Η Lyten υποστηρίζεται από την Stellantis και την FedEx - Η συμφωνία περιλαμβάνει τα έργα της Northvolt στη Σουηδία και τη Γερμανία
Η αμερικανική startup μπαταριών Lyten συμφώνησε να αγοράσει το μεγαλύτερο μέρος της πτωχευμένης σουηδικής εταιρείας κατασκευής μπαταριών Northvolt, ανακοίνωσε την Πέμπτη, προσφέροντας ενδεχομένως έναν δρόμο επιστροφής για την ευρωπαϊκή εταιρεία που κάποτε θεωρούνταν η απάντηση της περιοχής στους ανταγωνιστές στην Ασία.
Η Lyten, μια νεοσύστατη εταιρεία μπαταριών της Silicon Valley που αναπτύσσει κυψέλες λιθίου-θείου ως καθαρότερη εναλλακτική λύση έναντι των ιόντων λιθίου, υποστηρίζεται από την Stellantis, ιδιοκτήτρια της Jeep, και την αμερικανική εταιρεία παροχής υπηρεσιών παράδοσης FedEx.
Η συμφωνία, σύμφωνα με το Reuters, αναζωπυρώνει τις ελπίδες για ανεξαρτησία των μπαταριών στην Ευρώπη, αφού η Northvolt - ο πιθανός αντίπαλος της ηπείρου σε μεγάλους κινεζικούς κατασκευαστές μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων - υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Μάρτιο, καθιστώντας την μία από τις μεγαλύτερες εταιρικές αποτυχίες της Σουηδίας και πυροδοτώντας μια ξέφρενη προσπάθεια για την εύρεση αγοραστή.
«Τα σχέδιά μας είναι... σε μεγάλο βαθμό να συνεχίσουμε από εκεί που σταμάτησε η ομάδα της Northvolt», δήλωσε στο Reuters ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Lyten, Dan Cook, αρνούμενος να αποκαλύψει την τιμή αγοράς πέρα από το να πει ότι ήταν σε «σημαντική έκπτωση» σε σχέση με την αρχική αξία του ενεργητικού.
Ο σύνδικος πτώχευσης της Northvolt δήλωσε ότι η συμφωνία εξάλειψε τον κίνδυνο «πλήρους κλεισίματος», ενώ η αναπληρώτρια πρωθυπουργός της Σουηδίας, Ebba Busch, δήλωσε ότι η συμφωνία τοποθετεί τη χώρα «ως κλειδί για την ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης».
Η Northvolt έχει δεχθεί πολλές επικρίσεις ότι είχε υπερεκτιμήσει τις υποσχέσεις της, ενώ παράλληλα δεν κατάφερε να παραδώσει μπαταρίες που θεωρούνται αρκετά καλής ποιότητας για τους πελάτες, ακόμη και με τη βοήθεια του μεγαλύτερου πελάτη της, της κατασκευάστριας φορτηγών Scania.
Ο Gustaf Sundell, επικεφαλής επιχειρήσεων και νέων επιχειρήσεων της Scania, δήλωσε στο Reuters ότι είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν ο όμιλος θα έκανε παραγγελίες για μπαταρίες στην Lyten, αλλά ήταν ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα.
Επανεκκίνηση μονάδων
Η Lyten ελπίζει να επανεκκινήσει γρήγορα το ναυαρχικό εργοστάσιο της Skelleftea στη βόρεια Σουηδία και να επαναλάβει τις παραδόσεις μπαταριών ιόντων λιθίου το 2026. Τον Ιούλιο απέκτησε την επιχείρηση αποθήκευσης ενέργειας της Northvolt στην Πολωνία, τη μεγαλύτερη της Ευρώπης, και στοχεύει στις αγορές αυτοκινητοβιομηχανίας, άμυνας και αποθήκευσης ενέργειας.
Ο Cook δήλωσε ότι αρκετά μέλη της πρώην διοίκησης της Northvolt θα ενταχθούν στην Lyten, αν και όχι ο ιδρυτής και πρώην διευθύνων σύμβουλος Peter Carlsson.
Η ανακοίνωση της Τετάρτης αποτελεί μια σπάνια νίκη για τις αγορές του Λονδίνου - οι οποίες έχουν δει μια σειρά από αποχωρήσεις προς τη Wall Street.
«Εστιάζουμε στην ανάπτυξη για να γίνουμε οι ηγέτες στις μπαταρίες τοπικής προέλευσης και κατασκευής τόσο για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής όσο και για την Ευρώπη αυτή τη στιγμή», είπε.
Η Lyten ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι είχε εξασφαλίσει περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια σε πρόσθετες επενδύσεις μετοχικού κεφαλαίου για να υποστηρίξει τις εξαγορές και τα σχέδια επέκτασής της.
Ο Cook δήλωσε ότι η Lyten θα αποδείξει την αξία της στους πρώην πελάτες της Northvolt εστιάζοντας πρώτα στην παροχή υψηλών αποδόσεων σε έναν μόνο πελάτη. Το βιβλίο παραγγελιών της Northvolt κάποτε ανέρχονταν σε περισσότερα από 50 δισεκατομμύρια δολάρια από αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW, η Volkswagen και η Audi.
«Πιστεύουμε πραγματικά ότι θα επιστρέψουν, ίσως πιο γρήγορα από ό,τι πιστεύουν οι άνθρωποι», δήλωσε ο Cook.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τα έργα της Northvolt στη Σουηδία και τη Γερμανία, καθώς και την πνευματική της ιδιοκτησία. Οι εργασίες ήταν βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη η εξαγορά της καναδικής μονάδας της.
www.worldenergynews.gr






