Ναυτιλία

Επιχορήγηση 25 εκατ. ευρώ για πράσινη αναβάθμιση πλοίων στην Εσθονία

Επιχορήγηση 25 εκατ. ευρώ για πράσινη αναβάθμιση πλοίων στην Εσθονία

Θα παρέχει στους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης 15-30% του επιλέξιμου κόστους

Η κυβέρνηση της Εσθονίας δείχνει το δρόμο της νέας εποχής στη ναυτιλία. Η χώρα της Βαλτικής έχει αποδεσμεύσει μια επιχορήγηση 25 εκατομμυρίων ευρώ που αποσκοπεί στην υποστήριξη των προσπαθειών ανασυγκρότησης και οικολογικής αναβάθμισης επιβατηγών και φορτηγών πλοίων, ρυμουλκών, καθώς και άλλων λιμενικών και βοηθητικών πλοίων σε εγχώριους λιμένες.

Η επιχορήγηση που θεσπίστηκε από τον Kuldar Leis (Υπουργός Υποδομών της Εσθονίας), προβλέπεται να παρέχει στους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης επιδοτήσεις που καλύπτουν το 15-30% του επιλέξιμου κόστους αναβάθμισης, με μέγιστο ποσό 5 εκατομμυρίων ευρώ ανά έργο.

 

Όροι χρηματοδότησης

Για να πληροί τις προϋποθέσεις για ποσοστό στήριξης 30%, η κυβέρνηση εξήγησε ότι το πλοίο πρέπει να μετατραπεί ώστε να λειτουργεί με μηδενικές εκπομπές.

Επιπλέον, παράγοντες όπως το κράτος σημαίας του πλοίου και η συχνότητα προσέλευσης σε τοπικά λιμάνια θα ληφθούν υπόψη κατά την επιλογή του καλύτερου υποψηφίου για την επιχορήγηση.

Όπως αποκαλύφθηκε, αυτό καθιστά την Εσθονία ένα από τα λίγα κράτη στην Ευρώπη που προσφέρει πλέον άμεση οικονομική υποστήριξη με τη μορφή κρατικής βοήθειας για αναβάθμιση πλοίων.

«Η παγκόσμια ζήτηση για καθαρότερες θαλάσσιες μεταφορές αυξάνεται ραγδαία.

Οι εταιρείες της εσθονικής ναυτιλιακής βιομηχανίας διαθέτουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία για να παρέχουν υπηρεσίες αναβάθμισης παγκόσμιας κλάσης και να υποστηρίζουν τους πλοιοκτήτες στο να κάνουν τους στόλους τους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον.

Από τον σχεδιασμό και την τεχνική συμβουλευτική έως την υλοποίηση και τη συντήρηση, τα εσθονικά λιμάνια προσφέρουν βολικούς και αποτελεσματικούς κόμβους για έργα αναβάθμισης», σχολίασε ο Υπουργός.


πλοίο_με_αιολική_ενέργεια_1_1.jpg


Κίνητρο
για τη νέα εποχή στη ναυτιλία

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, για τους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας που επιδιώκουν να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους, αυτή η χρηματοδότηση θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα «τεράστιο» κίνητρο για την υιοθέτηση πιο βιώσιμων λύσεων για τις δραστηριότητές τους, όπως η εγκατάσταση υβριδικών κινητήρων και εξοπλισμού που τροφοδοτούνται από φιλικές προς το περιβάλλον πηγές ενέργειας ή η επιλογή τεχνολογιών όπως τα συστήματα καθαρισμού καυσαερίων.

«Αυτό το πρόγραμμα επιχορηγήσεων σηματοδοτεί ένα βασικό ορόσημο στην πορεία της Εσθονίας προς πιο πράσινες, πιο βιώσιμες ναυτιλιακές πρακτικές. Υποστηρίζοντας την υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών, βοηθάμε τους ναυτιλιακούς φορείς να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και να προετοιμαστούν για μελλοντικές προκλήσεις.

Με τον ναυτιλιακό τομέα να περιλαμβάνεται πλέον στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ, αυτό το μέτρο βοηθά στη διοχέτευση των εσόδων που εισπράττονται από τους πλοιοκτήτες στην υποστήριξη της μετάβασής τους σε πιο πράσινες τεχνολογίες», σχολίασε ο Kaupo Läänerand (Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Θαλάσσιων και Υδάτινων Υποθέσεων στο Υπουργείο Κλίματος της Εσθονίας).

 

Αναμένεται αύξηση ζήτησης για «πράσινα» πλοία

Με τους ολοένα και πιο αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς στον ορίζοντα, αναμένεται να αυξηθεί η ζήτηση για πλοία εξοπλισμένα με συστήματα υδρογόνου και ηλεκτρικής πρόωσης, τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα και λύσεις λογισμικού «αιχμής».

Η Εσθονία προετοιμάζεται να καλύψει αυτή τη ζήτηση μέσω του Εσθονικού Κόμβου Πράσινης Τεχνολογίας και Αναβάθμισης Θαλάσσιων Πόρων (Estonian Marine Greentech & Retrofit Hub) ο οποίος περιγράφεται ως μια «λύση ενιαίας εξυπηρέτησης» που προσφέρει υπηρεσίες αναμόρφωσης πράσινων πλοίων.

Πέρα από αυτό, η χώρα έχει προσπαθήσει να απαλλάξει τη ναυτιλιακή της βιομηχανία από τον άνθρακα μέσω ενός ευρέος φάσματος έργων και πρωτοβουλιών.

Ένα από αυτά είναι το όραμα της δημιουργίας ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου με τη Φινλανδία.

 

MoU Εσθονίας - Φινλανδία από τον Οκτώβριο του 2023

Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο του 2023, τα δύο κράτη υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) για τη δημιουργία ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου εκατέρωθεν του Φινλανδικού Κόλπου, συνδέοντας το Ελσίνκι με το Ταλίν και το Βουοσαάρι με το Μούουγκα.

Ακριβώς ένα χρόνο αργότερα, ο Πράσινος Διάδρομος FIN-EST έδωσε το «πράσινο φως» για 19 κοινά έργα που καλύπτουν μια σειρά πρωτοβουλιών που θα υποστήριζαν την κλιματική ουδετερότητα, σηματοδοτώντας την επόμενη φάση αυτού του οράματος.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης