Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Απότομη αύξηση στις τιμές του αλουμινίου μετά την επιβολή νέων δασμών (Oil price)

Απότομη αύξηση στις τιμές του αλουμινίου μετά την επιβολή νέων δασμών (Oil price)
Αυτή η αύξηση του κόστους προέρχεται κυρίως από έναν συνδυασμό νέων δασμών των ΗΠΑ, παγκόσμιων καθυστερήσεων στις αποστολές, αυξανόμενου κόστους μεταφοράς και εκτεταμένων προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού

Τον τελευταίο μήνα, το κόστος εισαγωγής αλουμινίου στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει αυξηθεί απότομα. Αυτό συνέβη αφού τα ασφάλιστρα παράδοσης στην αγορά αλουμινίου, οι πρόσθετες χρεώσεις πάνω από την τιμή του βασικού μετάλλου για φυσικές αποστολές, πλησίασαν σε ιστορικά υψηλά.

Οι αυξήσεις στα κόστη

Αυτή η αύξηση του κόστους προέρχεται κυρίως από έναν συνδυασμό νέων δασμών των ΗΠΑ, παγκόσμιων καθυστερήσεων στις αποστολές, αυξανόμενου κόστους μεταφοράς και εκτεταμένων προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Στις 9 Απριλίου, τέθηκαν σε ισχύ δασμοί 20% σε αγαθά από την ΕΕ και 10% σε αγαθά του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτό προστίθεται στους δασμούς 25% που επιβάλλονται στα μέταλλα. Οι δασμοί Trump αποτελούν μέρος ενός σημαντικού σχεδίου της τρέχουσας κυβέρνησης για την επαναδιαπραγμάτευση του παγκόσμιου εμπορίου.

Όσον αφορά την αγορά αλουμινίου, οι αγοραστές των ΗΠΑ συνήθως πληρώνουν ένα «Midwest Premium», μια περιφερειακή επιβάρυνση παράδοσης, επιπλέον των τιμών αλουμινίου στο Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου. Αυτό καλύπτει κόστη όπως εισαγωγικοί δασμοί, μεταφορά και χειρισμός. Μετά τους νέους δασμούς, το Midwest Premium εκτοξεύτηκε σε ιστορικό υψηλό. Σύμφωνα με το Reuters, αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι εγχώριες τιμές αλουμινίου να κυμαίνονται κοντά σε πολυετή ύψη.

Η αναταραχή στην αγορά αλουμινίου πλήττει τη βιομηχανία

Είναι κρίσιμο να κατανοήσουμε ότι αυτοί οι δασμοί και οι αντί-δασμοί πλήττουν ένα μέταλλο που στηρίζει τεράστια τμήματα της παγκόσμιας βιομηχανίας. Το αλουμίνιο είναι ζωτικής σημασίας για τους τομείς των μεταφορών, της συσκευασίας και των κατασκευών. Από τις αυτοκινητοβιομηχανίες έως τις αεροδιαστημικές εταιρείες έως τους παραγωγούς κουτιών αναψυκτικών, χιλιάδες Αμερικανοί κατασκευαστές αντιμετωπίζουν τώρα σημαντικά υψηλότερο κόστος εισροών λόγω της αύξησης των ασφαλίστρων που προκαλούνται από τους δασμούς.

Το σοκ των τιμών δεν περιορίζεται στο αλουμίνιο, καθώς οι τιμές του χάλυβα στις ΗΠΑ έχουν επίσης εκτοξευθεί ως απάντηση.

Οι δασμοί επηρεάζουν και τις εφοδιαστικές αλυσίδες που είναι υπεύθυνες για τη φυσική ροή των αγαθών. Τις εβδομάδες μετά την εφαρμογή των νέων δασμών, πολλές εταιρείες ασχολήθηκαν με μια ξέφρενη «προφόρτωση» των εισαγωγών. Αυτό συνεπάγεται την βιασύνη για την εισαγωγή μετάλλου στις ΗΠΑ πριν πέσει το σφυρί των δασμών.

Η S&P Global επικαλέστηκε μεταφορικές εταιρείες που βρίσκονταν στο πεδίο, αναφέροντας ότι «Ορισμένοι μεταφορείς με έδρα τις ΗΠΑ, απίστευτα, αγωνίζονται να ξεπεράσουν την επιβολή νέων δασμών στις 9 Απριλίου... ενώ άλλοι συγκρατούν προϊόντα στην Ασία με την πιθανότητα να μειωθούν οι δασμοί».

Οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές μετάλλων από την πλευρά τους, επανεκτιμούν τις τοποθεσίες προμήθειας και τις στρατηγικές αποθεμάτων. Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτό περιλαμβάνει εταιρείες που είχαν ήδη εξετάσει το ενδεχόμενο διαφοροποίησης από την Κίνα.

Άλλες παράμετροι

Εκτός από τους δασμούς Τραμπ, οι γεωπολιτικές συγκρούσεις έχουν εισαγάγει νέα σημεία φραγμού. Για παράδειγμα, η συνεχιζόμενη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή έχει καταστήσει τμήματα του διαδρόμου της Ερυθράς Θάλασσας και του Σουέζ πολύ πιο επικίνδυνα για την εμπορική ναυτιλία. Τους τελευταίους μήνες, οι θαλάσσιες μεταφορικές εταιρείες συνέχισαν να ανακατευθύνουν τα πλοία μακριά από τη Διώρυγα του Σουέζ για να αποφύγουν επιθέσεις από μαχητές, μετά από μια σειρά περιστατικών κοντά στην Υεμένη.

Αυτές οι παρακάμψεις, οι οποίες περιλαμβάνουν την παράκαμψη του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, επιμηκύνουν δραματικά τους χρόνους διέλευσης από τον Περσικό Κόλπο ή την Ασία προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Ακόμα και όταν οι πραγματικοί ναύλοι μεταφοράς έχουν μειωθεί από την κορύφωση της πανδημίας, η συνεχιζόμενη αστάθεια και η απρόβλεπτη κατάσταση της ναυτιλίας μπορούν να μεταφραστούν σε υψηλότερα ασφάλιστρα κινδύνου.

Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων για θαλάσσιες μεταφορές έχουν μειωθεί σημαντικά από τα ιστορικά υψηλά του 2021. Από τον Απρίλιο, οι παγκόσμιες τιμές spot μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν περίπου 75% κάτω από την κορύφωση της πανδημίας.

Αλλά αυτό δεν λέει όλη την ιστορία. Αυτά τα ποσοστά είναι χαμηλά εν μέρει επειδή ο όγκος του εμπορίου έχει μειωθεί λόγω της αντιπαράθεσης για τους δασμούς. Σύμφωνα με το Reuters, οι ειδικοί του κλάδου προειδοποιούν ότι το περιβάλλον πολιτικής των τρενάκι του λούνα παρκ θα μπορούσε να προκαλέσει ξανά αύξηση του κόστους των εμπορευμάτων χωρίς προειδοποίηση.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης