Ενέργεια & Αγορές

Βασικό ρωσικό διυλιστήριο σταμάτησε μετά από ουκρανικό χτύπημα περιορίζοντας τον εφοδιασμό στην Ευρώπη ( Oil Price.com)

Βασικό ρωσικό διυλιστήριο σταμάτησε μετά από ουκρανικό χτύπημα περιορίζοντας τον εφοδιασμό στην Ευρώπη ( Oil Price.com)
Σύμφωνα με το Reuters, η βασική δυναμικότητα του διυλιστηρίου είναι πλέον εκτός λειτουργίας, αν και αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα από τη Μόσχα - Η Surgutneftegaz, ιδιοκτήτρια του συγκροτήματος KINEF-Kirishi, δεν έχει ακόμη εκδώσει δήλωση που να επιβεβαιώνει το εύρος της διακοπής ή το εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα επισκευής
Σε ένα νέο λειτουργικό πλήγμα στην ικανότητα διύλισης της Ρωσίας, το συγκρότημα Kirishi φέρεται να έκλεισε τη μονάδα απόσταξης αργού πετρελαίου CDU-6, το μεγαλύτερο μπλοκ επεξεργασίας στο εργοστάσιο, μετά από ζημιές από ουκρανική επίθεση με drone.

Σύμφωνα με το Reuters, η βασική δυναμικότητα του διυλιστηρίου είναι πλέον εκτός λειτουργίας, αν και αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα από τη Μόσχα.

Η μονάδα CDU-6 ιστορικά αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής επεξεργασίας του Kirishi και η διακοπή της λειτουργίας της σημαίνει σημαντική πτώση στον ημερήσιο όγκο των προϊόντων διύλισης. Δύο πηγές του κλάδου που αναφέρονται στο δημοσίευμα του Reuters εκτιμούν ότι η διακοπή λειτουργίας θα μπορούσε να διαρκέσει περίπου ένα μήνα.

Ενώ οι ακριβείς εκτιμήσεις για τις ημερήσιες απώλειες παραμένουν ανεπιβεβαίωτες, η διακοπή θα μπορούσε να αφαιρέσει έως και 160.000 βαρέλια την ημέρα από την αγορά για ένα μήνα, δεδομένου ότι η συνολική ικανότητα επεξεργασίας αργού πετρελαίου της Kirishi είναι περίπου 360.000 bpd, με την CDU-6 να χειρίζεται περίπου το ήμισυ αυτής της ικανότητας.

Αυτό το κλείσιμο έρχεται καθώς η Ρωσία σηματοδοτεί σχέδια για αύξηση της παραγωγής κατά 137.000 βαρέλια την ημέρα στην επερχόμενη εικονική συνάντηση του ΟΠΕΚ+ για τη σταθεροποίηση των τιμών αργότερα αυτόν τον μήνα. Η μείωση του Kirishi υπονομεύει τώρα αυτό το περιθώριο, περιορίζοντας την ευελιξία σε μια ήδη ασταθή αγορά.

Οι ευρωπαϊκές αγορές καυσίμων δίνουν επίσης ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το θέμα. Το κλείσιμο περιορίζει τις προμήθειες ντίζελ και μεσαίων αποσταγμάτων, οι οποίες ήδη δέχονται πιέσεις από κυρώσεις, υλικοτεχνικά σημεία συμφόρησης και άλλες διαταραχές. Ακόμα κι αν άλλες μονάδες του Kirishi ή κοντινά διυλιστήρια αντισταθμίσουν εν μέρει την απώλεια, τα διυλιστήρια θα αντιμετωπίσουν μια πιο απότομη συμπίεση περιθωρίου κέρδους.

Εν τω μεταξύ, η Ουκρανία ανέλαβε την ευθύνη για ξεχωριστή επιδρομή που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας στον τερματικό σταθμό πετρελαίου Feodosia στην Κριμαία, έναν βασικό κόμβο μεταφόρτωσης, ξεχωριστό από το Kirishi, που χρησιμεύει ως σιδηροδρομική-θαλάσσια ανταλλαγή καυσίμων για τη ρωσική στρατιωτική εφοδιαστική αλυσίδα. Οι αμυντικές δυνάμεις του Κιέβου δήλωσαν ότι η υποδομή αποθήκευσης του τερματικού σταθμού υπέστη «σημαντικές ζημιές».

Ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν προειδοποίησε πρόσφατα ότι η απόσυρση του ρωσικού αργού πετρελαίου ή ο περιορισμός της παραγωγής του θα μπορούσε να ωθήσει τις τιμές «πολύ πάνω από τα 100 δολάρια ανά βαρέλι».

Η Surgutneftegaz, ιδιοκτήτρια του συγκροτήματος KINEF-Kirishi, δεν έχει ακόμη εκδώσει δήλωση που να επιβεβαιώνει το εύρος της διακοπής ή το εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα επισκευής. Οι παρατηρητές της αγοράς παρακολουθούν τις ροές προϊόντων και τις δορυφορικές εικόνες για σημάδια διαταραχής, καθώς τα διυλιστήρια και τα γραφεία συναλλαγών επανεκτιμούν την έκθεσή τους στο συρρικνούμενο δίκτυο διύλισης της Ρωσίας.

Πηγή:  Charles Kennedy για το Oilprice.com

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης