Ναυτιλία

Η Ιαπωνία πρωτοπορεί ξανά!- Παρουσίασε τον πρώτο κινητήρα πλοίου με καύση αμμωνίας (Interesting Engineering)

Η Ιαπωνία πρωτοπορεί ξανά!- Παρουσίασε τον πρώτο κινητήρα πλοίου με καύση αμμωνίας (Interesting Engineering)
Ο κινητήρας φέρεται να διαθέτει διάμετρο 50 εκατοστών, επτά κυλίνδρους και σύστημα SCR (Επιλεκτική Καταλυτική Αναγωγή) υψηλής πίεσης, το οποίο μειώνει τις εκπομπές αζώτου χρησιμοποιώντας έναν καταλύτη και έναν αναγωγικό παράγοντα με βάση την αμμωνία, όπως η ουρία, η οποία αποσυντίθεται σε αμμωνία

Ιάπωνας κατασκευαστής κινητήρων μόλις παρουσίασε τον πρώτο στον κόσμο εμπορικό κινητήρα πλοίου που κινείται με αμμωνία, σε μια προσπάθεια να φέρει επανάσταση στις θαλάσσιες μεταφορές και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

To λανσάρισμα του κινητήρα

Η Japan Engine Corporation (J-ENG) με έδρα την Akashi, ο μοναδικός παγκόσμιος δικαιοπάροχος θαλάσσιων κινητήρων ντίζελ χαμηλής ταχύτητας, λάνσαρε τον πρώτο πλήρως λειτουργικό, πλήρους κλίμακας εμπορικό κινητήρα, τον 7UEC50LSJA-HPSCR, στις 30 Αυγούστου.

Ο κινητήρας φέρεται να διαθέτει διάμετρο 50 εκατοστών, επτά κυλίνδρους και σύστημα SCR (Επιλεκτική Καταλυτική Αναγωγή) υψηλής πίεσης, το οποίο μειώνει τις εκπομπές αζώτου χρησιμοποιώντας έναν καταλύτη και έναν αναγωγικό παράγοντα με βάση την αμμωνία, όπως η ουρία, η οποία αποσυντίθεται σε αμμωνία.

Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς θαλάσσιους κινητήρες, το σύστημα μπορεί να λειτουργεί με αμμωνία και βαρύ μαζούτ, επιτρέποντας μια διαμόρφωση διπλού καυσίμου που διευκολύνει τη μετάβαση σε καθαρότερη ενέργεια. Η πρόοδος αποτελεί μέρος του έργου «Ανάπτυξη Πλοίων Επόμενης Γενιάς» του Έργου Green Innovation Fund, το οποίο διαχειρίζεται ο Οργανισμός Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας (NEDO).

Δοκιμασμένο, πιστοποιημένο και έτοιμο για θάλασσα

Ο κινητήρας υποβλήθηκε σε επίσημες δοκιμές απόδοσης στις εγκαταστάσεις της J-ENG υπό την επίβλεψη μεγάλων εταιρειών του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των NYK Line, Nihon Shipyard, Japan Marine United Corporation (JMU), καθώς και του νηογνώμονα ClassNK. Σύμφωνα με την J-ENG, πέρασε εκτεταμένες δοκιμές επαλήθευσης απόδοσης και στις δύο λειτουργίες καυσίμου, μετά τις οποίες ο μεγαλύτερος νηογνώμονας στον κόσμο, ο ClassNK, τον πιστοποίησε επίσημα για την εξαιρετική περιβαλλοντική του απόδοση και την επιχειρησιακή του ασφάλεια.

Ο κινητήρας έχει προγραμματιστεί για αποστολή τον Οκτώβριο του 2025, μετά την οποία θα εγκατασταθεί σε ένα μέσο μεταφοράς αερίου με καύσιμο αμμωνίας (AFMGC), το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο JMU Ariake.

Το πλοίο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2026, σηματοδοτώντας την πρώτη παγκοσμίως πλήρη ανάπτυξη θαλάσσιου κινητήρα αμμωνίας.

«Η J-ENG είναι εξαιρετικά ευχαριστημένη και περήφανη που είναι σε θέση να παραδώσει στους πελάτες πριν από τον υπόλοιπο κόσμο αυτόν τον ασφαλή και αξιόπιστο κινητήρα, αποτέλεσμα ενός σχολαστικά σχεδιασμένου, μακροπρόθεσμου προγράμματος ανάπτυξης που συγκέντρωσε εκτεταμένα λειτουργικά δεδομένα για μια εκτεταμένη περίοδο», αποκάλυψε η εταιρεία.

Χτισμένη σε χρόνια δοκιμών, οι εκπρόσωποι της J-ENG δήλωσαν ότι η επιτυχία έρχεται μετά από περισσότερες από 1.000 ώρες δοκιμών σε ένα μονοκύλινδρο πρωτότυπο αμμωνίας που διεξήχθη μεταξύ Μαΐου 2023 και Σεπτεμβρίου 2024 στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Mitsubishi Heavy Industries στο Ναγκασάκι.

Χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα και τις γνώσεις που αποκτήθηκαν από τη δοκιμή, η J-ENG ξεκίνησε τις δοκιμές της πλήρους κλίμακας έκδοσης τον Απρίλιο του 2025. Κατά τους επόμενους πέντε μήνες, κατέγραψε 700 ώρες δοκιμών απόδοσης, με ιδιαίτερη έμφαση στη βελτιστοποίηση της καύσης, την πρόληψη διαρροών και την ασφάλεια της αμμωνίας.

Τα χαρακτηριστικά του κινητήρα

Ο κινητήρας φέρεται να διαθέτει εξελιγμένα συστήματα παρακολούθησης για να διασφαλίζει την ασφάλεια του πληρώματος και να χειρίζεται με ασφάλεια την τοξική αμμωνία κατά τη λειτουργία. Τα δεδομένα των δοκιμών έδειξαν ότι με 100% φορτίο και 95% συνδυασμένη καύση αμμωνίας, ο κινητήρας παρήγαγε μόνο τρία ppm υποξειδίου του αζώτου (N2O), που αντιπροσωπεύουν μείωση άνω του 90% στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Εν τω μεταξύ, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) μειώθηκαν στο μισό σε σύγκριση με τους συμβατικούς κινητήρες λαδιού, ενώ οι εκπομπές άκαυστης αμμωνίας ήταν ουσιαστικά μηδενικές, χάρη στα προηγμένα συστήματα μετεπεξεργασίας. Η θερμική απόδοση στη λειτουργία καυσίμου αμμωνίας είναι ισοδύναμη ή υψηλότερη από αυτή στη λειτουργία βαρέος πετρελαίου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης