Ενέργεια

Πιέσεις στην αγορά αεροπορικών καυσίμων - Στα 27 δολ. το margin

Πιέσεις στην αγορά αεροπορικών καυσίμων - Στα 27 δολ. το margin

Τα περιθώρια κέρδους ήταν κατά μέσο όρο 30,70 δολάρια το βαρέλι τον Φεβρουάριο και 47 δολάρια τον Ιανουάριο

 

Η ευρωπαϊκή αγορά αεροπορικών καυσίμων δέχεται πιέσεις από την υπερπροσφορά, παρόλο που η ζήτηση από τον κλάδο των αερομεταφορών συνεχίζει την ανάκαμψη μετά την COVID-19.

Τα ευρωπαϊκά περιθώρια κέρδους για την παραγωγή καυσίμων αεροσκαφών κυμαίνονται κατά μέσο όρο περίπου στα 27 δολάρια το βαρέλι αυτόν τον μήνα, τα χαμηλότερα από τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Reuters.
Τα περιθώρια ήταν κατά μέσο όρο 30,70 δολάρια το βαρέλι τον Φεβρουάριο και 47 δολάρια τον Ιανουάριο.

«Παρά την ανάκαμψη του αριθμού των επιβατών, φαίνεται να είμαστε καλά εφοδιασμένοι, με τα τζετ να βρίσονται ακόμα σε contango», δήλωσε ένας Ευρωπαίος trader.
Το Contango είναι μια δομή αγοράς στην οποία οι τιμές για μελλοντικές παραδόσεις διαπραγματεύονται με ένα premium σε σχέση με την άμεση τιμή. Συνήθως υποδηλώνει υπερπροσφορά και ενθαρρύνει τους traders να αποθηκεύουν πετρέλαιο για να το πουλήσουν στο μέλλον.
Την Τρίτη, η ανταλλαγή φορτίου καυσίμων αεροσκαφών βορειοδυτικής Ευρώπης τον Απρίλιο διαπραγματευόταν περίπου 20 δολάρια ο τόνος κάτω από την ανταλλαγή του Μαΐου.

Άλλη πηγή εμπορικών συναλλαγών είπε ότι, μετά από μια πτώση στα περιθώρια κέρδους ντίζελ στις αρχές του τρέχοντος έτους, τα διυλιστήρια στην Ευρώπη προσάρμοσαν τις τιμές για να παράγουν λιγότερο καύσιμο κινητήρα και περισσότερο αεροπορικό καύσιμο.
Αυτή η κίνηση, πρόσθεσε, συνέβαλε στην αύξηση των προμηθειών καυσίμων αεροσκαφών.
Οι εισαγωγές στην Ευρώπη ήταν επίσης ισχυρές.
Τον Φεβρουάριο περίπου 503.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) έφτασαν στην ήπειρο, το υψηλότερο επίπεδο από τα 522.000 bpd τον Δεκέμβριο και κάτω από το ρεκόρ 590.000 bpd τον Οκτώβριο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας πετρελαϊκών αναλύσεων Vortexa. Οι εισαγωγές Μαρτίου ανέρχονται επί του παρόντος σε περίπου 330.000 bpd.

Παραγωγή Αποσταγμάτων

Τα τελευταία στοιχεία της Euroilstock έδειξαν ότι η ευρωπαϊκή παραγωγή μεσαίων αποσταγμάτων, η οποία περιλαμβάνει ντίζελ και αεροπορικά καύσιμα, αυξήθηκε κατά 7,4% σε ετήσια βάση τον Φεβρουάριο.
Ωστόσο, οι προμήθειες αναμένεται να περιοριστούν, καθώς η ζήτηση για ταξίδια στο καλοκαίρι πλησιάζει και αυξάνει τη ζήτηση.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας αναμένει ότι η ζήτηση αεροπορικών καυσίμων θα αντιστοιχεί στο 57% της συνολικής πρόβλεψής του για αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου κατά περίπου 2 εκατομμύρια bpd φέτος, σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεσή του.

«Κατά τη διάρκεια του 2022 το τζετ/κηροζίνη κέρδισε σταθερά έδαφος και αναμένεται ότι η φετινή χρήση θα φτάσει το 92% του 2019», ανέφερε ο οργανισμός.

Οι παρατεταμένες διακοπές διυλιστηρίων στη Γαλλία, κυρίως λόγω της απεργίας, θα μπορούσαν επίσης να σφίξουν την αγορά, ανέφεραν οι trader.

www.worldenergynews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης