Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Υγρά καύσιμα: Η αγορά έφαγε την επιδότηση και συνεχίζει - Fuel Pass και τον Ιούλιο

Υγρά καύσιμα: Η αγορά έφαγε την επιδότηση και συνεχίζει - Fuel Pass και τον Ιούλιο

Προβολές μετά και τη μηνιαία άνοδο που έχει καταγράψει το brent και η οποία φθάνει σχεδόν το 10%, δείχνουν ότι οι τιμές σε πολλές τουριστικές περιοχές μπορεί να φτάσουν τα 2,80 ευρώ/λίτρο 

Με τις τιμές των υγρών καυσίμων να σπάνε ένα νέο ρεκόρ κάθε ημέρα που περνάει, η κυβέρνηση επιχειρεί να κατευνάσει τη κοινωνία μέσω δηλώσεων περί ελέγχων στα πρατήρια και τα διυλιστήρια, ενώ αναζητεί δημοσιονομικό χώρο για νέα μέτρα στήριξης με πλέον πιθανό ενδεχόμενο την επέκταση του fuel pass και για τους επόμενους μήνες του καλοκαιριού.  

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στις 24 Μαΐου ήταν στα 2,269 ευρώ ανά λίτρο, της βενζίνης 100 οκτανίων 2,424 ευρώ και του diesel κίνησης στα 1,861 ευρώ.

Στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες η βενζίνη έχει εκτοξευθεί πάνω από 2,4 ευρώ ανά λίτρο και προσεγγίζει τα 2,50 ευρώ, ενώ και σε αρκετές περιοχές είναι πάνω από τα 2,30 όπως σε όλη την Κρήτη, στην Κέρκυρα, την Κεφαλονιά, την Λευκάδα, την Αιτωλοακαρνανία, την Ευρυτανία, την Λέσβο και τη Φωκίδα.

Ήδη, οι προβολές μετά και τη μηνιαία άνοδο που έχει καταγράψει το brent και η οποία φθάνει σχεδόν το 10%, δείχνουν ότι οι τιμές σε πολλές τουριστικές περιοχές μπορεί να φτάσουν τα 2,80 ευρώ/λίτρο ή ακόμη και τα ξεπεράσουν.
Στην ουσία η αγορά κατάπιε τα όποια οφέλη της επιδότησης.

Παρεμβάσεις και για τα καύσιμα

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον αναζητούντα κονδύλια στήριξης των καταναλωτών με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θεόδωρο Σκυλακάκη να δηλώνει ότι αν βρεθεί δημοσιονομικός χώρος θα υπάρξουν επιπλέον παρεμβάσεις τόσο για τους λογαριασμούς του ρεύματος όσο και για τα καύσιμα.

Όλα δείχνουν ότι έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο μείωσης του ΕΦΚ ή του ΦΠΑ στα καύσιμα σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού το πρώτο τρίμηνο του έτους η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων οδήγησε σε μείωση των εσόδων από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης κατά 112 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Σκυλακάκης εξάλλου σε χθεσινές δηλώσεις του απέκλεισε το ενδεχόμενο μείωσης του ΦΠΑ σημειώνοντας ότι: «Δεν μπορεί να γίνει μείωση του φόρου στα καύσιμα. Αν κάνουμε μείωση του ΦΠΑ, θα έχουμε σοβαρή μείωση των δημοσίων εσόδων. Εκτιμούμε ότι η τακτική της επιδότησης είναι προτιμότερη από την μείωση των φόρων».

Ενδιαφέρον έχει εξάλλου ότι συνέδεσε την παράταση του μέτρου της επιδότησης στα καύσιμα με την πορεία της τιμής του φυσικού αερίου και τα μέτρα για την επιδότηση των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος.

Αιτήσεις για το Fuel Pass

Πρέπει να σημειωθεί ότι η καταβολή του Fuel Pass, της ενίσχυσης για τα καύσιμα, βρίσκεται σε εξέλιξη, με τις αιτήσεις των δικαιούχων να «τρέχουν». Στόχος του επιδόματος βενζίνης είναι να «απορροφηθεί» μέρος του αυξημένου χρηματικού ποσού που δίνουν πλέον οι πολίτες για καύσιμα.

Ωστόσο, μία δεύτερη φάση του Fuel Pass και για την περίοδο του καλοκαιριού φαίνεται να είναι στο «τραπέζι», με τα σενάρια να λένε ότι θα δοθεί και μετά τον Ιούνιο, με τον κύκλο των αιτήσεων να ανοίγει -πιθανότατα- τον Ιούλιο.

Προ ολίγων ημερών, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επεκταθεί το μέτρο του Fuel Pass και για τους επόμενους καλοκαιρινούς μήνες μετά τον Ιούνιο (η ισχύουσα επιδότηση είναι για το τρίμηνο Απρίλιος - Ιούνιος) ενώ ήδη έχει ανακοινωθεί ότι η οριζόντια επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης (έκπτωση 0,15 λεπτά το λίτρο) θα ισχύσει και για Μάιο και για Ιούνιο.


www.worldenergynews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης