Η Lithium Americas συνεργάζεται πλέον με την General Motors σε μια κοινοπραξία με την επωνυμία Thacker Pass, στην οποία το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ έχει λάβει ποσοστό 5%, καθιστώντας την μία από τις στρατηγικές κυβερνητικές επενδύσεις στο έργο που θα παράγει τη μεγαλύτερη πηγή λιθίου στο Δυτικό Ημισφαίριο. Το έργο εξόρυξης στη Νεβάδα πρόκειται να παράγει 40.000 μετρικούς τόνους ανθρακικού λιθίου κατάλληλου για μπαταρίες κάθε χρόνο έως το 2028, ποσότητα που επαρκεί για την εξυπηρέτηση 800.000 ηλεκτρικών οχημάτων και να δει μια τεράστια βελτίωση στην εξάρτηση του αμερικανικού πληθυσμού από την κινεζική επεξεργασία λιθίου.
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι το μέλλον του λιθίου είναι στην Αμερική
Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ έχει ήδη γίνει μέτοχος 5% στην Lithium Americas και, σε ένα διαφορετικό έργο, 5% μέτοχος στην κοινοπραξία Lithium Company στο Thacker Pass με την General Motors, η οποία θα είναι η μεγαλύτερη πηγή λιθίου στο Δυτικό Ημισφαίριο. Η συναλλαγή είναι η πιο πρόσφατη από τον αυστηρό αριθμό ιδιωτικών χρηματοοικονομικών δεσμεύσεων που ανέλαβε η κυβέρνηση Τραμπ όλα αυτά τα χρόνια, μετά τις κυβερνητικές εξαγορές στην Intel και την MP Materials σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης να αναβαθμίσει τους τομείς που θεωρεί σημαντικούς για το εθνικό συμφέρον.
Οι μετοχές της Lithium Americas που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ εκτοξεύτηκαν κατά 32,1% στο 7,51% μετά την ανακοίνωση. Η εταιρεία με έδρα το Βανκούβερ διαπραγματεύτηκε μια συμφωνία με το Υπουργείο Ενέργειας για να ξεκινήσει μια πρώτη ανάληψη 435 εκατομμυρίων από ένα προηγουμένως δηλωμένο ποσό 2,26 δισεκατομμυρίων κυβερνητικών δανείων για να επιτρέψει την ανάπτυξη του ορυχείου Thacker Pass, το οποίο βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή και θα ανοίξει έως το 2028.
Η στρατηγική συμμαχία εγγυάται μια αλυσίδα εφοδιασμού λιθίου στην πατρίδα
Η επένδυση στο ορυχείο πέρυσι από την GM με ποσοστό 38% και κόστος 625 εκατομμυρίων θα της δώσει το δικαίωμα να αγοράσει το 100% του ορυχείου στην πρώτη φάση και ένα μερίδιο στη δεύτερη φάση του έργου. Η νέα συμφωνία θα επιτρέψει στην αυτοκινητοβιομηχανία να πουλήσει την αδιάθετη παραγωγή λιθίου στο μέλλον σε άλλα μέρη.
Η αμερικανική επένδυση σε μεταλλεία υποκινείται από την κυριαρχία της Κίνας
Τόσο οι Ρεπουμπλικάνοι όσο και οι Δημοκρατικοί έχουν συζητήσει το έργο Thacker Pass ως μέσο για την αύξηση της παραγωγής κρίσιμων ορυκτών στις ΗΠΑ και τη μείωση της εξάρτησης από την Κίνα, τον μεγαλύτερο επεξεργαστή λιθίου στον κόσμο. Η παραγωγή στην Κίνα ξεπερνά τους 40.000 μετρικούς τόνους ετησίως, καθιστώντας την τον τρίτο μεγαλύτερο παραγωγό μετά την Αυστραλία και τη Χιλή. Ο αντίκτυπός της στη διύλιση είναι πολύ πιο σημαντικός, καθώς το 75% του παγκόσμιου λιθίου μεταποιείται σε μπαταρίες από την εταιρεία.
Η Αμερική έχει δυναμικότητα μικρότερη από 5.000 μετρικούς τόνους λιθίου, το οποίο κατασκευάζεται σε εργοστάσιο στη Νεβάδα, ιδιοκτησίας της Albemarle. Το αρχικό στάδιο του Thacker Pass θα αποφέρει 40.000 μετρικούς τόνους ανθρακικού λιθίου μπαταριών ετησίως, η οποία αποτελεί οκταπλάσια βελτίωση στην ικανότητα των Αμερικανών στην παραγωγή λιθίου.
Ο Υπουργός Ενέργειας εστιάζει στην προστασία της οικονομικής βιωσιμότητας
Ο Υπουργός Ενέργειας Chris Wright ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο για να καταστήσει το έργο βιώσιμο, καθώς η Κίνα μειώνει τις τιμές. Σύμφωνα με τον Wright, η παρέμβαση του Υπουργείου Ενέργειας θα καταστήσει το έργο οικονομικά βιώσιμο και θα διασφαλίσει τους φορολογούμενους όσον αφορά το πακέτο δανείου των 2,23 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το έργο Thacker Pass αποτελεί πρωτοποριακό γεγονός όσον αφορά τη δυναμική των αλυσίδων εφοδιασμού μπαταριών στον κόσμο, καθώς η Αμερική θα αναλάβει την ηγεσία στην καταπολέμηση της κυριαρχίας της Κίνας στην αγορά επεξεργασίας λιθίου.
Αυτό το ορυχείο στη Νεβάδα έχει την ικανότητα να παράγει 800.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, γεγονός που θα μετατρέψει τις ΗΠΑ από έναν μικρό παραγωγό λιθίου σε έναν σημαντικό προμηθευτή υλικού μπαταριών στην παγκόσμια αγορά. Το μετοχικό συμφέρον από την κυβέρνηση αποτελεί μακροπρόθεσμο στρατηγικό έλεγχο, όπως αυτός της GM, της οποίας η συνεργασία διασφαλίζει την πρόσβαση της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας σε βασικά υλικά μπαταριών, εξασφαλίζοντας έτσι έναντι ξένων κραδασμών εφοδιασμού.
www.worldenergynews.gr






