Τελευταία Νέα

Στα χέρια ATM – EGIS Rail το ΣΔΙΤ λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης - Μειοδότης η κοινοπραξία

Στα χέρια ATM – EGIS Rail το ΣΔΙΤ λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης - Μειοδότης η κοινοπραξία
Η βασική γραμμή βάσει των χρονοδιαγραμμάτων της Ελληνικό Μετρό θα είναι έτοιμη κατασκευαστικά στο τέλος του 2023 και έχει μήκος 9,6 χλμ. και 13 σταθμούς

Με ιταλο-γαλλικό χρώμα φαίνεται πως θα λειτουργήσει το πολυσυζητημένο μετρό Θεσσαλονίκης. Το σχήμα Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ) – EGIS Rail μειοδότησε στον διαγωνισμό για το ΣΔΙΤ των 292 εκατ. ευρώ που αφορά στη λειτουργία του driverless μετρό της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μία κομβικής σημασίας εξέλιξη μέσα σε σφιχτά χρονικά πλαίσια, καθώς η λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης τοποθετήθηκε και στην προ δεκαημέρου επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πόλη στις αρχές του 2024.

Ο ανάδοχος που θα αναλάβει τον ιδιωτικό φορέα λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης για διάστημα 11 ετών θα διενεργεί τη λειτουργία του συντήρηση του δικτύου μετρό της πόλης, τόσο της βασικής γραμμής όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά. Η βασική γραμμή βάσει των χρονοδιαγραμμάτων της Ελληνικό Μετρό, όπως μετονομάστηκε επισήμως από εχθές η μέχρι πρότινος Αττικό Μετρό, θα είναι έτοιμη κατασκευαστικά στο τέλος του 2023 και έχει μήκος 9,6 χλμ. και 13 σταθμούς. Αντίστοιχα τα 4,78 χλμ. της επέκτασης προς Καλαμαριά με 5 επιπλέον σταθμούς θα ολοκληρωθούν μες το 2024.

Απαιτητική αποστολή

Παρά την υπερδεκαετή καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι το πλέον σύγχρονο δίκτυο της χώρας με αυτοματοποιημένους συρμούς χωρίς οδηγό. Οι ιδιαιτέρως απαιτητικές προδιαγραφές μίκρυναν εξαρχής των κύκλο των οικονομικών φορέων που μπορούσαν να αναλάβουν το εγχείρημα της λειτουργίας. Η ιταλική ATM λειτουργεί ήδη έξι driverless γραμμές βασισμένες  πάνω σε τεχνολογία της Hitachi, όπως και το δίκτυο της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα λειτουργεί από το 2002 το μετρό της Κοπεγχάγης, που θεωρείται «αδελφάκι» του μετρό Θεσσαλονίκης.

Σημαντική εμπειρία διαθέτει και η γαλλική EGIS, η οποία έχει ήδη μπει δυναμικά στη λειτουργία έργων στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκονται στην τελική ευθεία για την υπογραφή της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Υπενθυμίζεται ότι δεύτερος μονομάχος στην κούρσα είναι το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις –Neotrans.

Η πρόκληση βεβαίως παραμένει τεράστια δεδομένου ότι τα χρονικά περιθώρια είναι στενά για να επιβεβαιωθεί η προ δεκαπενθημέρου πρωθυπουργική δέσμευση για λειτουργία του έργου στις αρχές του 2024.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στελέχη με γνώση της αγοράς εκτιμούν ότι αθροίζοντας τον χρόνο για την ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών ως την υπογραφή, τη σύσταση του ιδιωτικού φορέα λειτουργίας και τη στελέχωσή του, χρειάζονται περίπου 2-2,5 χρόνια. Ο εν λόγω διαγωνισμός όμως ξεκίνησε μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, παρότι ήταν στα σκαριά από τα μέσα του 2020.

Εντωμεταξύ, προβλέπεται από διακήρυξη του διαγωνισμού προπαρασκευαστική περίοδος 12 μηνών, με δυνατότητα παράτασης από την Ελληνικό Μετρό ως και 18 μήνες, προκειμένου ο ανάδοχος να εκτελέσει συγκεκριμένες εργασίες ώστε να διασφαλίσει ότι το προσωπικό που θα διαθέσει ή θα προσλάβει, τα συστήματα, οι διαδικασίες και η οργάνωσή του θα είναι τα απαιτούμενα για την αξιόπιστη και ασφαλή λειτουργία των έργων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης