Ναυτιλία

Φωτοβολταϊκά για φορτηγά πλοία

Φωτοβολταϊκά για φορτηγά πλοία

Είναι το πρώτο Φ/Β σύστημα στον κόσμο που τροφοδοτεί ηλιακή ενέργεια απευθείας στην ηλεκτρική πρόωση - Βελτιώνει την απόδοση και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου - Μπορεί να παρέχει έως και 35 kW επιτρέποντας να γίνει προσωρινή αντικατάσταση μίας εκ των 4 γεννητριών ντίζελ

Η Wattlab (ολλανδική εταιρεία ηλιακής ενέργειας), εγκατέστησε ένα φωτοβολταϊκό σύστημα ικανό να παρέχει έως και 35 kW στο σύστημα πρόωσης υψηλής τάσης ενός φορτηγού πλοίου, επιτρέποντάς του να αντικαταστήσει προσωρινά μία από τις 4 γεννήτριες ντίζελ υπό βέλτιστες συνθήκες.

Πρόκειται για καράβι που αναπτύχθηκε από την HGK Shipping και την Salzgitter AG, παρέχοντας ενέργεια απευθείας στο σύστημα πρόωσης του πλοίου.

Μεταφέρει χάλυβα και χύδην υλικά στο δίκτυο καναλιών της βορειοδυτικής Γερμανίας μεταξύ Salzgitter και Friedrichsfeld.

Το πλοίο έχει μέγιστη μεταφορική ικανότητα 3.110 τόνων.

 

Συνολικά 192 ηλιακές μονάδες παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια τόσο στο ενσωματωμένο σύστημα χαμηλής τάσης όσο και στη μονάδα πρόωσης υψηλής τάσης.

Η Wattlab ανακοίνωσε ότι αυτό είναι το πρώτο φωτοβολταϊκό σύστημα στον κόσμο που τροφοδοτεί ηλιακή ενέργεια απευθείας στην ηλεκτρική πρόωση ενός φορτηγού πλοίου.

Οι μονάδες εγκαταστάθηκαν στο ναυπηγείο De Gerlien van Tiem και το φωτοβολταϊκό σύστημα τέθηκε σε λειτουργία σε λιγότερο από 2 εβδομάδες.

 

Ικανότητες του πλοίου 

Υπό βέλτιστες συνθήκες, η φωτοβολταϊκή συστοιχία παρέχει έως και 35 kW και είναι πλήρως ενσωματωμένη στο σύστημα πρόωσης του φορτηγού πλοίου μήκους 135 μέτρων.

Λειτουργεί παράλληλα με 4 γεννήτριες ντίζελ που τροφοδοτούν το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Η ενσωμάτωση της ηλιακής ενέργειας και της αποθήκευσης μπαταριών μειώνει την ανάγκη ενεργοποίησης μιας επιπλέον γεννήτριας σε περιόδους υψηλής διαθεσιμότητας ενέργειας.

Η Wattlab δήλωσε ότι η αυτοματοποιημένη διαχείριση ενέργειας βελτιώνει την απόδοση και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.

«Όταν το πλοίο είναι ελαφρώς φορτωμένο και ταξιδεύει κατάντη, αναμένουμε ακόμη και να μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια για ένα διάστημα», δήλωσε ο David Kester (συνιδρυτής της Wattlab).

 

Μετέχοντες στο έργο 

Στους εταίρους του έργου περιλαμβάνονταν οι Blommaert Aluminium και Van Tiem Electro.

Το φορτηγό πλοίο «Blue Marlin» είναι νεόδμητο, αλλά σύμφωνα με την Wattlab «η αναβάθμιση σε ένα πλοίο παρόμοιου μεγέθους δεν θα απαιτούσε περισσότερο από μία εβδομάδα διακοπής λειτουργίας».

Ο κατασκευαστής χάλυβα Salzgitter και ο γερμανικός πάροχος logistics HGK Shipping σχεδίασαν από κοινού το φορτηγό πλοίο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης