Ενέργεια

Ισπανία: Η κατασκευή του αγωγού Βαρκελώνης- Μασσαλίας θα διαρκέσει 4-5 χρόνια

Ισπανία: Η κατασκευή του αγωγού Βαρκελώνης- Μασσαλίας θα διαρκέσει 4-5 χρόνια

 

Εξετάζεται η ναυτιλιακή σύνδεση Ισπανίας-Ιταλίας για το LNG

Ο προγραμματισμένος υποθαλάσσιος αγωγός που συνδέει τα λιμάνια της Βαρκελώνης και της Μασσαλίας είναι απίθανο να βοηθήσει βραχυπρόθεσμα στην ανακούφιση της ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη, με την Ισπανία να λέει την Παρασκευή ότι μπορεί να χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερα έως πέντε χρόνια για να καταστεί πλήρως λειτουργική.
Το κοινό έργο μεταξύ Ισπανίας, Πορτογαλίας και Γαλλίας, που συμφωνήθηκε την Πέμπτη και ονομάστηκε BarMar, αντικαθιστά τον αγωγό MidCat στα Πυρηναία που η Ισπανία είχε πει ότι θα μπορούσε να είναι έτοιμος έως το 2023, αλλά τέθηκε βέτο από τη Γαλλία. O BarMar θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για την άντληση πράσινου υδρογόνου και άλλων ανανεώσιμων αερίων στο ευρωπαϊκό δίκτυο.
Και οι τρεις χώρες δήλωσαν ότι ο αγωγός θα πρέπει επίσης να επιτρέψει προσωρινά τη μεταφορά φυσικού αερίου για να βοηθήσει στην άμβλυνση των προβλημάτων εφοδιασμού της Ευρώπης που προκύπτουν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ωστόσο, μια τέτοια ανακούφιση είναι μερικά χρόνια μακριά.
«Πρόκειται για ένα έργο που πρέπει να είναι εξαιρετικά ασφαλές... Η εκτίμησή μας είναι ότι θα χρειαστούμε περίπου τέσσερα έως πέντε χρόνια», είπε η υπουργός Ενέργειας της Ισπανίας Τερέζα Ριμπέρα στους δημοσιογράφους την Παρασκευή.

Πρόσθεσε ότι οι συνδέσεις μεταξύ Ισπανίας και Γαλλίας, καθώς και μεταξύ του σημείου εισόδου στη Μασσαλία και του δικτύου αγωγών υδρογόνου στην κεντρική Ευρώπη, δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί.
Έχει οριστεί προθεσμία τον Δεκέμβριο για τις εταιρείες που είναι επιφορτισμένες με την κατασκευή του αγωγού να παρουσιάσουν ένα πιο λεπτομερές σχέδιο που περιγράφει το προβλεπόμενο κόστος και τη διάρκειά του, είπε η Ριμπέρα .

«Το γεγονός ότι έχει γίνει κάποια συζήτηση για «όχι νωρίτερα από το 2030» σημαίνει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν αποκλίσεις σχετικά με αυτό το θέμα», είπε η Ριμπέρα, αναφερόμενος στις αναφορές των γαλλικών μέσων ενημέρωσης την Παρασκευή.

Ο Πρωθυπουργός της Ισπανίας Πέδρο Σάντσεθ τόνισε «Αυτό που είναι σημαντικό τώρα είναι να αφήσουμε τους τεχνικούς να εργαστούν, να βρουν τα κεφάλαια, να θέσουμε καθήκοντα, χρονοδιαγράμματα και ημερομηνίες και φυσικά να καθορίσουμε πώς θα μοιραστούμε το κόστος αυτής της σημαντικής επένδυσης», είπε.

Ο Φερνάντο Γκαρσία, αναλυτής υπηρεσιών κοινής ωφελείας στην RBC Capital Markets, είπε ότι η διαδρομή BarMar «προφανώς» δεν θα διορθώσει τα βραχυπρόθεσμα προβλήματα εφοδιασμού της Ευρώπης.

«Η Ευρώπη είναι πιθανό να έχει προβλήματα εφοδιασμού με φυσικό αέριο τουλάχιστον μέχρι το 2024», είπε, προσθέτοντας: «Το πράσινο υδρογόνο μπορεί να είναι φθηνότερο να παραχθεί στην Ιβηρική Χερσόνησο από ό,τι στη Βόρεια Ευρώπη, αλλά οι τιμές, το κόστος και οι υποδομές εξακολουθούν να είναι σε μεγάλο βαθμό σε βρεφική ηλικία."

Ο αγωγός BarMar θα αντικαταστήσει επίσης μια υποθαλάσσια σύνδεση φυσικού αερίου μεταξύ Ισπανίας και Ιταλίας δήλωσε οη Ριμπέρα στον ισπανικό τηλεοπτικό σταθμό Antena 3 νωρίτερα την Παρασκευή.

Αντίθετα, η Ισπανία εξετάζει τώρα μια νέα θαλάσσια σύνδεση μεταξύ της Βαρκελώνης και του ιταλικού λιμανιού του Λιβόρνο για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταξύ των δύο χωρών,δήλωσε.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης