Το αίτημα της εταιρίας διανομής φυσικού αερίου αποσκοπεί στην ομαλή συνέχιση της τροφοδοσίας της ΒΙΠΕ Πάτρας με φυσικό αέριο, έως ότου τεθεί σε λειτουργία η δεύτερη δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου
Τη λειτουργία το Σάββατο ή την Κυριακή, από τον Ιούλιο και έως το τέλος του έτους, του σταθμού φόρτωσης φορτηγών με υγροποιημένο φυσικό αέριο που διαθέτει ο ΔΕΣΦΑ απέναντι από την Ρεβυθούσα, ζητεί η ΕΝΑΟΝ από τον Διαχειριστή.
Το αίτημα της εταιρίας διανομής φυσικού αερίου αποσκοπεί στην ομαλή συνέχιση της τροφοδοσίας της ΒΙΠΕ Πάτρας με φυσικό αέριο, έως ότου τεθεί σε λειτουργία η δεύτερη δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου του σταθμού μικρής κλίμακας ΥΦΑ που τροφοδοτεί το συγκεκριμένο δίκτυο.
Συγκεκριμένα η ΕΝΑΟΝ με επιστολή της αλλά και σχετικές επικοινωνίες έχει ζητήσει από τον ΔΕΣΦΑ την προσωρινή παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας πέραν των πέντε εργάσιμων ημερών της εβδομάδας και για μία ακόμα ημέρα εντός του Σαββατοκύριακου.
H πρόταση ΔΕΣΦΑ
Έτσι ο ΔΕΣΦΑ απαντώντας στο αίτημα προτείνει την παροχή της υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών ΥΦΑ τα Σάββατα για τους μήνες Ιούλιο έως Δεκέμβριο προσφέροντας, κατά τις ημέρες αυτές, τέσσερεις Χρονοθυρίδες Φόρτωσης Φορτηγών ΥΦΑ.
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ η πρόταση αυτή που δεν είναι χωρίς κόστος:
I. Ικανοποιεί το αίτημα της ΕΝΑΟΝ, παρέχοντας ένα μικρό επιπλέον χρονικό διάστημα εφαρμογής για λόγους ασφάλειας σχεδιασμού.
II. Παρέχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης πρόσθετων φορτώσεων σε όλους τους χρήστες του συστήματος.
III. Είναι η πλέον οικονομικά αποδοτική λύση, καθώς με ένα δρομολόγιο δύναται να εξυπηρετηθούν κατ’ ελάχιστο ένα φορτηγό και κατά μέγιστο τέσσερα (αφού τόσα βυτία μπορεί να μεταφέρει το πλοίο μεταφοράς σε μία του διαδρομή).
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ η παροχή επιπλέον χρονοθυρίδων φόρτωσης φορτηγών ΥΦΑ θα οδηγούσε σε σημαντική αύξηση του κόστους παροχής της υπηρεσίας κατά τις ημέρες αυτές και συγκεκριμένα το κόστος παροχής της υπηρεσίας Φ-ΥΦΑ, θα έφθανε σε 6.000 ευρώ ανά Σάββατο.
Το ανωτέρω κόστος περιλαμβάνει το κόστος μίσθωσης και λειτουργίας του πλοίου μεταφοράς φορτηγών Φ-ΥΦΑ για οκτώ ώρες, συμπεριλαμβανομένου του κόστους καυσίμου, και το κόστος υπερωριακής απασχόλησης των εργαζομένων του ΔΕΣΦΑ.
Πως καθορίζεται το προσωρινό τιμολογιο χρήσης
Με βάση τον αριθμό των προσφερόμενων χρονοθυρίδων, καθώς και το κόστος της πρόσθετης υπηρεσίας, το κόστος που αναλογεί ανά προσφερόμενη Χρονοθυρίδα Φόρτωσης ανέρχεται σε 1.500 ευρώ, το οποίο είναι σημαντικά υψηλότερο από το ισχύον τιμολόγιο των 650 ευρώ ανά φόρτωση, οπότε είναι πιθανό να αποτελέσει εμπόδιο στη χρήση των συγκεκριμένων χρονοθυρίδων από τους χρήστες.
Λαμβάνοντας υπόψη το υφιστάμενο υβριδικό καθεστώς τιμολόγησης καθώς και την ανάγκη ηπιότερης μετάβασης σε υψηλότερο κόστος χρήσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας, ο ΔΕΣΦΑ προτείνει τον καθορισμό προσωρινού τιμολογίου χρήσης της υπηρεσίας Φ-ΥΦΑ για τα Σάββατα σε 1.000 ευρώ ανά Χρονοθυρίδα Φόρτωσης, με παράλληλη διατήρηση του τιμολογίου χρήσης για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή στα σημερινά επίπεδα.
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ με το προτεινόμενο ύψος τιμολογίου διατηρείται η ίδια λογική υβριδικής τιμολόγησης με τις καθημερινές ημέρες της εβδομάδας, παρέχοντας ισορροπία μεταξύ ανταγωνιστικότητας και ανάκτησης του σχετικού κόστους και προσφέροντας την υπηρεσία Φ-ΥΦΑ τα Σάββατα, εξασφαλίζοντας ελεύθερη πρόσβαση σε τρίτους, ιδιαίτερα καθώς το περιορισμένο χρονικό διάστημα εφαρμογής θα επιτρέψει την αξιολόγηση της αποδοχής του από την αγορά.
www.worldenergynews.gr
Το αίτημα της εταιρίας διανομής φυσικού αερίου αποσκοπεί στην ομαλή συνέχιση της τροφοδοσίας της ΒΙΠΕ Πάτρας με φυσικό αέριο, έως ότου τεθεί σε λειτουργία η δεύτερη δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου του σταθμού μικρής κλίμακας ΥΦΑ που τροφοδοτεί το συγκεκριμένο δίκτυο.
Συγκεκριμένα η ΕΝΑΟΝ με επιστολή της αλλά και σχετικές επικοινωνίες έχει ζητήσει από τον ΔΕΣΦΑ την προσωρινή παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας πέραν των πέντε εργάσιμων ημερών της εβδομάδας και για μία ακόμα ημέρα εντός του Σαββατοκύριακου.
H πρόταση ΔΕΣΦΑ
Έτσι ο ΔΕΣΦΑ απαντώντας στο αίτημα προτείνει την παροχή της υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών ΥΦΑ τα Σάββατα για τους μήνες Ιούλιο έως Δεκέμβριο προσφέροντας, κατά τις ημέρες αυτές, τέσσερεις Χρονοθυρίδες Φόρτωσης Φορτηγών ΥΦΑ.
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ η πρόταση αυτή που δεν είναι χωρίς κόστος:
I. Ικανοποιεί το αίτημα της ΕΝΑΟΝ, παρέχοντας ένα μικρό επιπλέον χρονικό διάστημα εφαρμογής για λόγους ασφάλειας σχεδιασμού.
II. Παρέχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης πρόσθετων φορτώσεων σε όλους τους χρήστες του συστήματος.
III. Είναι η πλέον οικονομικά αποδοτική λύση, καθώς με ένα δρομολόγιο δύναται να εξυπηρετηθούν κατ’ ελάχιστο ένα φορτηγό και κατά μέγιστο τέσσερα (αφού τόσα βυτία μπορεί να μεταφέρει το πλοίο μεταφοράς σε μία του διαδρομή).
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ η παροχή επιπλέον χρονοθυρίδων φόρτωσης φορτηγών ΥΦΑ θα οδηγούσε σε σημαντική αύξηση του κόστους παροχής της υπηρεσίας κατά τις ημέρες αυτές και συγκεκριμένα το κόστος παροχής της υπηρεσίας Φ-ΥΦΑ, θα έφθανε σε 6.000 ευρώ ανά Σάββατο.
Το ανωτέρω κόστος περιλαμβάνει το κόστος μίσθωσης και λειτουργίας του πλοίου μεταφοράς φορτηγών Φ-ΥΦΑ για οκτώ ώρες, συμπεριλαμβανομένου του κόστους καυσίμου, και το κόστος υπερωριακής απασχόλησης των εργαζομένων του ΔΕΣΦΑ.
Πως καθορίζεται το προσωρινό τιμολογιο χρήσης
Με βάση τον αριθμό των προσφερόμενων χρονοθυρίδων, καθώς και το κόστος της πρόσθετης υπηρεσίας, το κόστος που αναλογεί ανά προσφερόμενη Χρονοθυρίδα Φόρτωσης ανέρχεται σε 1.500 ευρώ, το οποίο είναι σημαντικά υψηλότερο από το ισχύον τιμολόγιο των 650 ευρώ ανά φόρτωση, οπότε είναι πιθανό να αποτελέσει εμπόδιο στη χρήση των συγκεκριμένων χρονοθυρίδων από τους χρήστες.
Λαμβάνοντας υπόψη το υφιστάμενο υβριδικό καθεστώς τιμολόγησης καθώς και την ανάγκη ηπιότερης μετάβασης σε υψηλότερο κόστος χρήσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας, ο ΔΕΣΦΑ προτείνει τον καθορισμό προσωρινού τιμολογίου χρήσης της υπηρεσίας Φ-ΥΦΑ για τα Σάββατα σε 1.000 ευρώ ανά Χρονοθυρίδα Φόρτωσης, με παράλληλη διατήρηση του τιμολογίου χρήσης για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή στα σημερινά επίπεδα.
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ με το προτεινόμενο ύψος τιμολογίου διατηρείται η ίδια λογική υβριδικής τιμολόγησης με τις καθημερινές ημέρες της εβδομάδας, παρέχοντας ισορροπία μεταξύ ανταγωνιστικότητας και ανάκτησης του σχετικού κόστους και προσφέροντας την υπηρεσία Φ-ΥΦΑ τα Σάββατα, εξασφαλίζοντας ελεύθερη πρόσβαση σε τρίτους, ιδιαίτερα καθώς το περιορισμένο χρονικό διάστημα εφαρμογής θα επιτρέψει την αξιολόγηση της αποδοχής του από την αγορά.
www.worldenergynews.gr






