Ενέργεια & Αγορές

UCL: Κίνδυνος να χαθούν 48 δισ. δολαρίων σε επενδύσεις πλοίων μεταφοράς LNG (g Captain)

UCL: Κίνδυνος να χαθούν 48 δισ. δολαρίων σε επενδύσεις πλοίων μεταφοράς LNG (g Captain)
Ιδιαίτερα εκτεθειμένος είναι ο σχετικά νεαρός στόλος LNG, λόγω της υψηλής αξίας των νεότευκτων και του εξειδικευμένου σχεδιασμού τους. Σε αντίθεση με άλλα πλοία, η επανακατεύθυνση των LNG carriers σε άλλα φορτία απαιτεί σημαντικές επιπλέον επενδύσεις, γεγονός που μειώνει την ανταγωνιστικότητά τους
Νέα έρευνα από το Ινστιτούτο Ενέργειας του UCL και το Kuehne Climate Center αποκαλύπτει πως επενδύσεις ύψους 48 δισ. δολαρίων σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου κινδυνεύουν να διαγραφούν έως το 2035, καθώς ο ρυθμός επέκτασης του στόλου ξεπερνά τη ζήτηση ακόμα και στα πιο δυσμενή σενάρια κλιματικής αλλαγής.

Σύμφωνα με το g Captain, η ανάλυση δείχνει πως ακόμη και σε σενάρια υψηλής κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων, που οδηγούν σε υπερθέρμανση 4°C, παρατηρείται πλεόνασμα LNG πλοίων την επόμενη δεκαετία.

«Το εργαλείο και η ανάλυσή μας αποκαλύπτουν κινδύνους που συχνά αγνοούνται, και δείχνουν ότι τα ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία κινδυνεύουν οικονομικά από την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση, ακόμη και υπό πιο ήπια σενάρια κλιματικής αλλαγής», δήλωσε ο Dr. Vishnu Prakash, Διευθύνων Σύμβουλος της Alethiarc και επικεφαλής της μελέτης.

Αν και τα LNG πλοία εμφανίζουν τον μεγαλύτερο βαθμό έκθεσης, η έρευνα εξέτασε και τα τάνκερ πετρελαίου και LPG, που εμφανίζουν μικρότερο κίνδυνο λόγω της δυνατότητας μεταφοράς εναλλακτικών φορτίων. 

Η Dr. Marie Fricaudet από το UCL επισήμανε: «Για πρώτη φορά συμπεριλάβαμε την πιθανότητα επαναπροσανατολισμού ορισμένων τύπων πλοίων σε άλλα φορτία, κάτι που επιτρέπει την ποσοτικοποίηση του πλεονεκτήματος αυτής της ευελιξίας ως προς τον κίνδυνο αδρανών περιουσιακών στοιχείων».

Η ανάλυση εντοπίζει τη συγκέντρωση του χρηματοοικονομικού κινδύνου, με το 75% των πλοίων μεταφοράς ορυκτών καυσίμων να ανήκουν σε εταιρείες που εδρεύουν στις δέκα κορυφαίες ναυτιλιακές χώρες. Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Ελλάδα, Νορβηγία, Σιγκαπούρη και Κίνα συγκαταλέγονται στις περισσότερο εκτεθειμένες. 

Το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αγορά διαπραγμάτευσης τέτοιων εταιρειών, καλύπτοντας περίπου 12,5% ή 42 δισ. δολάρια της συνολικής εκτιμώμενης αξίας του στόλου.

Ιδιαίτερα εκτεθειμένος είναι ο σχετικά νεαρός στόλος LNG, λόγω της υψηλής αξίας των νεότευκτων και του εξειδικευμένου σχεδιασμού τους. Σε αντίθεση με άλλα πλοία, η επανακατεύθυνση των LNG carriers σε άλλα φορτία απαιτεί σημαντικές επιπλέον επενδύσεις, γεγονός που μειώνει την ανταγωνιστικότητά τους.

Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στο εργαλείο «Investment Risk Monitor for Fossil Fuel Carrying Ships», που ανέπτυξαν από κοινού το UCL και το KCC.

Η Stefanie Sohm από το Kuehne Climate Center τόνισε τις προεκτάσεις της μελέτης: 

«Ο ναυτιλιακός τομέας βρίσκεται μπροστά σε βαθιά μεταμόρφωση. Με το εργαλείο αυτό θέλουμε να παρέχουμε σε ιδιοκτήτες και επενδυτές τα δεδομένα που χρειάζονται για να λάβουν καλύτερες αποφάσεις για τις τρέχουσες και μελλοντικές επενδύσεις τους».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης