Η Ευρώπη είναι πιθανό να συνεχίσει να αγοράζει μεγάλους όγκους LNG καθώς πλησιάζει ο χειμώνας, σύμφωνα με την Kpler να εκτιμά ότι ο Νοέμβριος θα καταγράψει αφίξεις 10,9 εκατομμυρίων τόνων
Οι εισαγωγές LNG στην Ασία εκτιμήθηκαν σε 22,84 εκατομμύρια μετρικούς τόνους τον Οκτώβριο, ελαφρώς αυξημένες από 22,47 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο, αλλά μειωμένες από 24,39 εκατομμύρια από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler. Οι αφίξεις του Οκτωβρίου παρέμειναν μειωμένες από τον Σεπτέμβριο σε ημερήσια βάση, στους 737.000 τόνους από 749.000.
Η Κίνα, ο μεγαλύτερος αγοραστής LNG στον κόσμο, σημείωσε εισαγωγές 5,57 εκατομμυρίων τόνων τον Οκτώβριο, ελαφρώς αυξημένες από 5,32 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο, αλλά μειωμένες από 6,47 εκατομμύρια τον Οκτώβριο του 2024.
Οι εισαγωγές LNG της Κίνας έχουν μειωθεί σε σχέση με τον ίδιο μήνα ένα χρόνο νωρίτερα από τον Νοέμβριο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
Για τους πρώτους 10 μήνες του έτους, οι εισαγωγές LNG της Ασίας ήταν 225,8 εκατομμύρια τόνοι, μειωμένες κατά 14,02 εκατομμύρια από 239,82 εκατομμύρια την αντίστοιχη περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την Kpler.
Ωστόσο, η Ευρώπη έχει υπεραντισταθμίσει την αδυναμία της Ασίας, με τις εισαγωγές για την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου να αυξάνονται κατά 16,75 εκατομμύρια τόνους σε 101,38 εκατομμύρια, σύμφωνα με την Kpler.
Η δυναμική της ζήτησης στην Ευρώπη σημαίνει ότι οι τιμές spot παρέμειναν σε σχετικά υψηλά επίπεδα στην Ασία, γεγονός που με τη σειρά του έχει μειώσει τη ζήτηση σε αγοραστές που είναι ευαίσθητοι στις τιμές.
Το LNG spot για παράδοση στη Βόρεια Ασία εκτιμήθηκε στα 11,10 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (mmBtu) την εβδομάδα που έληξε στις 31 Οκτωβρίου, ελαφρώς μειωμένο από τα 11,20 δολάρια την προηγούμενη εβδομάδα.
Η τιμή spot διατηρείται πάνω από τα 10 δολάρια ανά mmBtu από τον Απρίλιο του 2024 και το χαμηλό σημείο μέχρι στιγμής το 2025 των 10,60 δολαρίων στις αρχές Οκτωβρίου εξακολουθεί να είναι πολύ πάνω από το χαμηλό του 2024 των 8,30 δολαρίων και των 9,00 δολαρίων από τον Ιούνιο του 2023.
Μια τιμή spot άνω των 10 δολαρίων ανά mmBtu καθιστά το LNG μη ανταγωνιστικό έναντι των εγχώριων εισαγωγών φυσικού αερίου και των εισαγωγών αγωγών από τη Ρωσία και την κεντρική Ασία στην Κίνα. Οι αγορές LNG από την Κίνα σε άμεσες αγορές έχουν μειωθεί το 2025, με τα περισσότερα εισαγόμενα φορτία να τιμολογούνται με μακροπρόθεσμα συμβόλαια που είναι φθηνότερα από τις τρέχουσες τιμές spot.
Οι εισαγωγές στην Ινδία
Η Ινδία, ο τέταρτος μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στην Ασία, θεωρείται επίσης ως αγοραστής ευαίσθητος στις τιμές, και οι εισαγωγές της τον Οκτώβριο παρουσίασαν επίσης μείωση σε ετήσια βάση.
Η Ινδία εισήγαγε 2,15 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο, από 2,37 εκατομμύρια τόνους ένα χρόνο νωρίτερα, και ενώ ήταν ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με τους 2,12 εκατομμύρια τόνους τον Σεπτέμβριο, ήταν χαμηλότερη σε ημερήσια βάση.
Οι υψηλότερες τιμές spot στην Ασία αντανακλούν σε μεγάλο βαθμό την αυξανόμενη όρεξη για LNG στην Ευρώπη, η οποία είναι σε θέση να πληρώσει περισσότερα για να απομακρύνει φορτία από την Ασία.
Οι εισαγωγές της Ευρώπης τον Οκτώβριο αξιολογήθηκαν από την Kpler σε επταμηνιαίο υψηλό των 10,63 εκατομμυρίων τόνων, από 8,66 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο και 7,53 εκατομμύρια τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Η Ευρώπη στρέφεται στο LNG για να αντισταθμίσει την απώλεια του μεγαλύτερου μέρους των προμηθειών μέσω αγωγών από τη Ρωσία μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία το 2022.
Ευρωπαϊκές αγορές
Ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες προμήθευσαν περισσότερο από το ήμισυ του LNG της Ευρώπης τον Οκτώβριο, αξίζει να σημειωθεί ότι η ήπειρος εξακολουθεί να αγοράζει από τη Ρωσία, με 1,0 εκατομμύριο τόνους να φτάνουν τον μήνα, ο υψηλότερος από τον Ιούνιο.
Η Ευρώπη είναι πιθανό να συνεχίσει να αγοράζει μεγάλους όγκους LNG καθώς πλησιάζει ο χειμώνας, με την Kpler να εκτιμά ότι ο Νοέμβριος θα δει αφίξεις 10,9 εκατομμυρίων τόνων, που θα είναι οι περισσότερες από τον Μάρτιο.
Η Ασία είναι επίσης πιθανό να αυξήσει τις εισαγωγές τους επόμενους μήνες, ειδικά στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, τους επόμενους μεγαλύτερους αγοραστές μετά την Κίνα.
Οι εισαγωγές LNG του Νοεμβρίου είναι σε καλό δρόμο για να φτάσουν τα 25,01 εκατομμύρια τόνους στην Ασία, σύμφωνα με την Kpler, και εάν αυτή η πρόβλεψη αποδειχθεί ακριβής, θα είναι η πρώτη ετήσια αύξηση από τον Αύγουστο.
Η εποχιακή ζήτηση για LNG είναι πιθανό να διατηρήσει τις τιμές spot καλά υποστηριγμένες κατά τη χειμερινή περίοδο, καθώς η αναμενόμενη αύξηση της προσφοράς δεν θα φτάσει στην αγορά μέχρι αργότερα το 2026 και το 2027.
www.worldenergynews.gr






