Τι αλλάζει στο κατασκευαστικό τοπίο η εξαγορά της Άκτωρ από την Intrakat

Τι αλλάζει στο κατασκευαστικό τοπίο η εξαγορά της Άκτωρ από την Intrakat
Ο νέος επιχειρηματικός πυλώνας στις κατασκευές φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει και να επεκτείνει το αποτύπωμά του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Νέο τοπίο στην πυραμίδα του κατασκευαστικού κλάδου φέρνει η εξαγορά της Άκτωρ από την Intrakat. Η έγκριση της συναλλαγής από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, που ανακοινώθηκε εχθές, έβαλε σε τροχιά τη δημιουργία της δεύτερης κατασκευαστικής δύναμης της χώρας, με συνολικό ανεκτέλεστο που αγγίζει τα 5 δισ. ευρώ.

Εκτός από το χτίσιμο ενός ισχυρού χαρτοφυλακίου έργων ΣΔΙΤ, παραχωρήσεων και ΑΠΕ, ο νέος κατασκευαστικός όμιλος θα είναι ενισχυμένος σε όρους εμπειρίας και τεχνικής επάρκειας. Αυτό θα αναβαθμίσει την παρουσία του στη διεκδίκηση μεγάλων έργων, ανοίγοντας -κάποιες φορές και πλαγίως- για την Intrakat την πόρτα σε σημαντικούς διαγωνισμούς, στους οποίους σήμερα δεν έχει παρουσία, όπως η μεγάλη παραχώρηση του ΒΟΑΚ. 

Επίσης, αποκτώντας πρόσβαση στο ιδιαίτερα έμπειρο στη διεκδίκηση και εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομών ανθρώπινο δυναμικό της Άκτωρ, αποκτά ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Σε μια περίοδο που οι κατασκευαστικές εταιρείες ανταγωνίζονται μέχρις εσχάτως για να εξασφαλίσουν το εργατικό δυναμικό, αλλά και τα μηχανήματα που απαιτούνται για να εκτελέσουν τον πακτωλό των έργων που έχουν αναλάβει ή διεκδικούν, Intrakat βγαίνει ενισχυμένη.

Την ίδια στιγμή, βέβαια, η διοίκηση θα πρέπει μέσα σε διάστημα διετίας να επαναλάβει στην Άκτωρ αυτό που έκανε ήδη στην Intrakat, εξυγιαίνοντας δηλαδή την οικονομική της βάσης να την επαναφέρει σε ανοδική τροχιά.

Κλειδώνει τη δεύτερη θέση στις κατασκευές

Χαιρετίζοντας την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, ανέφερε πως με την εξαγορά της Άκτωρ, η ολοκλήρωση της οποίας θα υλοποιηθεί άμεσα, η Intrakat μετεξελίσσεται σε καταλυτικό παίκτη της αγοράς, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

«Πρόκειται για ένα ορόσημο στην πορεία του Ομίλου μας, το οποίο επισφραγίζει την δυναμική αναπτυξιακή μας πορεία και την στρατηγική επιλογή μας να δημιουργήσουμε έναν κορυφαίο επιχειρηματικό πυλώνα, με διευρυμένο χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων, παράγοντας αξία για τους μετόχους, την οικονομία και την κοινωνία», σημείωσε. Εξάλλου, η διοίκηση της εισηγμένης δεν έχει κρύψει ότι η κατάκτηση της δεύτερης θέσης στις κατασκευές είναι το πρώτο σκαλοπάτι, καθώς στοχεύει στην κορυφή του κλάδου.

Η νέα εταιρεία σε νούμερα

Ο νέος επιχειρηματικός πυλώνας στις κατασκευές φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει και να επεκτείνει το αποτύπωμά του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, θα διαθέτει συνολικό ανεκτέλεστο της τάξης των 5 δισ. ευρώ, βάσει της εκτίμησης για τις 31/12/2023, και θα προσφέρει σημαντικές συνέργειες στον τομέα των κατασκευών, των ΣΔΙΤ, των παραχωρήσεων και της ενέργειας. Θα έχει ένα χαρτοφυλάκιο 370 έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, συνδυαστικό κύκλο εργασιών της τάξης του 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση και πάνω από 3.000 εργαζομένους. 

Η συμφωνία εξαγοράς της Άκτωρ από τον Όμιλο Intrakat προβλέπει την καταβολή τιμήματος ύψους 100 εκατ. ευρώ το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ ποσό ύψους 114 εκατ. ευρώ, που αφορά ενδοομιλικές υποχρεώσεις της Άκτωρ προς τον Όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, θα αποπληρωθεί σταδιακά από την Άκτωρ με την εγγύηση της Intrakat, εντός 19 μηνών από την ολοκλήρωση της συναλλαγής.

Όπως επανειλημμένως έχει ξεκαθαρίσει ο επικεφαλής της Intrakat,  η συναλλαγή είναι πλήρως καλυμμένη και δεν θα χρειαστεί Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ). Η χρηματοδότηση της συναλλαγής θα κινηθεί σε δύο σκέλη, το πρώτο αφορά αθροιστικά 57 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν προκύψει από τα 50 εκατ. ευρώ της πρόσφατης ΑΜΚ τα οποία κατευθύνονταν ούτως ή άλλως σε εξαγορές, καθώς και από αδιάθετα 7 εκατ. ευρώ της προηγούμενης ΑΜΚ. Τα υπόλοιπα 43 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από τραπεζικό δανεισμό.

Βάσει των υπολογισμών που έχουν γίνει από τα μέχρι σήμερα διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία της Άκτωρ και την ανάλυση των έργων που συνθέτουν σήμερα το ανεκτέλεστο της εταιρείας, ύψους 2 δισ. ευρώ, οι αρχικές κεφαλαιακές ανάγκες θα καλυφθούν από το cash flow της.

Από ανταγωνιστές στην ίδια οικογένεια

Με τον νέο όμιλο να εστιάζει στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου του, ενδιαφέρον παρουσιάζουν διαγωνισμοί στους οποίους συμμετέχουν και οι δύο ανταγωνίστριες μέχρι σήμερα εταιρείες. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκφράζουν ανησυχίες για καθυστερήσεις στην εξέλιξη ορισμένων διαγωνισμών, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις ανταγωνιστικές συμμετοχές των δύο εταιρειών, που ως επί το πλείστον αποτελούν μέλη κοινοπρακτικών σχημάτων.

Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις που η πόρτα στη συμμετοχή του νέου Ομίλου ανοίγει μέσω της Άκτωρ Παραχωρήσεις, η οποία παραμένει μεν στον Όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, αλλά βάσει της συμφωνίας των δύο πλευρών θα συνεργάζεται - όχι δεσμευτικά – με την Άκτωρ. Αυτό σημαίνει πως σε ad hoc βάση θα καλεί την Άκτωρ για τεχνική υποστήριξη επί της κατασκευαστικής δραστηριότητας. Χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση αποτελεί η παραχώρηση του ΒΟΑΚ, στην οποία δεν κατέβηκε μεν η Intrakat, αλλά πιθανώς έχει την ευκαιρία της εάν επικρατήσει το σχήμα στο οποίο συμμετέχει η  Άκτωρ Παραχωρήσεις με τον Μυτιληναίο.

Στο πεδίο των έργων «κοινού» ενδιαφέροντος ανήκουν τα 6 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ, συνολικού ύψους 4 δις. ευρώ, στα οποία οι δύο Όμιλοι έχουν δώσει το «παρών» είτε κατά μόνας είτε σε συμμαχίες. Επίσης, σε πολλά εγγειοβελτιωτικά έργα, όπως τα ΣΔΙΤ των φραγμάτων Ταυρωνίτη και Ενιπέα, συνολικού ύψους 497 εκατ. ευρώ, όπου Άκτωρ Παραχωρήσεις και Intrakat συμμετέχουν σε ανταγωνιστικά σχήματα. Αντίστοιχο είναι το σκηνικό και στο ΣΔΙΤ των Δικαστικών Μεγάρων της Κεντρικής Ελλάδας.

Σημειώνεται ότι υπάρχει και το έργο της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ, όπου Άκτωρ και Intrakat είναι μέλη της κοινοπραξίας μαζί με την ΤΕΡΝΑ που έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος. Για την υπογραφή της σύμβασης, αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ στην προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης