Η Toyota, γνωστή για την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία, αναδιαμορφώνει το μέλλον των αυτοκινήτων. Η αυτοκινητοβιομηχανία εστιάζει στα υβριδικά κινητήρια σύνολα και στα πράσινα καύσιμα, με στόχο να προσφέρει μια λύση για την ουδετερότητα του άνθρακα, ενώ παράλληλα ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ώθηση προς τα ηλεκτρικά οχήματα.
Ο υβριδικός κινητήρας της Toyota
Η Toyota ανακοίνωσε τα σχέδιά της να φέρει την επανάσταση στον κινητήρα εσωτερικής καύσης προσαρμόζοντάς τον ώστε να λειτουργεί σε αρμονία με τους ηλεκτροκινητήρες. Αντί να εγκαταλείψει τελείως τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για να παράγει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, η Toyota εστιάζει σε μια υβριδική προσέγγιση. Ο ηλεκτροκινητήρας θα αποτελεί την κύρια πηγή ισχύος, αλλά ένας σχεδιασμένος λιτός και συμπαγής κινητήρας θα βοηθήσει στην απόδοση και την αποδοτικότητα. Αυτός ο νέος κινητήρας θα λειτουργεί με πράσινα καύσιμα όπως το υδρογόνο και η βιοαιθανόλη, συνδυάζοντας τα οφέλη του φιλικού προς το περιβάλλον καυσίμου με τη δύναμη και την ευελιξία της υβριδικής τεχνολογίας.
Η αλλαγή στρατηγικής έρχεται καθώς η Toyota αναγνωρίζει την κυριαρχία των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων όπως η Tesla και η κινεζική BYD. Ωστόσο, η Toyota πιστεύει ότι η ανανεωμένη τεχνολογία κινητήρων της θα αλλάξει το παιχνίδι, επιτρέποντάς της να παραμείνει στην κούρσα σε έναν κόσμο που μεταβαίνει σε καθαρότερες πηγές ενέργειας. Η νέα υβριδική προσέγγιση παρέχει έναν συμβιβασμό, πιο καθαρό από τους παραδοσιακούς βενζινοκινητήρες και πιο ευέλικτο από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά σε περιοχές όπου η υποδομή φόρτισης δεν είναι ευρέως διαδεδομένη.
Η προσαρμογή στην καθαρή ενέργεια
Η Toyota δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που αντιμετωπίζει αυτή την πρόκληση. Η εταιρεία έχει συνεργαστεί με δύο άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες - τη Subaru και τη Mazda - για να εργαστούν σε καθαρότερες τεχνολογίες κινητήρων. Η Mazda, γνωστή από καιρό για τον περιστροφικό της κινητήρα, προσαρμόζει τον εμβληματικό κινητήρα της για να λειτουργεί με τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Subaru συνεχίζει να καινοτομεί με τους μικρότερους οριζόντια αντίθετους κινητήρες της. Αυτές οι εταιρείες επιδεικνύουν τη σημασία της συνεργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία για την προώθηση της βιώσιμης αλλαγής.
Σε μια πρόσφατη παρουσίαση, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, τόνισε τη σημασία της συνεργασίας για την επιτάχυνση της ανάπτυξης καθαρότερων τεχνολογιών. Κάθε εταιρεία εξακολουθεί να έχει τη δική της μοναδική ταυτότητα και εστίαση, αλλά η κοινή χρήση πόρων και έρευνας μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη ταχύτερων αποτελεσμάτων. Η Toyota αναγνωρίζει την ανάγκη δημιουργίας λύσεων που ανταποκρίνονται στις ποικίλες ανάγκες των παγκόσμιων αγορών, γι' αυτό και τα υβριδικά συστήματα σε συνδυασμό με πράσινα καύσιμα μπορεί να είναι μια πιο προσαρμόσιμη και ρεαλιστική επιλογή για πολλούς καταναλωτές.
Η ηλεκτρική μετάβαση
Ένα από τα βασικά σημεία που τόνιζει η Toyota είναι η σημασία του να μην βιαζόμαστε σε μια πλήρη ηλεκτρική μετάβαση. Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν ουσιαστικό μέρος της πορείας προς την ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα, η Toyota πιστεύει ότι είναι ζωτικής σημασίας να ακολουθήσει μια πιο μετρημένη και κοινωνικά υπεύθυνη προσέγγιση. Τα στελέχη της Toyota εξήγησαν ότι μια γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να βλάψει τις οικονομίες, ειδικά στην Ιαπωνία, όπου εκατομμύρια άνθρωποι εξακολουθούν να βασίζονται στα παραδοσιακά οχήματα. Η στροφή προς τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα απαιτούσε επίσης τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές και αλυσίδες εφοδιασμού, κάτι που δεν είναι μικρό κατόρθωμα.
Η Toyota αναγνωρίζει και τους περιορισμούς της τεχνολογίας των μπαταριών, ιδιαίτερα όσον αφορά τις εκπομπές που παράγονται κατά τη διαδικασία κατασκευής. Αν και τα BEV είναι ένα κρίσιμο μέρος του μέλλοντος, δεν αποτελούν την πλήρη λύση. Όπως τόνισε ο καθηγητής Takahiro Fujimoto από το Πανεπιστήμιο Waseda, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν ζωτικό μέρος της μείωσης των εκπομπών, πρέπει επίσης να εξεταστούν και άλλες λύσεις, όπως οι υβριδικές τεχνολογίες και οι τεχνολογίες υδρογόνου.
www.worldenergynews.gr






