Ενέργεια

Αναλυτές: Γιατί η Ευρώπη δεν χρειάζεται περισσότερα LNG Terminals - Ανατροπή στο αφήγημα

Αναλυτές: Γιατί η Ευρώπη δεν χρειάζεται περισσότερα LNG Terminals - Ανατροπή στο αφήγημα
Το χάσμα μεταξύ της χωρητικότητας LNG της Ευρώπης και της ζήτησης συνεχίζει να διευρύνεται

Μια άκρως ενδιαφέρουσα ανάλυση έκανε το Institute for Energy Economics and Financial Analysis (IEEFA) για την ανάπτυξη της χωρητικότητας υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ευρώπη και για το αν

Όπως αναμεταδίδει το montel, η συνθήκη αυτή επιταχύνθηκε μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία πέρυσι, που τρόμαξε τις παγκόσμιες αγορές ενέργειας και μάλιστα έχει ξεπεράσει τη ζήτηση LNG.

Το χάσμα μεταξύ της χωρητικότητας LNG της Ευρώπης και της ζήτησης συνεχίζει να διευρύνεται. Η Ευρώπη έχει προσθέσει έξι νέους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής μόνο το 2023. Μάλιστα, οι εισαγωγές LNG έχουν ισοπεδωθεί και η κατανάλωση φυσικού αερίου συνεχίζει να μειώνεται.

Οι τοποθετήσεις των αναλυτών

«Η μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου αμφισβητεί το αφήγημα ότι η Ευρώπη χρειάζεται περισσότερη υποδομή LNG για να επιτύχει τους στόχους της για την ενεργειακή ασφάλεια. Τα δεδομένα δείχνουν ότι δεν το κάνουμε», δήλωσε η Ana Maria Jaller-Makarewicz, ενεργειακή αναλύτρια της IEEFA.

Η Ευρώπη έχει προσθέσει 36,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα νέας χωρητικότητας LNG από τις αρχές του 2022. Η κατανάλωση LNG έχει αυξηθεί μόνο κατά 4,8 Bcm μέχρι στιγμής φέτος, μια πολύ μικρότερη αύξηση από την αύξηση κατά 46,2 Bcm την ίδια περίοδο πέρυσι. Παρόλο που ο ρωσικός εφοδιασμός φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχει διακοπεί, οι ρωσικές προμήθειες LNG στην ήπειρο παρέμειναν μέχρι στιγμής σταθερές το 2023 με την Ισπανία, τη Γαλλία και το Βέλγιο να είναι οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς, σημείωσε η IEEFA.

Η στατιστική στην Ευρώπη

Μόνο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δαπανήσει 41 δισεκατομμύρια ευρώ (43,54 δισεκατομμύρια δολάρια) για εισαγωγές LNG μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου 2023, με τις ΗΠΑ (17,2 δισεκατομμύρια ευρώ), τη Ρωσία (5,5 δισεκατομμύρια ευρώ) και το Κατάρ (5,4 δισεκατομμύρια ευρώ) να είναι οι μεγαλύτεροι δικαιούχοι

Το ποσοστό χρήσης των τερματικών LNG της Ευρώπης ήταν κατά μέσο όρο μόλις 58% μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους. «Μπροστά στη μείωση της ευρωπαϊκής κατανάλωσης φυσικού αερίου, εγείρει ερωτήματα σχετικά με το εάν η Ευρώπη χρειάζεται να κατασκευάσει πρόσθετη υποδομή LNG έως το 2030», ανέφερε η IEEFA.

Από τον Σεπτέμβριο του 2023, η ΕΕ, η Τουρκία και το Ηνωμένο Βασίλειο είχαν εισαγάγει συνολικά 125 Bcm LNG. Η ετήσια δυναμικότητα εισαγωγής των ευρωπαϊκών τερματικών LNG προβλέπεται να φτάσει τα 406 Bcm έως το 2030, καθώς οι νέοι τερματικοί σταθμοί έρχονται στο διαδίκτυο, ενώ η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου της ηπείρου αναμένεται να μειωθεί σε περίπου 400 Bcm κατά την ίδια περίοδο που η ήπειρος προωθεί τις πολιτικές μείωσης της ζήτησης φυσικού αερίου , σύμφωνα με την IEEFA, η οποία εξετάζει θέματα που σχετίζονται με τις ενεργειακές αγορές, τις τάσεις και τις πολιτικές.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης