Ενέργεια

Nέους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής LNG ετοιμάζει η Γερμανία

Nέους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής LNG ετοιμάζει η Γερμανία

Δημιουργούν χωρητικότητα εν αναμονή της αυξημένης χρήσης υδρογόνου

 

Η Γερμανική ReGas έχει υποναυλώσει μια δεύτερη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και υποδοχής (FSRU) για υγροποιημένο φυσικό αέριο για το τερματικό έργο Mukran στη Βαλτική Θάλασσα, με το LNG να ρέει στα χερσαία δίκτυα μέσω του κοντινού λιμανιού του Lubmin από τον επόμενο χειμώνα.

Η συμφωνία της ReGas για τη ναύλωση του πλοίου Transgas Power, το οποίο έχει ικανότητα επαναεριοποίησης 7,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων (bcm), είναι ένα βήμα προς την ανάπτυξη του τερματικού σταθμού Deutsche Ostsee της Mukran, αφού η χωρητικότητά του μειώθηκε πρόσφατα μετά από τοπικές αντιδράσεις.

Η αναζήτηση της Γερμανίας για τη δημιουργία δυναμικότητας εισαγωγής LNG έχει ενταθεί καθώς προσπαθεί να τερματίσει την εξάρτηση από το ρωσικό αέριο αγωγών μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία πέρυσι. Εν αναμονή της παροχής σταθερών τερματικών, χρησιμοποιεί FSRU για να βοηθήσει στην αντικατάσταση της παροχής ρωσικού φυσικού αερίου με σωλήνες.

Τρία FSRU λειτουργούν στο Wilhelmshaven, το Brunsbuettel και το Lubmin αφού η Γερμανία κανόνισε τις ναυλώσεις και τις χερσαίες συνδέσεις τους σε χρόνο ρεκόρ. Wilhelmshaven, Mukran και Stade πρόκειται να φιλοξενήσουν περισσότερα πλοία για το χειμώνα 2023/24.

Η βιομηχανία και η κυβέρνηση δημιουργούν επίσης τερματική χωρητικότητα εν αναμονή της αυξημένης χρήσης υδρογόνου, το οποίο όταν παράγεται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μπορεί να βοηθήσει στη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η Γερμανία θα χρειαστεί να εισάγει μεγάλο μέρος του υδρογόνου που χρειάζεται.

WILHELMSHAVEN

Η Uniper ξεκίνησε τις πρώτες επιχειρήσεις FSRU της Γερμανίας τον περασμένο Δεκέμβριο στο λιμάνι βαθέων υδάτων στη Βόρεια Θάλασσα.
Σχεδιάζει να προσθέσει ένα χερσαίο τερματικό λήψης αμμωνίας και πυρόλυση στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας. Η αμμωνία χρησιμοποιείται μερικές φορές ως φορέας για το υδρογόνο, του οποίου η χαμηλή πυκνότητα κατά τα άλλα καθιστά τη μεταφορά της σε μεγάλες αποστάσεις περίπλοκη.
Η Tree Energy Solutions (TES) θα λειτουργήσει ένα δεύτερο FSRU αργότερα το 2023 για πέντε χρόνια.

LUBMIN

Το FSRU Neptune, που ναυλώθηκε από την ReGas, άρχισε να λαμβάνει LNG στο Lubmin στις αρχές του τρέχοντος έτους. Το αέριο παραδίδεται σε ένα άλλο σκάφος αποθήκευσης, το Seapeak Hispania, και μεταφέρεται στο Lubmin σε μια εγκατάσταση σε ρηχά νερά.
Η ReGas έχει μακροπρόθεσμες συμφωνίες προμήθειας με τη γαλλική TotalEnergies και τον εμπορικό όμιλο MET.

Η κυβέρνηση θέλει το Neptune, να ενωθεί με την Transgas Power στο Mukran, επιτρέποντας στο Seapeak Hispania να αναχωρήσει.
Ωστόσο, η εταιρεία δικτύου φυσικού αερίου Gascade πρέπει να συνδέσει το Mukran μέσω του Lubmin με τα δίκτυα φυσικού αερίου της ηπειρωτικής χώρας, καθυστερώντας το έργο περισσότερο από τρεις μήνες από τον Δεκέμβριο έως τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους.
Η ReGas θα κάνει διαγωνισμό για προμήθειες στο Mukran από τις 29 Ιουνίου.

BRUNSBUETTEL

Το Brunsbuettel FSRU, το οποίο λειτουργεί από τον εμπορικό βραχίονα της RWE στην ακτή της Βόρειας Θάλασσας, τέθηκε σε λειτουργία στα μέσα Απριλίου.
Είναι ο πρόδρομος μιας χερσαίας εγκατάστασης LNG που θα μπορούσε να ξεκινήσει τη λειτουργία της στα τέλη του 2026, όταν θα μπορούσε επίσης να ξεκινήσει ένας παρακείμενος τερματικός σταθμός αμμωνίας. Η κρατική τράπεζα KfW, η Gasunie και η RWE είναι ενδιαφερόμενοι φορείς και η Shell έχει δεσμευτεί για σημαντικές αγορές.

STADE

Το λιμάνι της ενδοχώρας στον ποταμό Έλβα τον Ιανουάριο ξεκίνησε τις εργασίες σε μια προβλήτα προσγείωσης για ένα FSRU, που θα είναι έτοιμο τον χειμώνα του 2023/24.

Η εταιρεία έργου Hanseatic Energy Hub (HEH) σχεδιάζει επίσης ένα χερσαίο τερματικό όπου έχει εκχωρήσει δυναμικότητα επαναεριοποίησης που θα μπορούσε να λειτουργήσει το 2027, συμπεριλαμβανομένων του κρατικού Sefe και την εταιρεία κοινής ωφέλειας EnBW.

Έχει αρχίσει να ακούγεται στην αγορά για να καθορίσει εάν τα πιο μακροπρόθεσμα σχέδια θα πρέπει να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αμμωνία που πρόκειται να μετατραπεί εκ νέου σε καθαρό υδρογόνο. Έχει εντοπίσει κατασκευαστική κοινοπραξία.

Το HEH υποστηρίζεται από την εταιρεία δικτύου φυσικού αερίου Fluxys, την επενδυτική εταιρεία Partners Group, τον όμιλο logistics Bus και την εταιρεία χημικών Dow . Η τελική επενδυτική απόφαση αναμένεται στα μέσα του 2023.

Η EnBW, η οποία είναι επίσης αγοραστής στο Wilhelmshaven και στο Brunsbuettel, δήλωσε ότι θα διπλασιάσει τις ετήσιες αγορές στα 6 bcm.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης