Τελευταία Νέα
Ενέργεια

H ΔΕΗ πυρπολεί τη λιανική - Σε θέση μάχης oι μεγάλοι του κλάδου

H ΔΕΗ πυρπολεί τη λιανική - Σε θέση μάχης oι μεγάλοι του κλάδου

Ολοκληρωμένο utility με λιανική και άξονα ανανέωσης του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού και διαρκών αγαθών των καταναλωτών στους στόχους της ΔΕΗ

 

Η δημοσιοποίηση της κίνησης της ΔΕΗ στο retail, με βασικό άξονα την προώθηση των νέων ενεργειακών συσκευών προς επίτευξη εξοικονόμησης για το καταναλωτικό κοινό, όπου θα υπάρχει και ευρύ πρόγραμμα επιδοτήσεων για αντικατάσταση των παλαιοτέρων, εντάσσεται στην πρώτη κίνηση μιας παρτίδας σκακιού στην οποία θα συμμετάσχουν όλοι οι μεγάλοι παίκτες στην αγορά, οι οποίοι ήδη δημιουργούν τα δικά τους δίκτυα καταστημάτων.
Αναλυτές της αγοράς παρομοιάζουν την κίνηση αυτή, αν φυσικά ευοδωθεί με την αντίστοιχη εξαγορά του Γερμανού από τον ΟΤΕ πριν από 20 περίπου χρόνια.

Άλλωστε ο συνδυασμός των ενεργειακών προϊόντων είναι κάτι που αναμένεται να εξελιχθεί τα επομενα χρόνια και  με την ανάπτυξη της αυτοπαραγωγής και αποθήκευσης, όπου ο όμιλος Μυτιληναίου στην παρουσίαση της start up Αvovado μίλησε για παροχή δωρεάν συσκευών αποθήκευσης στους χρήστες, που θα μπορούν να μετρούν τις τιμές και τις ποσότητες ενέργειας που θα αντλούν, θα χρησιμοποιούν προς ίδιον όφελος και θα διοχετεύουν στο σύστημα υπό συμφέροντες όρους.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΔΕΗ σχεδιάζει να παρέχει στους καταναλωτές μετρητές που θα καταγράφουν τα επίπεδα εξοικονόμησης από την χρήση των νέων συσκευών, εξασφαλίζοντας τις ωφέλειες για τους λογαριασμούς τους.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις στο flash note της Μυτιληναίος σήμερα 27/7, η εταιρία στοχεύει στο 20% της ελληνικής κατανάλωσης με στόχο την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πράσινου utility. 

Μαζί με την Watt & Volt ξεπέρασε το 12,8% στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2023, αντιπροσωπεύοντας συνολικά 531.000 μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
Πρόκειται για μια κοσμογονία που θα ακολουθήσει στην αγορά, όπου η λιανική θα αλλάξει τελείως εικόνα σε σχέση με αυτήν που ξέραμε μέχρι τώρα και ζήσαμε στην κρίση του φυσικού αερίου.

Πολλά θα κριθούν από την ποιότητα ενέρεγειας, τις τιμές και την χρηματοοικονομική δυνατότητα κάθε ομίλου. Εκτός από τον Μυτιληναίο, κινήσεις στην λιανική αναμένονται από την Elpedison και την NRG, ενώ έμφαση σε αρχικά πιλοτικά καταστήματα έχει δώσει ήδη και ο Ήρων.

Οι στόχοι της ΔΕΗ

O μετασχηματισμός των παρόχων από εταιρίες που πουλάνε ρεύμα και φυσικό αέριο σε ολοκληρωμένα utilities δεν αποτελεί απλώς μια στρατηγική επιλογή, αλλά μονόδρομο επιβίωσης στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης, που αλλάζει ριζικά το ενεργειακό προφίλ των καταναλωτών και αυτό το έχει εμπεδώσει πολύ καλά η ΔΕΗ.

Ο μεγαλύτερος πάροχος της χώρας παρέχει ήδη στους πελάτες του μια σειρά από νέα προϊόντα και υπηρεσίες, όπως εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων και αντλιών θερμότητας, φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, "έξυπνες" ηλεκτρικές συσκευές, μπαταρίες αποθήκευσης και συμβουλές για «έξυπνη» διαχείριση ενέργειας, μέσω των αναβαθμισμένων καταστημάτων της.

Το ενδιαφέρον για την Κωτσόβολος για το οποίο κύκλοι της ΔΕΗ δήλωναν χθες "ουδέν σχόλιο" αλλά φαίνεται να είναι ισχυρό, συνδέεται με τη στρατηγική ενίσχυσης της πελατοκεντρικής της πολιτικής που η διοίκηση του κ. Γιώργου Στάσση εφαρμόζει μεθοδικά τα δύο τελευταία χρόνια στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της σε ένα ολοκληρωμένο utility.

Με την εξαγορά της Κωτσόβολος η ΔΕΗ τοποθετείται σε κεντρικά σημεία σε όλη τη χώρα και αποκτά ένα ισχυρό δίκτυο λιανικής και υποδομής logistics που δεν διαθέτει η ίδια και τεχνογνωσία προσωπικού στις πωλήσεις προϊόντων συναφών με την ηλεκτρική ενέργεια.

Η αγορά συνδέει το ενδιαφέρον της ΔΕΗ για την Κωτσόβολος και με τα μελλοντικά προγράμματα αντικατάστασης οικιακών ηλεκτρικών συσκευών και εγκατάστασης αντλιών θερμότητας τα οποία θα μπορεί να αξιοποιήσει συνδυαστικά με άλλες παροχές και την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος για τα περίπου 6,5 εκατ. πελατών της.

Εκπαίδευση καταναλωτών

Με την επίσκεψη στα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας Κωτσόβολος ο καταναλωτής θα "εκπαιδεύεται" για τη χρήση των νέων πράσινων προϊόντων κατά τον τρόπο που η ΔΕΗ εκπαίδευε την δεκαετία του 70 τις Ελληνίδες νοικοκυρές για τη χρήση των πρώτων ηλεκτρικών συσκευών για να πουλήσει ρεύμα, ενώ καταρτισμένο προσωπικό θα τον ενημερώνει για τις αποδόσεις των ηλεκτρικών συσκευών και θα του συστήνει τρόπους καλύτερης διαχείρισης της ενέργειας που καταναλώνει, προτείνοντάς του συνδυαστικά πακέτα με την παροχή ρεύματος.

Οι πάροχοι θα πρέπει να καλύπτουν συνεχώς τις νέες ανάγκες των πελατών τους και τα δίκτυα λιανικής προσδίδουν στρατηγικό πλεονέκτημα στο όλο και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον που διαμορφώνεται.
Υπό αυτή την έννοια η αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου λιανικής της ΔΕΗ αποτελεί στρατηγικό στόχο που θα υλοποιηθεί ακόμη και εάν δεν προχωρήσει η εξαγορά της Κωτσόβολος, σύμφωνα με εκτιμήσεις αρμοδίων πηγών.

Και μοντέλο franchise

Στο πλαίσιο αυτό εξάλλου η ΔΕΗ προχωράει στην αξιοποίηση και του μοντέλου franchise.
Μέσω του προγράμματος “ΔΕΗ myStory” ανοίγει το δρόμο σε ιδιώτες για να αποκτήσουν κατάστημα της ΔΕΗ, τα οποία θα λειτουργούν με το μοντέλο της δικαιοχρησίας.

Η ΔΕΗ, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της, θα αναλαμβάνει εξολοκλήρου την κατασκευή και διαμόρφωση του καταστήματος και θα το παραδίδει "με το κλειδί στο χέρι".
Θα γίνεται υπομίσθωση του καταστήματος από τη ΔΕΗ στον δικαιούχο ενώ ο χρόνος απόσβεσης εκτιμάται σε τρία έτη.

Η ΔΕΗ επιλέγει η ίδια την τοποθεσία που θα ανοίξουν τα καταστήματα και στην παρούσα φάση ενδιαφέρον μπορεί να εκδηλωθεί από ιδιώτες έως και τις 29 Αυγούστου, για τις περιοχές της Βούλας, της Κηφισιάς και της Πετρούπολης.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης