Η παγκόσμια παραγωγή βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας θα φτάσει τα 2 εκατομμύρια τόνους το 2025 (Arab News)

Η παγκόσμια παραγωγή βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας θα φτάσει τα 2 εκατομμύρια τόνους το 2025 (Arab News)
Σε δελτίο τύπου που εκδόθηκε κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της IATA, ο Γενικός Διευθυντής Willie Walsh σημείωσε ότι τα προβλεπόμενα 2 εκατομμύρια τόνοι SAF θα αντιπροσωπεύουν μόλις το 0,7% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων φέτος

Η παγκόσμια παραγωγή βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας αναμένεται να διπλασιαστεί, φτάνοντας τα 2 εκατομμύρια τόνους το 2025 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών.

Η χρήση SAF

Σε δελτίο τύπου που εκδόθηκε κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της IATA, ο Γενικός Διευθυντής Willie Walsh σημείωσε ότι τα προβλεπόμενα 2 εκατομμύρια τόνοι SAF θα αντιπροσωπεύουν μόλις το 0,7% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων φέτος.

Η χρήση SAF έχει γίνει ολοένα και πιο σημαντική τα τελευταία χρόνια, καθώς οι περισσότερες χώρες έχουν θέσει καθορισμένους στόχους για την επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών στο πλαίσιο των προσπαθειών τους για ενεργειακή μετάβαση.

«Ενώ είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η παραγωγή SAF αναμένεται να διπλασιαστεί στα 2 εκατομμύρια τόνους το 2025, αυτό αντιστοιχεί μόνο στο 0,7% των συνολικών αναγκών καυσίμων της αεροπορίας», δήλωσε ο Walsh.

Πρόσθεσε: «Και ακόμη και αυτή η σχετικά μικρή ποσότητα θα προσθέσει 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως στον λογαριασμό καυσίμων. Ο ρυθμός προόδου στην αύξηση της παραγωγής και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας για τη μείωση του κόστους πρέπει να επιταχυνθεί».

Tα μέτρα στήριξης

Ο αξιωματούχος της IATA δήλωσε περαιτέρω ότι απαιτούνται επαρκή κυβερνητικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής αποτελεσματικών πολιτικών, για την επίτευξη των προσπαθειών απαλλαγής από τον άνθρακα.

Πρόσθεσε ότι η διασφάλιση της επιτυχίας του Σχεδίου Αντιστάθμισης και Μείωσης Άνθρακα για τη Διεθνή Αεροπορία είναι ζωτικής σημασίας για την αντιστάθμιση των εκπομπών άνθρακα στον τομέα της αεροπορίας.

Η περιβαλλοντική αντιστάθμιση

Σύμφωνα με το CORSIA, μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας, οι αερομεταφορείς πρέπει να αγοράζουν και να ακυρώνουν «μονάδες εκπομπών» για να αντισταθμίσουν την αύξηση των εκπομπών CO2.

«Η προώθηση της παραγωγής SAF απαιτεί αύξηση της παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από την οποία προέρχεται το SAF. Δεύτερον, απαιτεί επίσης πολιτικές που να διασφαλίζουν ότι το SAF κατανέμεται σε κατάλληλο μέρος της παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας», ανέφερε η IATA σε δήλωση.

Σε ξεχωριστή δήλωση, ο IATA ανέφερε ότι 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαια αεροπορικών εταιρειών έχουν αποκλειστεί από τον επαναπατρισμό από τις κυβερνήσεις μέχρι τα τέλη Απριλίου.

Ο φορέας του κλάδου, ωστόσο, σημείωσε ότι αυτό το ποσοστό αντιπροσωπεύει επίσης βελτίωση 25% σε σύγκριση με τα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια που αναφέρθηκαν για τον Οκτώβριο.

Τα έσοδα των αεροπορικών εταιριών

Ο φορέας αεροπορίας κάλεσε επίσης τις κυβερνήσεις να άρουν όλα τα εμπόδια που εμποδίζουν τις αεροπορικές εταιρείες να επαναπατρίσουν έγκαιρα τα έσοδά τους από τις πωλήσεις εισιτηρίων και άλλες δραστηριότητες σύμφωνα με τις διεθνείς συμφωνίες και τις υποχρεώσεις των συνθηκών.

«Η διασφάλιση του έγκαιρου επαναπατρισμού των εσόδων είναι ζωτικής σημασίας για τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να καλύπτουν τα έξοδα σε δολάρια και να διατηρούν τις δραστηριότητές τους. Οι καθυστερήσεις και οι αρνήσεις παραβιάζουν διμερείς συμφωνίες και αυξάνουν τους κινδύνους συναλλαγματικής ισοτιμίας», δήλωσε ο Walsh.

Πρόσθεσε: «Οι οικονομίες και οι θέσεις εργασίας εξαρτώνται από τη διεθνή συνδεσιμότητα. Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι αποτελεί πρόκληση για τις αεροπορικές εταιρείες να διατηρούν τη συνδεσιμότητα όταν ο επαναπατρισμός εσόδων απορρίπτεται ή καθυστερεί».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης