Ενέργεια

Επιφυλακτικοί οι δήμοι στη Μαγνησία για το FSRU Αργώ

Επιφυλακτικοί οι δήμοι στη Μαγνησία για το FSRU Αργώ

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξεταστεί η ένταξη του ARGO FSRU στις υποστηριζόμενες από το μηχανισμό REPowerEU επενδύσεις

 

Τις επιφυλάξεις τους, ως προς τη νέα χωροθέτηση του FSRU Αργώ έχουν αρχίσει να εκφράζουν προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) οι δήμοι της Μαγνησίας. Η ΡΑΕ είχε αποστείλει στα τέλη Φεβρουαρίου στους πέντε ΟΤΑ της περιοχής επιστολή σχετικά με την αίτηση προκαταρκτικής εξέτασης τροποποίησης της άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) της εταιρείας Mediterranean Gas.

Ήδη ο δήμος Νοτίου Πηλίου εισηγήθηκε αρνητικά στη δημιουργία του τερματικού σταθμού σε οποιοδήποτε σημείο εντός του Παγασητικού Κόλπου, καθώς πρόκειται για μια περίκλειστη θάλασσα και όχι ανοιχτή όπως της Αλεξανδρούπολης, με δεδομένο μάλιστα ότι το μεγαλύτερο μέρος της ακτογραμμής του δήμου βρίσκεται εντός του κόλπου με πολλούς οικισμούς και χωριά στα παράλιά του. Αντίστοιχη αρνητική εισήγηση, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζει και ο δήμος Αλμυρού, ενώ αναμένεται και η ανταπόκριση των άλλων τριών δήμων, μεταξύ των οποίων και η δημοτική αρχή Βόλου, η οποία στηρίζει ανοιχτά το έργο. Αν και ο χρόνος της διαβούλευσης έχει τελειώσει, η Αρχή έχει δώσει άτυπη παράταση.

Η ΡΑΕ είχε ζητήσει στα τέλη Φεβρουαρίου τη γνώμη των δημοτικών αρχών σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας να μετακινήσει τη θέση εγκατάστασης του πλωτού τερματικού σταθμού φυσικού αερίου «Αργώ» από σταθερό σημείο επί πλωτής εξέδρας στην είσοδο του λιμένος Βόλου, κοντά στην ακτή της περιοχής «Πευκάκια» σε άλλο σταθερό σημείο κοντά στην ακτή στην περιοχή «Κριθαριά».

Χωροθέτηση

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε η εταιρεία στη ΡΑΕ, το FSRU θα βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα του Παγασητικού κόλπου σε απόσταση 65 μέτρων από την ακτή και θα απέχει δύο ναυτικά μίλια από τη γραμμή ναυσιπλοΐας του λιμανιού. Εκτός από τη χωροθέτηση έχει μεταβληθεί και το χρονοδιάγραμμα έναρξης εμπορικής λειτουργίας του έργου, από τον Ιανουάριο του 2023 στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Η δυναμικότητα επαναεριοποίησης του ARGO θα ανέρχεται σε 5,2 bcm φυσικού αερίου ετησίως.

Πάντως, είναι αξιοσημείωτο ότι η Επίτροπος Ενέργειας Κάντρι Σίμσον απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Λευτέρη Νικολάου – Αλαβάνου σχετικά με την αδειοδότηση έργου LNG στον Βόλο, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξεταστεί η ένταξη του ARGO FSRU στις υποστηριζόμενες από το μηχανισμό REPowerEU επενδύσεις, εφόσον υπάρξει πρόταση από την ελληνική πλευρά και αφού κριθεί ότι πληρούνται τα κριτήρια ασφάλειας εφοδιασμού. Επισημαίνεται ωστόσο ότι, οι υποδομές υπόκεινται πάντοτε και στη συμμόρφωση με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και σε δοκιμές αγοράς προκειμένου να αποδειχθεί η εμπορική τους βιωσιμότητα.

Η πρώτη φάση του market test για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και δέσμευση δυναμικότητας στον τερματικό σταθμό ΑRGO FSRU στο Βόλο είχε ολοκληρωθεί στα τέλη Δεκεμβρίου και όπως είχε ανακοινωθεί, με το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν ελληνικές και ξένες εταιρείες, υπερκαλύφθηκε η δυναμικότητα του τερματικού σταθμού. Αναμένεται πλέον η δεύτερη φάση του FSRU.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης