Θα παραδοθούν μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου 2027 (offshore-energy.biz)
Μυστήριο καλύπτει την παγκόσμια ναυτιλία μετά τη γνωστοποίηση νέας παραγγελίας αξίας 270,6 δισεκατομμυρίων KRW (σχεδόν 197 εκατομμύρια δολάρια) για την κατασκευή 2 πλοίων μεταφοράς LNG (θα έχουν χωρητικότητα 18.000 κυβικών μέτρων) που έλαβε η HD Hyundai Mipo (θυγατρική της νοτιοκορεατικής ναυπηγικής εταιρείας HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering).
Το offshore-energy.biz αναφέρει ότι τα συγκεκριμένα καράβια παραγγέλθηκαν από μια άγνωστη ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα την Ευρώπη. Η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου 2027.
Οι άλλες παραγγελίες της HD Hyundai Mipo
Νωρίτερα φέτος, η HD Hyundai Mipo εξασφάλισε επίσης παραγγελία ύψους 538,3 δισεκατομμυρίων KRW (372 εκατομμύρια δολάρια) για την κατασκευή 4 πλοίων μεταφοράς LNG με την ίδια χωρητικότητα για μια αφρικανική ναυτιλιακή εταιρεία. Αυτά τα πλοία πρόκειται να παραδοθούν έως το δεύτερο εξάμηνο του 2028.
Η παραγγελία ακολούθησε μια σύμβαση 185,4 εκατομμυρίων δολαρίων που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2024 για την κατασκευή 2 πλοίων ανεφοδιασμού LNG για μια άγνωστη ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα την Ευρώπη, (επιπλέον της παραγγελίας 370 εκατομμυρίων δολαρίων για 4 καράβια ανεφοδιασμού LNG χωρητικότητας 18.000 cbm που θα κατασκευαστούν για μια άγνωστη ναυτιλιακή εταιρεία στην Ασία).
Φήμες για εταιρείες από Ελβετία και Σιγκαπούρη
Εκείνη την εποχή, οι φήμες της αγοράς έδειχναν ότι η Eastern Pacific Shipping (EPS) της Σιγκαπούρης και η ελβετική MSC Mediterranean Shipping Company είχαν παραγγείλει από κοινού αυτά τα 4 πλοία ανεφοδιασμού.
Αυξάνονται τα πλοία LNG
Σύμφωνα με την Intermodal Shipbrokers, τα πλοία με δυνατότητα LNG κερδίζουν σταθερά ένα αυξανόμενο μερίδιο του παγκόσμιου στόλου.
Συγκεκριμένα υπάρχουν 1.329 πλοία ικανά να χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο από τον Μάρτιο του 2025, με συνολική μεταφορική ικανότητα 110 εκατομμύρια gt, που αντιπροσωπεύει το 6,56% του παγκόσμιου στόλου. Συγκριτικά, μόνο 558 τέτοια πλοία υπήρχαν το 2021.
Η αγορά ανεφοδιασμού LNG σημείωσε επίσης αυξημένη ζήτηση και έφτασε τα 32 πλοία που ασχολούνται με ανεφοδιασμό από πλοίο σε πλοίο από το 2025.
Η μέση ηλικία των πλοίων ανεφοδιασμού είναι 6 χρόνια, με τις περισσότερες μονάδες να κατασκευάζονται σε κινεζικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, ενώ η ιδιοκτησία συγκεντρώνεται στην Ανατολική Ασία και την Ευρώπη (Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Ισπανία).
Επιπλέον, το μέσο μέγεθος των νέων παραγγελθέντων πλοίων ανεφοδιασμού LNG έχει αυξηθεί στα 17.179 cbm (σε σύγκριση με τον τρέχοντα μέσο όρο των 8.225 cbm), σηματοδοτώντας μια στροφή προς μεγαλύτερες μονάδες.
www.worldenergynews.gr






