Επαναλειτουργεί το εργοστάσιο μπαταριών της Northvolt BESS στην Πολωνία (Energy-Storage.news)

Επαναλειτουργεί το εργοστάσιο μπαταριών της Northvolt BESS στην Πολωνία (Energy-Storage.news)

Νεοσύστατη εταιρεία μπαταριών λιθίου-θείου αγόρασε τις εγκαταστάσεις συστημάτων αποθήκευσης μπαταριών και σκοπεύει άμεσα να τις ενεργοποιήσει - Σημαντικός ο ρόλος του Νόμου των ΗΠΑ για τη Μείωση του Πληθωρισμού (ΙRA) - Οι όροι της συμφωνίας δεν έχουν αποκαλυφθεί

Η Lyten με έδρα τις ΗΠΑ, ανακοίνωσε την 1η Ιουλίου την εξαγορά του εργοστασίου συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών Northvolt Dwa (BESS) στο Γκντανσκ της Πολωνίας.

Το ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής τέθηκε προς πώληση, αφού η Northvolt (σουηδικός κατασκευαστής μπαταριών και συστημάτων) υπέβαλε αίτηση πτώχευσης βάσει του Κεφαλαίου 11 στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο του 2024.

Η εξαγορά περιλαμβάνει το εργοστάσιο συναρμολόγησης BESS 25.000 τετραγωνικών μέτρων και μια εγκατάσταση Έρευνας και Ανάπτυξης, που τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ).

Είναι προφανές ότι η αμερικάνικη εταιρεία θέλει να εκμεταλλευτεί το Νόμο για τη Μείωση του Πληθωρισμού (ΙRA) ο οποίος ευνοεί τα σχέδια γιγαεργοστασίων στις ΗΠΑ (ήδη αυξάνονται με διπλάσιο ρυθμό από αυτόν της Ευρώπης).

Το Northvolt Dwa τέθηκε σε λειτουργία το 2023 με εξοπλισμό για την αύξηση της ετήσιας παραγωγικής ικανότητας έως και 6GWh, ενώ η εγκατάσταση θα μπορούσε να επεκταθεί στο μέλλον σε 10GWh ετήσια παραγωγή.


Σχετικά με την Lyten

Η Lyten αυτοπροσδιορίζεται ως εταιρεία «υπερυλικών» με την κορυφαία σειρά προϊόντων της σε μπαταρίες λιθίου-θείου για εφαρμογές όπως ηλεκτρικά οχήματα (EV), BESS και drones.

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι έχει ξεπεράσει ορισμένους από τους περιορισμούς κύκλου ζωής της χημείας μπαταριών λιθίου-θείου υψηλής ενεργειακής πυκνότητας χρησιμοποιώντας ένα ιδιόκτητο τρισδιάστατο γραφένιο στην κάθοδο για να αντιμετωπίσει το ζήτημα της μεταφοράς πολυσουλφιδίων, όπου το θείο διαλύεται στον ηλεκτρολύτη.

Lyten.png

Μέχρι στιγμής, τα προϊόντα της Lyten δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ακόμη σε εφαρμογές BESS. Έχει αποστείλει μπαταρίες λιθίου-θείου για χρήση σε drones, στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και για ένα πρωτότυπο όχημα που σχεδιάστηκε από έναν από τους επενδυτές της, την αυτοκινητοβιομηχανική εταιρεία OEM Stellantis.

Ωστόσο, η νεοσύστατη εταιρεία θεωρεί ότι τα χαρακτηριστικά του Li-S θα μπορούσαν να το καταστήσουν κατάλληλο για στατικό BESS, συμπεριλαμβανομένου ενός ευρέος εύρους θερμοκρασίας λειτουργίας, βελτιωμένης ασφάλειας σε σχέση με τα Li-ion και της χρήσης άφθονων, χαμηλού κόστους υλικών που θα μπορούσαν να προέρχονται από την Ευρώπη ή τις ΗΠΑ.


Το αρχικό σχέδιο της Lyten για το Northvolt Dwa

Ωστόσο, το αρχικό σχέδιο της Lyten για την Northvolt Dwa φαίνεται να είναι η άμεση επανεκκίνηση της παραγωγής και των πωλήσεων συστημάτων Li-ion BESS και η επέκταση στην παραγωγή συστημάτων λιθίου-θείου (Li-S) αργότερα.

Αυτό περιλαμβάνει την εκπλήρωση παραγγελιών που έχουν ήδη ληφθεί οι οποίες ισχυρίζεται η Lyten ότι παρατείνονται και το επόμενο έτος.

Η Lyten αγόρασε το εργοστάσιο παραγωγής κυψελών μπαταριών λιθίου-μετάλλου της Northvolt στη Silicon Valley της Καλιφόρνια τον περασμένο Απρίλιο. Αυτό της επέτρεψε (σύμφωνα με την εταιρεία), να δημιουργήσει μια αλυσίδα εφοδιασμού στις ΗΠΑ για υλικά ποιότητας μπαταριών.

Δηλώσεις κορυφαίων στελεχών της Lyten

«Σχεδιάζουμε να επανεκκινήσουμε αμέσως τις λειτουργίες μας στην Πολωνία και να ανταποκριθούμε στις υπάρχουσες και νέες παραγγελίες πελατών.

Το εργοστάσιο θα συνδυάσει την τεχνολογία της Silicon Valley με το πολωνικό ταλέντο μηχανικής και λειτουργίας για την εξαγωγή τεχνολογίας αποθήκευσης ενέργειας επόμενης γενιάς σε πελάτες παγκοσμίως», δήλωσε ο Dan Cook (Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Lyten).

«Το μήνυμα που ακούμε ξεκάθαρα από τους Ευρωπαίους πελάτες είναι ότι θέλουν συστήματα αποθήκευσης ενέργειας που κατασκευάζονται στην Ευρώπη χρησιμοποιώντας αλυσίδες εφοδιασμού τοπικής προέλευσης χωρίς γεωπολιτικούς κινδύνους», δήλωσε ο Lars Herlitz (Πρόεδρος και συνιδρυτής της Lyten).

 
ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ_ΛΙΘΙΟΥ_-_Lyten.jpg

Από την πτώχευση στην επανεκκίνηση 

Θεωρούμενη ως η πιο χρηματοδοτούμενη νεοσύστατη εταιρεία μπαταριών ιόντων λιθίου (Li-ion) στην Ευρώπη, η Northvolt είχε ανακοινώσει (λίγο πριν από την κατάθεση του Κεφαλαίου 11) την πρόθεσή της να επικεντρωθεί μόνο στην παραγωγή κυψελών και να εκποιήσει τα άλλα περιουσιακά της στοιχεία (μεταξύ άλλων ηλεκτρική κινητικότητα, των βαρέα βιομηχανικά συστήματα και προϊόντα BESS).

Αργότερα, κήρυξε πτώχευση στη Σουηδία (Μάρτιος), λίγο μετά την πώληση του βιομηχανικού της τμήματος στον κατασκευαστή φορτηγών Scania. Ενώ αρχικά θεωρήθηκε ότι η Scania είχε αγοράσει και το πολωνικό εργοστάσιο παραγωγής BESS, η Lyten αντ' αυτού το επέλεξε.

Οι όροι της συμφωνίας δεν έχουν αποκαλυφθεί και η Lyten-Northvolt στοχεύει να ολοκληρώσει την τελευταία συναλλαγή το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.


Ευνοεί την Lyten ο Ι
RA 

Πριν από λίγα χρόνια, η Northvolt και άλλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φαινόταν να εδραιώνουν μια θέση στον χώρο της κατασκευής μπαταριών πριν ο αμερικανικός νόμος περί υποδομών και ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού στραφούν προς τις ΗΠΑ.

Οι χάρτες των αναλυτών έδειχναν δεκάδες σχεδιαζόμενα γιγαεργοστάσια στην Ευρώπη στα τέλη της δεκαετίας του 2010.

Στη συνέχεια, η εστίαση της κυβέρνησης Μπάιντεν στην τόνωση των επενδύσεων στον τομέα της μεταποίησης σήμαινε ότι οι αναλυτές «τοποθετούσαν πινέζες» στους χάρτες των ΗΠΑ στις αρχές της δεκαετίας του 2020.

Στα τέλη του 2022, ο Έβαν Χάρτλεϊ (αναλυτής της Benchmark Minerals Intelligence), δήλωσε στο Energy-Storage.news ότι «μετά την ψήφιση του Νόμου για τη Μείωση του Πληθωρισμού (ΙRA), τα σχέδια γιγαεργοστασίων στις ΗΠΑ αυξάνονταν με διπλάσιο ρυθμό από αυτόν της Ευρώπης».

Υπό το πρίσμα των αλλαγών στην πολιτική βιομηχανικού και εξωτερικού εμπορίου υπό την κυβέρνηση Τραμπ, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πού αρχίζουν τώρα να κατευθύνονται οι επενδύσεις.  

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης