Ενέργεια

Bloomberg: Οι τιμές των μπαταριών κατέρρευσαν κατά 89% στα 132 $/kwh - Τι ακολουθεί

Bloomberg: Οι τιμές των μπαταριών κατέρρευσαν κατά 89% στα 132 $/kwh - Τι ακολουθεί
Σημαντική πτώση των μπαταριών οχημάτων παρατηρείται την τελευταία 10ετία

Η ετήσια έρευνα για τις τιμές των μπαταριών του BloombergNEF διαπιστώνει ότι οι τιμές μειώθηκαν κατά 6% από το 2020 έως το 2021, αλλά αρχίζουν να «δαγκώνουν» οι ανερχόμενες τιμές των πρώτων υλών.
Οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου, οι οποίες άγγιζαν τα 1.200 (δολάρια) $ / kWh (κιλοβατώρα) το 2010, έχουν μειωθεί κατά 89% φτάνοντας στα 132 $/kWh το 2021 και κατά 6% και 140 $/kWh σε σχέση με το 2020.
Οι συνεχιζόμενες μειώσεις κόστους προμηνύονται θετικά για το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων, που βασίζονται στην τεχνολογία ιόντων λιθίου.
Ωστόσο, ο αντίκτυπος της αύξησης των τιμών των βασικών εμπορευμάτων και του αυξημένου κόστους των πρώτων υλών όπως οι ηλεκτρολύτες άσκησε πίεση στη βιομηχανία το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Αυτές οι τιμές είναι ένας μέσος όρος για όλους τους τύπους των μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των διαφορετικών τύπων ηλεκτρικών οχημάτων, λεωφορείων και έργων σταθερής αποθήκευσης.
Ειδικά για τα πακέτα ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV), οι τιμές ήταν 118 $/kWh το 2021.
Σε επίπεδο κυψέλης, οι μέσες τιμές BEV ήταν μόλις 97 $/kWh.
Αυτό δείχνει ότι, κατά μέσο όρο, οι κυψέλες αντιπροσωπεύουν το 82% της συνολικής τιμής της συσκευασίας.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η αναλογία κόστους κυψέλης προς συσκευασία έχει αποκλίνει από την παραδοσιακή διαίρεση 70:30, αποτέλεσμα αλλαγών στο σχεδιασμό της συσκευασίας.

Χαμηλότερες τιμές – αλλά απότομα αυξανόμενο κόστος σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού

Σε περιφερειακή βάση, οι τιμές των μπαταριών ήταν φθηνότερες στην Κίνα, στα 111 $/kWh.
Οι συσκευασίες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη κοστίζουν 40% και 60% υψηλότερα, αντίστοιχα.
Αυτό αντικατοπτρίζει τη σχετική ανωριμότητα αυτών των αγορών, το ποικίλο φάσμα εφαρμογών και, για το υψηλότερο επίπεδο της σειράς, τον χαμηλό όγκο και τις παραγγελίες κατά παραγγελία.

Οι τιμές συνέχισαν να πέφτουν το 2021 καθώς αυξήθηκε η υιοθέτηση του χαμηλού κόστους λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP) και καθώς η χρήση ακριβού κοβαλτίου στις καθόδους με βάση το νικέλιο συνέχισε να διολισθαίνει.
Κατά μέσο όρο, οι κυψέλες LFP ήταν σχεδόν 30% φθηνότερες από τις κυψέλες NMC το 2021.
Ωστόσο, ακόμη και χημικές ουσίες χαμηλού κόστους όπως το LFP, το οποίο είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένο στις τιμές ανθρακικού λιθίου, έχουν αισθανθεί το δάγκωμα του αυξανόμενου κόστους σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού.
Από τον Σεπτέμβριο, οι Κινέζοι παραγωγοί έχουν αυξήσει τις τιμές LFP κατά 10-20%.

Με βάση τις ιστορικές τάσεις, η Έρευνα Τιμών Μπαταριών 2021 της BNEF, η οποία ξεκίνησε με την διαδικτυακή σύνοδο κορυφής BNEF στη Σαγκάη, προβλέπει ότι έως το 2024 οι μέσες τιμές συσκευασίας θα είναι κάτω από τα 100 $/kWh.
Σε αυτό το σημείο τιμής οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μπορούν να παράγουν και να πωλούν ηλεκτρικά οχήματα μαζικής χρήσης στην ίδια τιμή (και με το ίδιο περιθώριο) με συγκρίσιμα οχήματα εσωτερικής καύσης σε ορισμένες αγορές.
Αυτό προϋποθέτει ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμες επιδοτήσεις, αλλά οι πραγματικές στρατηγικές τιμολόγησης θα διαφέρουν ανάλογα με την αυτοκινητοβιομηχανία και τη γεωγραφία.

Βραχυπρόθεσμα, οι μέσες τιμές των μπαταριών θα μπορούσαν να αυξηθούν

Ωστόσο, οι υψηλότερες τιμές των πρώτων υλών σημαίνουν ότι βραχυπρόθεσμα, οι μέσες τιμές συσκευασίας θα μπορούσαν να αυξηθούν σε 135 $/kWh το 2022 σε ονομαστικούς όρους.
Ελλείψει άλλων βελτιώσεων που μπορούν να μετριάσουν αυτόν τον αντίκτυπο, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι το σημείο στο οποίο οι τιμές πέφτουν κάτω από τα 100 $/kWh θα μπορούσε να ωθηθεί κατά δύο χρόνια.
Αυτό θα επηρεάσει την προσιτή τιμή των EV ή τα περιθώρια κέρδους των κατασκευαστών και θα μπορούσε να βλάψει την οικονομία των έργων αποθήκευσης ενέργειας.

Ο James Frith, επικεφαλής έρευνας για την αποθήκευση ενέργειας της BNEF και επικεφαλής συγγραφέας της έκθεσης, δήλωσε: «Αν και οι τιμές των μπαταριών μειώθηκαν συνολικά το 2021, το δεύτερο εξάμηνο του έτους οι τιμές αυξήθηκαν.
Εκτιμούμε ότι κατά μέσο όρο η τιμή μιας κυψέλης NMC (811) είναι 10 $/kWh υψηλότερη το τέταρτο τρίμηνο από ό,τι ήταν τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, με τις τιμές να πλησιάζουν τώρα στα 110 $/kWh.
Αυτό δημιουργεί ένα σκληρό περιβάλλον για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα εκείνες στην Ευρώπη, οι οποίες πρέπει να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων προκειμένου να πληρούν τα μέσα πρότυπα εκπομπών του στόλου.
Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί τώρα να πρέπει να κάνουν μια επιλογή μεταξύ της μείωσης των περιθωρίων κέρδους ή της μετακύλισης του κόστους, με κίνδυνο να αποτρέψουν τους καταναλωτές να αγοράσουν ένα EV».


Η άνοδος των πρώτων υλών και πως θα επιτευχθεί ο στόχος των 100 $/kWh

Ο Kwasi Ampofo, επικεφαλής μετάλλων και εξόρυξης στο BloombergNEF δήλωσε: «Οι τιμές του λιθίου έχουν αυξηθεί σημαντικά φέτος ως αποτέλεσμα των περιορισμών στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, της αυξανόμενης ζήτησης στην Κίνα και την Ευρώπη και των πρόσφατων περιορισμών παραγωγής στην Κίνα.
Αν και αναμένουμε ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται το 2022, άλλοι παράγοντες, όπως οι παγκόσμιοι περιορισμοί στην αλυσίδα εφοδιασμού και οι περιορισμοί παραγωγής της Κίνας θα έπρεπε να έχουν επιλυθεί έως το 1ο τρίμηνο του 2022.
Αυτό θα βοηθήσει στη μείωση των τιμών του λιθίου».

Ο χρόνος για την επίτευξη 100$/kWh είναι πιο αβέβαιος
Ο δρόμος για την επίτευξη 100$/kWh είναι ξεκάθαρος, αν και ο χρόνος φαίνεται πλέον πιο αβέβαιος.
Το 2021, ένα κύμα αυτοκινητοβιομηχανιών κυκλοφόρησε οδικούς χάρτες τεχνολογίας μπαταριών που περιγράφουν πώς μπορούν να μειωθούν οι τιμές κάτω από 100 $/kWh.
Εταιρείες όπως η Renault και η Ford έχουν ανακοινώσει δημόσια στόχους 80 $/kWh έως το 2030.
Η συνεχής επένδυση στην Ε&Α παράλληλα με την επέκταση της χωρητικότητας σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού θα συμβάλει στη βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών και στη μείωση του κόστους κατά την επόμενη δεκαετία.
Το BloombergNEF αναμένει ότι οι τεχνολογίες επόμενης γενιάς, όπως άνοδοι μετάλλου πυριτίου και λιθίου, ηλεκτρολύτες στερεάς κατάστασης και νέες διαδικασίες κατασκευής υλικού καθόδου και κυψελών, θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη αυτών των μειώσεων τιμών.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης