης σημαντικά από το κλείσιμο των εργοστασίων εν μέσω της ενεργειακής κρίσης. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές των μετάλλων μπαταριών είναι παγκόσμιοι: η προσφορά είναι περιορισμένη για πολλά από αυτά, ενώ η ζήτηση αυξάνεται.

Η προειδοποίηση της Rystad Energy

Τον περασμένο μήνα, η Rystad Energy προειδοποίησε ότι η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας σε ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον θα μπορούσε να συναντήσει εμπόδιο με τη μορφή έλλειψης εφοδιασμού νικελίου εντός πέντε ετών. Η νορβηγική εταιρεία συμβούλων έχει προβλέψει ότι μόλις το 2024, η ζήτηση για νικέλιο θα μπορούσε να φτάσει τους 3,4 εκατομμύρια τόνους, που θα ήταν υψηλότερη από την προσφορά. Επί του παρόντος, η ζήτηση νικελίου ανέρχεται σε 2,5 εκατομμύρια τόνους.

Με τέτοια κενά μεταξύ προσφοράς και ζήτησης για μέταλλα και ορυκτά που είναι κρίσιμα για την παραγωγή μπαταριών EV, η Rystad αναμένει από τα EV να προσθέσουν μερικές χιλιάδες δολάρια στην τιμή τους, γεγονός που θα κάνει την πώλησή τους πιο δύσκολη. Ίσως το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί με πρόσθετες κρατικές επιδοτήσεις, αλλά στην παρούσα φάση κάτι τέτοιο φαντάζει πολύ δύσκολο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης