Ενέργεια

Η Exxon Mobil σχεδιάζει να παράγει χημικά αντί για βενζίνη

Η Exxon Mobil σχεδιάζει να παράγει χημικά αντί για βενζίνη

Στόχος να ενταχθεί γρήγορα στην ενεργειακή μετάβαση

Σύμφωνα με το fortune.com, η Exxon Mobil η οποία διαχειρίζεται ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα διύλισης πετρελαίου στον κόσμο, προσπαθεί να ανταποκριθεί περισσότερο στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών καθώς η ενεργειακή μετάβαση επιταχύνεται.

Οι αλλαγές που εξετάζει περιλαμβάνουν πιθανή αντικατάσταση ορισμένης παραγωγής βενζίνης με χημικά (ήδη βρίσκεται στα μισά του σχετικού οκταετούς σχεδίου που περιλαμβάνει επίσης μείωση του κόστους).


Σχέδια της Exxon Mobil ενόψει της ενεργειακής μετάβασης

Ο πετρελαϊκός κολοσσός έχει από καιρό ακολουθήσει μια στρατηγική αναβάθμισης των διυλιστηρίων για να επεκτείνει την παραγωγή και να παράγει προϊόντα υψηλότερης αξίας από αργό πετρέλαιο, όπως λιπαντικά και πλαστικές πρώτες ύλες.

Ωστόσο, τώρα βλέπει αυτά τα έργα να βοηθούν δυνητικά την εταιρεία να απομακρυνθεί από τα παραδοσιακά καύσιμα, η ζήτηση για τα οποία είναι πιθανό να μειωθεί τις επόμενες δεκαετίες.

Η Exxon θα λειτουργήσει μόλις 13 διυλιστήρια σε όλο τον κόσμο μέχρι το τέλος του 2023, αφού πούλησε 5 τα τελευταία 4 χρόνια για να επικεντρωθεί στις μεγαλύτερες και φθηνότερες λειτουργίες.

Τα χημικά θα είναι το κλειδί για την επιτυχία της στρατηγικής. Η Exxon βλέπει αύξηση της ζήτησης για τα χημικά υψηλής απόδοσης της σε περίπου 7% ετησίως, σε έντονη αντίθεση με τη βενζίνη, η οποία αναμένεται να κορυφωθεί παγκοσμίως μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Για να ανταποκριθεί σε αυτή τη ζήτηση, η Exxon σχεδιάζει να κατασκευάζει ένα νέο αποκλειστικό εργοστάσιο χημικών κάθε τέσσερα έως επτά χρόνια, είπε ο Williams.


Μείωση στην παραγωγή μαζούτ και πετρελαίου

Η Exxon έχει ήδη μειώσει την παραγωγή μαζούτ και πετρελαίου με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο σε διυλιστήρια στη Σιγκαπούρη και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Με την πάροδο του χρόνου, είναι ανοιχτή… στη μείωση της παραγωγής βενζίνης.

Ο στόχος είναι η παραγωγή περισσότερων χημικών ουσιών, που βρίσκονται σε όλα, από το χρώμα μέχρι το πλαστικό, για τα οποία υπάρχουν λίγες εναλλακτικές λύσεις χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

«Σχεδιάζουμε να τροποποιήσουμε μέρος αυτής της απόδοσης από τη βενζίνη σε απόσταγμα και τροφοδοσία χημικών ουσιών. Έχουμε έργα που ξέρουμε ότι θα κάνουμε για να κάνουμε αυτά τα βήματα», δήλωσε την Τετάρτη 20/9/2023 ο Jack Williams (ανώτερος αντιπρόεδρος της Exxon, στο γραφείο της εταιρείας στο Spring του Τέξας).

Η Exxon λαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της από την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά η διύλιση ήταν πάντα στο εταιρικό της DNA.

Η διύλιση της επιτρέπει να κερδίζει χρήματα ακριβώς κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού ορυκτών καυσίμων, από το πηγάδι μέχρι τη δεξαμενή αερίου.

Αλλά με τα παραδοσιακά καύσιμα, όπως η βενζίνη, να απειλούνται από ηλεκτρικά οχήματα, τα διυλιστήρια σε όλο τον κόσμο αναγκάζονται να προσαρμοστούν γρήγορα.

Ορισμένα ευρωπαϊκά εργοστάσια έκλεισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ άλλα στις ΗΠΑ μεταπήδησαν στο βιοντίζελ.

 

Αναβάθμιση των διυλιστηρίων της

Η Exxon θέλει να υιοθετήσει μια πιο διαφοροποιημένη προσέγγιση, αναβαθμίζοντας τις εγκαταστάσεις για την είσοδο και έξοδο από προϊόντα ανάλογα με τη ζήτηση.

Η Exxon αναβάθμισε και πρόσθεσε στα διυλιστήρια της στο Fawley στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο Beaumont στο Τέξας για να παράγει περισσότερο ντίζελ, το οποίο χρησιμοποιείται για βαριές μεταφορές και είναι λιγότερο ευάλωτο στον ανταγωνισμό από τα ηλεκτρικά οχήματα.

Το αποτύπωμα διύλισης και χημικών ουσιών της Exxon είναι τουλάχιστον διπλάσιο από αυτό των ανταγωνιστών της Big Oil, δυνητικά καθιστώντας την πιο ευάλωτη σε μια ταχεία ενεργειακή μετάβαση και ειδικά στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, τα στελέχη πιστεύουν ότι οι δυνατότητες για αναδιαρθρώσεις είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές των ομοίων της, παρέχοντας μια ευκαιρία για κέρδος σε ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

«Το βιοντίζελ είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για την Exxon επειδή η αναδιαμόρφωση των υπαρχόντων διυλιστηρίων της κοστίζει περίπου το μισό από την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου.

Η ζήτηση για βιοντίζελ, το οποίο κατασκευάζεται από φυτικό λάδι ή ανακυκλωμένο λίπος εστιατορίων, αναμένεται να τετραπλασιαστεί σε 9 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα έως το 2050.

Δεν πρόκειται να το κάνουμε όσο η ζήτηση είναι ακόμα εκεί. Θα το κάνουμε σε μια εποχή που οι τάσεις της ζήτησης είναι σαφείς και οι πελάτες δεν χρειάζονται αυτή τη βενζίνη», δήλωσε ο Neil Hansen, (ανώτερος αντιπρόεδρος λύσεων προϊόντων).  

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης