Οι εισαγωγές είχαν αρχίσει να ανακάμπτουν ήδη από τον Ιούνιο, μετά το χαμηλό 18 μηνών που καταγράφηκε τον Μάιο. Τον Ιούνιο, οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 7% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, αλλά παρέμεναν χαμηλότερες συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2024
Κατά 40% αυξήθηκαν οι εισαγωγές μαζούτ στην Κίνα τον Ιούλιο, φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων επτά μηνών, καθώς η μείωση των περιθωρίων διύλισης ώθησε τα διυλιστήρια να στραφούν σε φθηνότερες πρώτες ύλες, ενώ η επαρχία Σαντόνγκ αύξησε τις φορολογικές επιστροφές για τις εισαγωγές των ανεξάρτητων διυλιστηρίων.
Σύμφωνα με τελωνειακά στοιχεία που επικαλείται το Reuters, οι εισαγωγές καυσίμου έφτασαν τα περίπου 401.000 βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο, αυξημένες κατά 40% σε σύγκριση με τον Ιούνιο και κατά 42% σε ετήσια βάση.
Οι εισαγωγές είχαν αρχίσει να ανακάμπτουν ήδη από τον Ιούνιο, μετά το χαμηλό 18 μηνών που καταγράφηκε τον Μάιο. Τον Ιούνιο, οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 7% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, αλλά παρέμεναν χαμηλότερες συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2024.
Η επιτάχυνση του Ιουλίου αποδίδεται στην πτώση των crack spreads και των περιθωρίων διύλισης, που καθιστούν το μαζούτ πιο συμφέρουσα επιλογή έναντι του αργού πετρελαίου. Παράλληλα, η τοπική κυβέρνηση της επαρχίας Σαντόνγκ – βασικό κέντρο των ανεξάρτητων διυλιστηρίων της Κίνας – αύξησε στις αρχές Ιουλίου τις επιστροφές κατανάλωσης φόρου για έξι τοπικά διυλιστήρια.
Οι επιστροφές φόρου για τις πωλήσεις βενζίνης και ντίζελ που παρασκευάζονται από εισαγόμενο μαζούτ αυξήθηκαν κατά 25 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας πλέον το 75% έως 95%, μια κίνηση που αναμένεται να ανακουφίσει τα πιεσμένα οικονομικά των μικρών διυλιστηρίων και να ενισχύσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στην περιοχή.
Σύμφωνα με τελωνειακά στοιχεία που επικαλείται το Reuters, οι εισαγωγές καυσίμου έφτασαν τα περίπου 401.000 βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο, αυξημένες κατά 40% σε σύγκριση με τον Ιούνιο και κατά 42% σε ετήσια βάση.
Οι εισαγωγές είχαν αρχίσει να ανακάμπτουν ήδη από τον Ιούνιο, μετά το χαμηλό 18 μηνών που καταγράφηκε τον Μάιο. Τον Ιούνιο, οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 7% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, αλλά παρέμεναν χαμηλότερες συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2024.
Η επιτάχυνση του Ιουλίου αποδίδεται στην πτώση των crack spreads και των περιθωρίων διύλισης, που καθιστούν το μαζούτ πιο συμφέρουσα επιλογή έναντι του αργού πετρελαίου. Παράλληλα, η τοπική κυβέρνηση της επαρχίας Σαντόνγκ – βασικό κέντρο των ανεξάρτητων διυλιστηρίων της Κίνας – αύξησε στις αρχές Ιουλίου τις επιστροφές κατανάλωσης φόρου για έξι τοπικά διυλιστήρια.
Οι επιστροφές φόρου για τις πωλήσεις βενζίνης και ντίζελ που παρασκευάζονται από εισαγόμενο μαζούτ αυξήθηκαν κατά 25 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας πλέον το 75% έως 95%, μια κίνηση που αναμένεται να ανακουφίσει τα πιεσμένα οικονομικά των μικρών διυλιστηρίων και να ενισχύσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στην περιοχή.
Τα ιδιωτικά διυλιστήρια της Σαντόνγκ, γνωστά και ως teapots, βασίζονται στις εισαγωγές μαζούτ, καθώς πολλά από αυτά είτε δεν διαθέτουν τις απαραίτητες κρατικές ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου είτε δεν τους έχουν αποδοθεί καθόλου. Αντίθετα, οι κρατικές εταιρείες διύλισης διαθέτουν σταθερή πρόσβαση σε ποσοστώσεις και δεν αντιμετωπίζουν τους ίδιους περιορισμούς.
www.worldenergynews.gr






