Η κυβέρνηση των ΗΠΑ απαιτεί από τους παραγωγούς υγροποιημένου φυσικού αερίου να μεταφέρουν το 1% των εξαγωγών τους σε καράβια αμερικανικής κατασκευής, αρχής γενομένης από τον Απρίλιο του 2028
Διαμάχη παραγωγών LNG με Ντόναλντ Τραμπ «προ των πυλών» ή κίνηση τακτικής;
Προειδοποίηση, μήνυμα κινδύνου ή εκδήλωση πανικού από τους άμεσα ενδιαφερόμενους;
Αυτά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν για τις αμερικανικές ενεργειακές ομάδες που ζητούν από την κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ να εξαιρέσει τα δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από ένα νέο κανόνα που θα απαιτεί από τους παραγωγούς να μεταφέρουν ένα αυξανόμενο ποσοστό των εξαγωγών τους σε καράβια αμερικανικής κατασκευής, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την αναβίωση της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας.
Σε μια κίνηση που σόκαρε τον κλάδο, ο Εμπορικός Εκπρόσωπος των ΗΠΑ (USTR) ανακοίνωσε στις 17 Απριλίου ότι από τον Απρίλιο του 2028 οι παραγωγοί LNG θα πρέπει να μεταφέρουν το 1% των εξαγωγών τους σε πλοία αμερικανικής κατασκευής.
Το ποσοστό αυτό θα κλιμακωθεί στο 15% τον Απρίλιο του 2047 και μετά.
Ας σημειωθεί ότι οι ΗΠΑ είναι ο Νο. 1 εξαγωγέας LNG στον κόσμο με 34 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και η κυβέρνηση Τραμπ έχει υποστηρίξει τον κλάδο στην προσπάθειά του για ενεργειακή κυριαρχία.

Ο εκκολαπτόμενος κίνδυνος
Το προαναφερόμενο μέτρο «θα μπορούσε να θέσει την αμερικανική βιομηχανία LNG σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους ανταγωνιστές της σε όλο τον κόσμο, επειδή δεν υπάρχουν αρκετά πλοία κατασκευασμένα στις ΗΠΑ για να πληρούν την απαίτηση», όπως ανέφερε το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πετρελαίου (API) σε επιστολή του στις 23 Απριλίου προς τον Κρις Ράιτ (Υπουργός Ενέργειας ΗΠΑ) και τον Νταγκ Μπέργκουμ (Υπουργός Εσωτερικών - Πρόεδρος Εθνικού Συμβουλίου Ενεργειακής Κυριαρχίας ΗΠΑ) την οποία είδε το Reuters.
Αυτό «κινδυνεύει να αντισταθμίσει τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειώσει η κυβέρνηση Τραμπ προς τη μείωση της αβεβαιότητας και την απελευθέρωση του LNG των ΗΠΑ», έγραψε σε αυτήν την επιστολή ο Μάικ Σόμερς (Διευθύνων Σύμβουλος του APΙ).
«Η απαίτηση του USTR για μεταφορά του 1% των εξαγωγών LNG σε πλοία αμερικανικής κατασκευής θα απαιτούσε έως και 5 πλοία αμερικανικής κατασκευής μέχρι το τέλος της δεκαετίας, κάτι που δεν είναι εφικτό.
Αυτό συμβαίνει επειδή θα χρειαστούν έως και 5 χρόνια για να κατασκευαστεί ένα πλοίο μεταφοράς LNG σε οποιοδήποτε από τα δύο ναυπηγεία των ΗΠΑ με αποβάθρες αρκετά μεγάλες για την κατασκευή ενός τέτοιου πλοίου.
Καλούμε την Κυβέρνηση να εξαιρέσει τις εισαγωγές και εξαγωγές αργού πετρελαίου και προϊόντων διύλισης, σύμφωνα με την προσέγγιση αυτής της Κυβέρνησης να εξαιρέσει τα ίδια αυτά προϊόντα από τους βασικούς και τους αμοιβαίους δασμούς», υποστήριξε ο Σόμερς.
Το API θεωρεί ως μέλη μερικές από τις μεγαλύτερες ενεργειακές εταιρείες στον κόσμο, όπως η Exxon Mobil, η Chevron και η Cheniere Energy.
Οι μεμονωμένοι εξαγωγείς που δεν συμμορφώνονται θα μπορούσαν να χάσουν τις άδειες εξαγωγής τους, παρόλο που τα ποσοστά ισχύουν για το σύνολο του κλάδου και για πλοία που οι εξαγωγείς δεν κατέχουν ή δεν ελέγχουν, προειδοποίησαν οι βιομηχανικές ομάδες.
«Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την USTR και το Υπουργείο Ενέργειας για την υποστήριξη εφικτών και βιώσιμων πολιτικών που ωφελούν τους καταναλωτές και προωθούν την αμερικανική ενεργειακή κυριαρχία», δήλωσε στο Reuters ο Aaron Padilla (Αντιπρόεδρος εταιρικής πολιτικής της API).
Εκπρόσωποι του USTR και του γραφείου Τύπου του Λευκού Οίκου δεν απάντησαν αμέσως σε αιτήματα για σχόλια.
Η USTR πρότεινε τους κανόνες ως μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την αντιμετώπιση της αυξανόμενης εμπορικής και στρατιωτικής κυριαρχίας της Κίνας στην ανοιχτή θάλασσα.
Κυριαρχία Ν. Κορέας και Ιαπωνίας σε πλοία μεταφοράς LNG 
Υπάρχουν πλέον 792 πλοία μεταφοράς LNG σε λειτουργία παγκοσμίως, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ναυτιλίας AXSMarine.
Τα πλοία LNG από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία κυριαρχούν σε αυτήν την ομάδα με συνολικά 703.
Η Κίνα (στοχεύει να γίνει μια δύναμη στον τομέα των δεξαμενόπλοιων LNG), ναυπήγησε 58.
Η Νότια Κορέα παραμένει ο κυρίαρχος κατασκευαστής με 232 πλοία μεταφοράς LNG σε παραγγελία.
«Δεν υπάρχουν τέτοια πλοία σήμερα και η κατασκευή τους θα διαρκέσει δεκαετίες, καθιστώντας αδύνατη τη συμμόρφωση για τον κλάδο», δήλωσε ο Charlie Riedl (Εκτελεστικός Διευθυντής του Κέντρου για το LNG).
www.worldenergynews.gr






