Ενέργεια

Solstad Offshore: Ολοταχώς προς το Net-Zero έως το 2050 με χρήση υβριδικών μπαταριών

Solstad Offshore: Ολοταχώς προς το Net-Zero έως το 2050 με χρήση υβριδικών μπαταριών
Οι υβριδικές λύσεις είναι η καλύτερη προσέγγιση για τη βελτιστοποίηση της χρήσης ενέργειας στο πλοίο, συμφωνούν ναυτιλιακοί ειδικοί σύμφωνα με το Maritime Executive
Ο υβριδισμός έχει αναδειχθεί ως μία από τις βασικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τι μπορούμε να μάθουμε από τους πλοιοκτήτες που επένδυσαν πολλά ως πρώτεε κινητήριες δυνάμεις σε αυτήν την επανάσταση της πρόωσης, σε μια εποχή που η βιωσιμότητά της ήταν ακόμη υπό συζήτηση;
Τι αποτελέσματα μπορούν να δείξουν και πού βρίσκονται ανταγωνιστικά σήμερα, αναδεικνύει σε ανάλυσή του το Maritime Executive.

Υβριδικές λύσεις

Οι περισσότεροι ειδικοί του κλάδου συμφωνούν τώρα ότι οι υβριδικές λύσεις είναι η καλύτερη προσέγγιση για τη βελτιστοποίηση της χρήσης ενέργειας στο πλοίο, διασφαλίζοντας παράλληλα τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς εκπομπών.
Με απλά λόγια, η υβριδική πρόωση περιγράφει τη χρήση δύο ή περισσότερων πηγών ενέργειας για την τροφοδοσία ενός σκάφους.
Ο κύριος στόχος είναι να μειωθεί η καύση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων, διατηρώντας παράλληλα την απαιτούμενη ισχύ και απόδοση.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό περιλαμβάνει τον συνδυασμό ενός συμβατικού κινητήρα καύσης με έναν ηλεκτροκινητήρα ή άλλη πηγή καθαρής ενέργειας.
Η υβριδική πρόωση που ενσωματώνει τεχνολογία αποθήκευσης ενέργειας, όπως μπαταρίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή πρόσθετης πράσινης ισχύος, όπως απαιτείται, έχει γίνει όλο και πιο δημοφιλής.
Ο τομέας των πορθμείων ήταν πρώτος, αλλά οι υβριδικές λύσεις γίνονται σταθερά πιο διαδεδομένες και σε άλλα ναυτιλιακά τμήματα, συμπεριλαμβανομένων των offshore.

Εκτεταμένο πρόγραμμα μετασκευής

Η νορβηγική εταιρεία υπεράκτιων υπηρεσιών και προμηθειών Solstad Offshore ASA διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους του κλάδου, με 83 πλοία που εξυπηρετούν πελάτες παγκοσμίως.
Ήταν στην πρωτοπορία των προσπαθειών βιωσιμότητας, μετασκευάζοντας 10 υπάρχοντα πλοία σε υβριδική πρόωση μεταξύ 2019 και Μαρτίου 2023.
Ο πρώτος που υποβλήθηκε στη διαδικασία ήταν ο διακομιστής PSV Normand 5.300 dwt (κατασκευάστηκε το 2011) και υπάρχουν και άλλα στα σκαριά.
1_53.PNG
«Η υβριδική τεχνολογία είναι αυτή τη στιγμή η μόνη εμπορευματοποιημένη πράσινη τεχνολογία που μπορεί να εφαρμοστεί σε πλοία ανοικτής θαλάσσης σήμερα.
Έχοντας αυτά τα 10 μετασκευασμένα πλοία μας καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους χρήστες τεχνολογίας μπαταριών στην υπεράκτια επιχείρηση παγκοσμίως.
Δεν είναι φθηνό, αλλά η δαπάνη Capex αντισταθμίζεται από την εξοικονόμηση Opex για 10 χρόνια, κυρίως στην εξοικονόμηση καυσίμου του πελάτη αλλά και στο μειωμένο κόστος συντήρησης του κινητήρα», λέει ο Chief Sustainability Officer της Solstad, Tor Inge Dale.
Το ταξίδι ξεκίνησε το 2009 όταν η Solstad ξεκίνησε την εκστρατεία της «Solstad Green Operations» που είχε σχεδιαστεί για σταδιακά μέτρα για τη μείωση και παρακολούθηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών.

Η εκστρατεία εξελίχθηκε με την εισαγωγή καινοτόμων μεθόδων για τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης.
Μαζί με την υβριδική πρόωση, αυτά περιλαμβάνουν το Green DP (μια προηγμένη λύση δυναμικής τοποθέτησης που μειώνει σημαντικά την καύση καυσίμου μέσω προγνωστικού ελέγχου), τη μείωση της απορρόφησης ισχύος από τους ενεργοποιητές επί του σκάφους και τη χρήση ισχύος στην ξηρά όταν βρίσκεται στο λιμάνι.
Η Solstad σχεδιάζει επίσης να εφαρμόσει νέες τεχνολογίες στα μετασκευασμένα πλοία, καθώς αυτά θα είναι διαθέσιμα.

Φιλόδοξοι στόχοι

«Θέσαμε δύο βασικούς στόχους: 50% μειώσεις εκπομπών έως το 2030 και καθαρό μηδέν έως το 2050.
Μέχρι στιγμής, έχουμε φτάσει στο εύρος του 20 τοις εκατό έως 21 τοις εκατό στον πρώτο, επομένως είμαστε σε απόλυτα σωστό δρόμο με τις επενδύσεις μας». λέει ο Dale.
«Η επίτευξη του τελικού στόχου, και μάλιστα 50 τοις εκατό το 2030, είναι πολύ δύσκολη.

Ο στόλος μας καταναλώνει περίπου 200.000 τόνους συμβατικού καυσίμου κάθε χρόνο και πρέπει να αντικαταστήσουμε τα περισσότερα από αυτά με άλλα καύσιμα στο μέλλον.
Είναι τεράστιο έργο».
Τονίζει ότι η στενή συνεργασία με βασικούς εταίρους είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη λειτουργικών, ενεργειακά αποδοτικών λύσεων για τον στόλο.

Ισχυρή υποστήριξη ανάπτυξης

Η SEAM είναι ένας από αυτούς τους βασικούς εταίρους, που υποστηρίζει τη Solstad στην ανάπτυξη και ενσωμάτωση όχι μόνο υβριδικών συστημάτων, αλλά και λύσεων διαχείρισης ενέργειας, μονάδων δίσκου, συνδέσεων στην ξηρά, μπαταριών και στην εφαρμογή του συμβολισμού της μπαταρίας (ισχύς) της κατηγορίας DNV.
«Το να έχουμε έναν ομόλογο στον οποίο μπορούμε να βασιστούμε είναι πολύ σημαντικό.

Η SEAM είναι ένας από τους λίγους προμηθευτές με τους οποίους έχουμε επιλέξει να δημιουργήσουμε μια πολύ στενή σχέση.
Είναι πολύ γρήγοροι στο να βρουν καλές λύσεις που ξέρουμε ότι θα λειτουργήσουν, και κυρίως ότι παραδίδουν εντός των χρονοδιαγραμμάτων».
Η SEAM έχει εργαστεί για την ανάπτυξη και τη βελτιστοποίηση της υβριδικής τεχνολογίας από το 2016 και πιστεύει ακράδαντα ότι το υβριδικό-ηλεκτρικό είναι το κλειδί για την απελευθέρωση ακόμη καλύτερης ενεργειακής απόδοσης στο μέλλον.
2_37.PNG
«Τα υβριδικά ενεργειακά συστήματα είναι η βέλτιστη επιλογή για την προετοιμασία των υπεράκτιων σκαφών για μελλοντική τεχνολογία μηδενικών εκπομπών και ρυθμιστικές απαιτήσεις.
Δημιουργούν άμεσες μειώσεις εκπομπών, αυξημένη ενεργειακή απόδοση και μειωμένο κόστος, καθώς και επιτρέποντας νεότερα, πιο αποδοτικά καύσιμα και τεχνολογίες στο δρόμο – μειώνοντας έτσι το κόστος επένδυσης σε ολοκαίνουργια συστήματα και δαπανηρές μετασκευές ή νεότευκτα έργα αργότερα», λέει ο Project Manager της SEAM Jarle Hemnes.

«Η απόδειξη είναι απίστευτη»

Μέχρι στιγμής, η Solstad έχει εξοικονομήσει πάνω από ένα εκατομμύριο τόνους CO2 μέσω της εκστρατείας Solstad Green Operations.
Κάθε ένα από τα 10 μετασκευασμένα σκάφη εξοικονομεί κατά μέσο όρο 21% των καυσίμων κατά τη διάρκεια τυπικών λειτουργιών.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως η τελευταία μετασκευή ντίζελ-ηλεκτρικού, το 6.000 dwt CSV Normand Ocean (που κατασκευάστηκε το 2014), τα αποτελέσματα είναι έως και 25% εξοικονόμηση καυσίμου σε επιχειρήσεις πεδίου και κινητοποίησης/αποστράτευσης και 20% στη λειτουργία DP2.

Ο Τεχνικός Διευθυντής της Solstad, Bjørn Fredriksen, έχει δει από πρώτο χέρι την αύξηση τόσο της λειτουργικής όσο και της οικονομικής απόδοσης στο πλοίο, καθώς και των συνοδευτικών κοινωνικών παροχών. «Εξοικονομούμε πολλές ώρες συντήρησης στον κινητήρα όταν λειτουργούμε με μπαταρίες.
Αντί για δύο κινητήρες, χρησιμοποιούμε μόνο έναν και όταν συνδεόμαστε στην τροφοδοσία στην ξηρά, σβήνουμε όλους τους κινητήρες και απλώς λειτουργούμε με την μπαταρία.
Η εμπειρία τόσο για το πλήρωμα του πλοίου όσο και για τους κατοίκους της περιοχής κοντά στην προκυμαία έχει βελτιωθεί δραματικά καθώς υπάρχει πολύ λιγότερη ηχορύπανση».

Κρατώντας τους πελάτες 

Η Solstad βρίσκεται συνεχώς σε επιφυλακή για πιο αποτελεσματική τεχνολογία για εγκατάσταση στα πλοία της με την πάροδο του χρόνου.
«Η τεχνολογία των μπαταριών από μόνη της δεν θα μας οδηγήσει στον στόχο μας για το 2030, επομένως νέα πράσινη καινοτομία και εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογόνο, η αμμωνία ή η μεθανόλη – που δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμα στην αγορά – θα πρέπει να αναπτυχθούν τα επόμενα χρόνια»
3_22.PNG
»Η διερεύνηση νέων λύσεων στην αγορά απαιτεί στενή συνεργασία με πελάτες που πιστεύουν και είναι πρόθυμοι να επενδύσουν σε μελλοντικές δυνατότητες», υποστηρίζει ο Dale.
«Η στρατηγική μας είναι να αναπτύξουμε τις καλύτερες τεχνολογίες στα σκάφη μας καθώς γίνονται έτοιμα για την αγορά.
Θα χρειαστεί να εφαρμόσουμε πράσινα καύσιμα όπως ακριβώς κάναμε με την υβριδική τεχνολογία.
Μαζί με βασικούς εταίρους όπως η SEAM μπορούμε να συλλάβουμε ιδέες και να προσελκύσουμε τους πελάτες μας», τονίζει.

Αυτό καθιστά τη Solstad κάτι σαν κρεβάτι δοκιμής για τη νέα τεχνολογία, αλλά για να πραγματοποιήσουν τις φιλοδοξίες τους εξαρτώνται από αξιόπιστους προμηθευτές όπως η SEAM για να την πραγματοποιήσουν. «Μπορούμε στη συνέχεια να πάμε στους πελάτες μας και να πούμε: «θέλετε να συμμετάσχετε στην εγκατάσταση και τη δοκιμή αυτού του εξοπλισμού, ώστε να μπορούμε να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων;».
Αυτό το είδος συνεργασίας τόσο στον προμηθευτή όσο και στον πελάτη είναι ο μόνος τρόπος για να φτάσουμε στο καθαρό μηδέν», καταλήγει ο Dale.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης