Αποκλεισμένη από την πρόσβαση σε δυτική τεχνολογία, η Ρωσική United Shipbuilding Corporation (USC) στοχεύει στην κατασκευή του πρώτου πλοίου μεταφοράς φυσικού αερίου κατηγορίας πάγου της χώρας. Η εταιρεία παρουσίασε σχέδια για το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στο Διεθνές Φόρουμ Φυσικού Αερίου της Αγίας Πετρούπολης. Αναπτύχθηκε για την εγκατάσταση Baltic Ust-Luga της Gazprom και ο σχεδιασμός θα μπορούσε εύκολα να προσαρμοστεί στις ανάγκες άλλων ρωσικών εταιρειών φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένης της Αρκτικής.
Ανάγκη πλοίων πάγου
Η έλλειψη πλοίων με δυνατότητα μεταφοράς πάγου αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για την πλήρη ανάπτυξη των ρωσικών έργων φυσικού αερίου στην Αρκτική. Έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου υψηλής κατηγορίας πάγου παραμένουν μη παραδοτέα λόγω κυρώσεων στο Hanwha της Νότιας Κορέας, ενώ έχουν ακυρωθεί ορισμένες άλλες συμβάσεις. Ταυτόχρονα, το ναυπηγείο της Άπω Ανατολής Zvezda της Μόσχας δυσκολεύεται να ολοκληρώσει και να θέσει σε λειτουργία πέντε δεξαμενόπλοια LNG που κατασκευάστηκαν σε συνεργασία με την Samsung Heavy Industries.
Ο σχεδιασμός της United Shipbuilding Corporation βασίζεται κατά 90% σε εγχώρια εξαρτήματα για την κατασκευή. Οι βασικές προκλήσεις πιθανότατα θα είναι οι μονάδες πρόωσης που παλαιότερα παρείχε η ABB και η μεμβράνη από την GTT της Γαλλίας. Και στις δύο περιπτώσεις, η USC λέει ότι θα βασιστεί σε ρωσική τεχνολογία και όχι σε δυτικούς προμηθευτές.
Η ρωσική εταιρεία GTI αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια το δικό της κρυογονικό σύστημα συγκράτησης. Η ακριβής κατάσταση της τεχνολογίας είναι άγνωστη, αν και η εταιρεία λέει ότι έχει επιτύχει 97% υποκατάσταση εισαγωγών και έχει ζητήσει έγκριση τύπου από το Ρωσικό Ναυτιλιακό Μητρώο (RS) πριν από την σειριακή παραγωγή.
Εφαρμογή των σχεδίων
Ορισμένα από τα σχέδια της GTI μπορεί να έχουν ήδη βρει εφαρμογή στα ημιτελή πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου Zvezda. Η GTI πιθανότατα βασίζεται σε κόντρα πλακέ δεξαμενόπλοιων που παράγεται από τον ρωσικό όμιλο Segezha για τα πάνελ μόνωσης των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Το προϊόν είχε προηγουμένως πιστοποιηθεί από τον κορυφαίο στη βιομηχανία της Γαλλίας GTT.
Τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου της USC έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου Yamal σε μέγεθος, καθένα από τα οποία μπορεί να μεταφέρει περίπου 170.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου. Αντί να κατασκευαστούν σε υψηλή κατηγορία πάγου Arc7, η USC προτείνει μια μεσαία κατηγορία Arc4, επαρκή για πλοήγηση όλο το χρόνο στη Βαλτική Θάλασσα. Με συνοδεία παγοθραυστικών, αυτός ο τύπος πλοίου θα μπορούσε επίσης να φτάσει στα έργα Yamal και Arctic LNG 2 στη ρωσική Αρκτική κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους.
Κατασκευή πλοίων πάγου
Η USC έχει τεράστια εμπειρία στην κατασκευή πλοίων κατηγορίας πάγου, έχοντας κατασκευάσει την πλειονότητα των πυρηνικών παγοθραυστικών της Ρωσίας μέσω του Ναυπηγείου της Βαλτικής στην Αγία Πετρούπολη. Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα και οι πιθανότητες επιτυχούς κατασκευής πλοίων μεταφοράς LNG στην εγχώρια αγορά παραμένουν αμφίβολες. Ο ναυπηγικός τομέας της Ρωσίας έχει πληγεί από καθυστερήσεις, υπερβάσεις κόστους και παλαιωμένες υποδομές. Η αύξηση της εγχώριας παραγωγής πετρελαιοφόρων και πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου ήταν αργή.
Η σημαντική ανάπτυξη πετρελαίου της Ρωσίας, Vostok Oil - η μεγαλύτερη από τη δεκαετία του 1980 - θα απαιτήσει έως και 40 πετρελαιοφόρα κατηγορίας πάγου σε πλήρη χωρητικότητα. Με το εργοστάσιο να αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2026, δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε ένα πλοίο του τύπου στο ναυπηγείο Zvezda.
www.worldenergynews.gr






