Η υπερανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας σημαίνει ότι ακόμη και οι κορυφαίοι παίκτες, όπως η BYD Auto, δεν είναι πλέον άτρωτοι, καθώς οι μικρότεροι παίκτες συνεχίζουν να καταβροχθίζουν αυξανόμενο μερίδιο αγοράς. Αυτό συμβαίνει καθώς η ανάπτυξη στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο επιβραδύνθηκε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με αναμενόμενες αυξανόμενες αντιξοότητες αυτό το φθινόπωρο.
Μείωση της κατασκευής
Η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, μείωσε τον στόχο πωλήσεων για ολόκληρο το έτος σε 4,6 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας πτώση 16% από την προηγούμενη εκτίμησή της για 5,5 εκατομμύρια, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters. Η μείωση της πρόβλεψης αποδόθηκε στον εντεινόμενο ανταγωνισμό στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας από ανταγωνιστές όπως η Geely, η Xpeng και η Xiaomi. Η BYD ανέφερε επίσης πτώση 30% στα τριμηνιαία κέρδη και σταθερές παραδόσεις από τον Ιούλιο έως τον Αύγουστο.
Παρά την περικοπή, ένας αναλυτής της Wall Street σημείωσε ότι ο νέος στόχος είναι πιο ρεαλιστικός και ευθυγραμμίζεται με τις προσδοκίες της πλευράς αγοράς.Η Eunice Lee, αναλύτρια της Sanford C Bernstein, δήλωσε στους πελάτες ότι ένας «χαμηλότερος στόχος είναι σε μεγάλο βαθμό σύμφωνος με τις προσδοκίες της πλευράς αγοράς τώρα και θα πρέπει να είναι εφικτός», προσθέτοντας: «Αυτό θα μπορούσε επίσης να είναι ένα βραχυπρόθεσμο γεγονός εκκαθάρισης για τη μετοχή».
Οι μετοχές υποχώρησαν κατά 3% στις συναλλαγές του Χονγκ Κονγκ, σηματοδοτώντας ότι η απαισιοδοξία πιθανότατα είχε προβλεφθεί. Από την αρχή του έτους, οι μετοχές έχουν αυξηθεί κατά περίπου 10,5%, διαπραγματευόμενες 23% κάτω από τα ιστορικά υψηλά που σημειώθηκαν νωρίτερα φέτος.
Δυσκολίες για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία
Ο Keith Bradsher των New York Times, ο οποίος καλύπτει την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας για πάνω από δύο δεκαετίες, σημείωσε: «Ήδη, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει γίνει αδίστακτος, με περίπου 50 αυτοκινητοβιομηχανίες να αγωνίζονται για πελάτες μειώνοντας ξανά και ξανά τις τιμές».
Ο Bradsher δήλωσε ότι ο υπερβολικός ανταγωνισμός τράβηξε την προσοχή του Πεκίνου τους τελευταίους μήνες, με κορυφαίους αξιωματούχους να αποκαλύπτουν μια εκστρατεία κατά της «εναλλαγής, την οποία ορίζουν ως υπερβολικό ανταγωνισμό». Στις 30 Ιουλίου, ο Πρόεδρος Xi Jinping δήλωσε σε συνεδρίαση του Πολιτικού Γραφείου για την οικονομία: «Είναι απαραίτητο να ενισχυθεί η αυτοπειθαρχία του κλάδου για να αποφευχθεί ο άγριος ανταγωνισμός «εναλλαγής».»
Μείωση των πωλήσεων
Τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας έδειξαν ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα μειώθηκαν κατά 4% τον Αύγουστο σε σχέση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο, μετά από πτώση 8,4% τον Ιούλιο.
Για την Tesla, η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της, μετά τις ΗΠΑ. Λανσάρισε μια ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου Y με τις καλύτερες πωλήσεις νωρίτερα φέτος. Ωστόσο, οι πωλήσεις μέχρι στιγμής φέτος ήταν απογοητευτικές, με χαμηλότερες παραδόσεις τους πρώτους επτά μήνες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Τόσο η BYD όσο και η Tesla δεν έχουν καταφέρει να πιάσουν τους στόχους τους για φέτος.
www.worldenergynews.gr






