Ναυτιλία

Η ζήτηση LNG για καύσιμα πλοίων αναμένεται να εκτοξευθεί στα ύψη έως το 2030 (Oil Price)

Η ζήτηση LNG για καύσιμα πλοίων αναμένεται να εκτοξευθεί στα ύψη έως το 2030 (Oil Price)
Το LNG ξεπερνά την ανανεώσιμη αμμωνία και μεθανόλη ως την προτιμώμενη επιλογή για τα πλοία, τώρα που οι κανονισμοί ορίζουν ότι η βιομηχανία πρέπει είτε να εγκαταστήσει τους λεγόμενους καθαριστές εάν τα πλοία χρησιμοποιούν καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO), είτε να λειτουργήσει τα πλοία με καθαρότερες εναλλακτικές λύσεις όπως μεθανόλη, LNG ή αμμωνία

Η παγκόσμια αύξηση της ζήτησης LNG θα υποστηριχθεί όχι μόνο από την υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας και φυσικού αερίου, αλλά και από την αυξανόμενη ζήτηση από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, όπου το υγροποιημένο φυσικό αέριο αναμένεται να γίνει το κλειδί για την αντικατάσταση του πιο βρώμικου μαζούτ και άλλων καυσίμων πλοίων με βάση το πετρέλαιο.

Διπλασιασμός της ζήτησης για LNG

Η ζήτηση για ανεφοδιασμό με LNG αναμένεται να διπλασιαστεί τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας, δήλωσαν στελέχη και ειδικοί της βιομηχανίας στο Reuters.

«Το LNG είναι εξαιρετικό επειδή υπάρχουν οι υποδομές. Είναι άμεσα διαθέσιμο... ίσως αργότερα, ελπίζουμε, να είναι και αρκετά φθηνό», δήλωσε στο Reuters ο Tuomas Maljanen, αναπληρωτής διευθυντής LNG και νέων πηγών ενέργειας στην ναυλομεσιτική εταιρεία Fearnleys.

Σύμφωνα με τον Jo Friedmann, ανώτερο αντιπρόεδρο έρευνας εφοδιαστικής αλυσίδας στην Rystad Energy, η ζήτηση για LNG ως καύσιμο πλοίων θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 4 εκατομμύρια τόνους μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και να διπλασιαστεί μέχρι το 2030.

Το LNG ξεπερνά την ανανεώσιμη αμμωνία και μεθανόλη ως την προτιμώμενη επιλογή για τα πλοία, τώρα που οι κανονισμοί ορίζουν ότι η βιομηχανία πρέπει είτε να εγκαταστήσει τους λεγόμενους καθαριστές εάν τα πλοία χρησιμοποιούν καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO), είτε να λειτουργήσει τα πλοία με καθαρότερες εναλλακτικές λύσεις όπως μεθανόλη, LNG ή αμμωνία.

Ο νέος κανονισμός για τα καύσιμα της ΕΕ

Επιπλέον, η ΕΕ έχει έναν νέο κανονισμό, το FuelEU Maritime, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2025 και ορίζει μέγιστα όρια για την ετήσια μέση ένταση αερίων του θερμοκηπίου της ενέργειας που χρησιμοποιείται από πλοία άνω των 5.000 ολικής χωρητικότητας που καταπλέουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια, ανεξάρτητα από τη σημαία τους.

Αυτός ο νέος κανονισμός αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση για LNG ως καύσιμο πλοίων, καθώς η ανανεώσιμη αμμωνία και μεθανόλη βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και δεν διαθέτουν εκτεταμένες υποδομές, λένε οι αναλυτές.

Οι παραγγελίες πλοίων διπλού καυσίμου

Η Maersk, ο ναυτιλιακός γίγαντας με έδρα τη Δανία, στα τέλη του περασμένου έτους παρήγγειλε 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξοπλισμένα με κινητήρες διπλού καυσίμου, με όλα τα πλοία να είναι εξοπλισμένα με συστήματα πρόωσης διπλού καυσίμου υγροποιημένου αερίου. Μέχρι το 2024, η Maersk στοιχημάτιζε μόνο στην πράσινη μεθανόλη ως καύσιμο για να αντικαταστήσει το μαζούτ και να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης