Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Ηλεκτρικά ταξί: Φεβρουάριο η πλατφόρμα για επιδότηση έως 22.500 ευρώ

Ηλεκτρικά ταξί: Φεβρουάριο η πλατφόρμα για επιδότηση έως 22.500 ευρώ
Επικεντρώνεται στην αντικατάσταση αυτών των οχημάτων που έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας των 18, 21, 24 ετών
Στα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται, εκτός απροόπτου, να ανοίξει τελικά η πολυαναμενόμενη πλατφόρμα για την ενισχυμένη επιδότηση η οποία θα αφορά στην αντικατάσταση ενός συμβατικού οχήματος ταξί με ένα ηλεκτροκίνητο η οποία, όπως είχε εξαγγείλει πριν μήνες ο υπουργός Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας, θα φτάνει έως και τις 22.500 ευρώ ανά αιτούντα. Ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός σε επαφές του με το προεδρείο της Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Ταξί σε πρώτη φάση θα καλυφθούν 2.000 αιτήσεις.


Η κυβέρνηση προχωρά σε πιο γενναίες επιδοτήσεις διότι στο αρχικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τα 10.500 ευρώ (8.000 ευρώ για την επιδότηση, 2.500 ευρώ για την απόσυρση) δεν προσέλκυσαν παρά μόνο 13 οδηγούς ταξί, σε έναν χρόνο. Τροχοπέδη ίσως να ήταν και τα lockdown που είχαν καθηλώσει στους στόλους των ταξί για μήνες.
Ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει επιπλέον κίνητρα για την αντικατάσταση του γηρασμένου στόλου των ταξί που κυκλοφορούν στη χώρα μας, αξιοποιώντας πόρους 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Έτσι, το ποσό της απόσυρσης για τα ταξί στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα αυξηθεί και θα φτάσει στις 5.500 ευρώ (από 2.500 σήμερα). Αντιστοίχως, θα αυξηθεί και η επιδότηση αντικατάστασης κάποιου παλαιού ταξί για αγορά ηλεκτρικού μοντέλου η οποία σήμερα είναι μόλις στα 8.000 ευρώ.

Eπιχορήγηση θραύσης

Συνολικά το ποσό απόσυρσης και επιδότησης για την αγορά ενός ηλεκτροκίνητου ταξί θα φτάσει στα 22.500 ευρώ. Μάλιστα, ένας αυτοκινητιστής αξιοποιώντας παράλληλα και τα φορολογικά κίνητρα που απευθύνονται στοχευμένα στα ταξί (νόμος 4710/2020) μπορεί να ρίξει τον τελικό λογαριασμό της απόκτησης ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος στο ένα τρίτο. Στα πλεονεκτήματα περιλαμβάνονται επιπλέον το χαμηλό κόστος συντήρησης και αγοράς καυσίμου.
Υπολογίζεται ότι στην Αθήνα ένα ταξί διανύει 250 χιλιόμετρα τη μέρα και δαπανά ημερησίως περί τα 50 ευρώ για καύσιμο ενώ με ηλεκτρική ενέργεια το κόστος θα πέσει στα 5 ευρώ την ημέρα. Ωστόσο, παραμένει ως ανασταλτικός παράγοντας το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει διαμορφωθεί ένα πυκνό δίκτυο φόρτισης.

Η πρωτοβουλία για τα «πράσινα» ταξί που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης επικεντρώνεται στην αντικατάσταση αυτών των οχημάτων που έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας των 18, 21, 24 ετών στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα αντίστοιχα και πρόκειται να αποσυρθούν έως τις 31 Δεκεμβρίου. Μάλιστα, η επιδότηση θα συνδυαστεί με μια «επιχορήγηση θραύσης» για τα παλιά ρυπογόνα ταξί. Δηλαδή, η διάλυση και η καταστροφή του παλαιού οχήματος θα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την πρόσβαση στις διαθέσιμες επιδοτήσεις, διαδικασία που θα υλοποιείται από εξουσιοδοτημένη υπηρεσία.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης