Η Aegean διαπραγματεύεται με P/Ε 8,5 για τα κέρδη του οικονομικού έτους 2025 και 4,3 EV/EBITDA, με αναμενόμενη μερισματική απόδοση 7,1% - O Καθαρός Δανεισμός / EBITDA είναι στα 1,4
Η AEGEAN σημείωσε ικανοποιητικό σύνολο, καταγράφοντας αύξηση τόσο στην κίνηση όσο και στα έσοδα κατά το τρίτο τρίμηνο και την εννεάμηνη περίοδο του 2025, υποστηριζόμενη από την ανθεκτική ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών και την υψηλότερη χωρητικότητα. Για το εννεάμηνο, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,9% στα 1,43 δισ. ευρώ, με τους επιβάτες να αυξάνονται κατά 5% στα 13,2 εκατομμύρια.
Η κερδοφορία βελτιώθηκε επίσης, με τα EBITDA να αυξάνονται κατά 8,1% στα 356,6 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται κατά 12,1% στα 148,0 εκατ. ευρώ. Αυτή η ισχυρή απόδοση επιτεύχθηκε παρά την πρόσθετη κανονιστική επιβάρυνση από τη μείωση των δωρεάν δικαιωμάτων εκπομπών CO₂ και τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, η οποία είχε συνολικό αντίκτυπο στο κόστος ύψους 32 εκατ. ευρώ.
Οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων βοήθησαν στην αντιστάθμιση μέρους αυτής της κανονιστικής πίεσης, ενώ η λειτουργική απόδοση παρέμεινε σταθερή τόσο στα εγχώρια όσο και στα διεθνή δίκτυα.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2025, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,2% στα 647,1 εκατ. ευρώ και τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 10% στα 200,4 εκατ. ευρώ, αντανακλώντας τον υψηλότερο όγκο επιβατών και τη ελαφρώς βελτιωμένη πληρότητα. Η αεροπορική εταιρεία μετέφερε 5,6 εκατομμύρια επιβάτες στο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 6% σε ετήσια βάση, με την εγχώρια κίνηση να αυξάνεται κατά 7% και τη διεθνή κίνηση να αυξάνεται κατά 5%.
Παρά την αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας, τα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 8,2%, κυρίως λόγω των συναλλαγματικών ισοτιμιών που επηρέασαν την αποτίμηση των μελλοντικών υποχρεώσεων μίσθωσης αεροσκαφών, παρά την υποκείμενη επιχειρηματική απόδοση.
Η λειτουργική αποτελεσματικότητα συνέχισε να βελτιώνεται, υποστηριζόμενη από τη σταδιακή εισαγωγή μεγαλύτερων και πιο αποδοτικών από άποψη καυσίμου αεροσκαφών A321neo. Ωστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να διαχειρίζεται σημαντικούς λειτουργικούς περιορισμούς από τους υποχρεωτικούς ελέγχους κινητήρων Pratt & Whitney GTF, οι οποίοι έχουν προσωρινά καθηλώσει 12 αεροσκάφη.
Η κατάσταση αυτή αναμένεται να βελτιωθεί σταδιακά από τα τέλη του 2026, αλλά θα παραμείνει περιορισμός βραχυπρόθεσμα. Ακόμη και με αυτές τις προκλήσεις, η ρευστότητα ενισχύθηκε, με τα μετρητά και άλλα χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία να φτάνουν τα 1,04 δισ. ευρώ στα τέλη Σεπτεμβρίου 2025, ενώ το καθαρό χρέος μειώθηκε, βελτιώνοντας (589 εκατ. ευρώ έναντι 662 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2024) το προφίλ μόχλευσης της εταιρείας.
Καθαρά ταμειακά διαθέσιμα εξαιρουμένων των υποχρεώσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης στα 378,5 εκατ. ευρώ έναντι 385,5 εκατ. ευρώ το οικονομικό έτος 2024. Καθαρός Δανεισμός / EBITDA (τελευταίο) στα 1,4x. OpCF στα 297,6 εκατ. ευρώ. CAPEX 84,8 εκατ. ευρώ. FCF στα 212,8 εκατ. ευρώ. 312,3 εκατ. ευρώ ταμειακά διαθέσιμα που δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο, 87,5% των EBITDA.
Μέχρι στιγμής, εντός του 2025, η AEGEAN ενίσχυσε τον στόλο της με έξι (6) παραδόσεις νέων αεροσκαφών, πέντε (5) Airbus A320/321neo και ένα (1) ATR 72-600. Δύο από αυτά τα αεροσκάφη, ένα A321neo και ένα ATR 72-600, χρηματοδοτήθηκαν πλήρως από τα διαθέσιμα ταμειακά αποθέματα της εταιρείας.
Κοιτάζοντας μπροστά στο τέταρτο τρίμηνο, η AEGEAN σχεδιάζει να αυξήσει τη διαθέσιμη χωρητικότητα θέσεων κατά 9%, επεκτείνοντας τις συχνότητες και προσθέτοντας νέους διεθνείς προορισμούς, ιδίως στη Μέση Ανατολή. Οι τάσεις ζήτησης παραμένουν υποστηρικτικές και η αεροπορική εταιρεία συνεχίζει να επωφελείται από το ισχυρό κλίμα των επιβατών και την τοποθέτηση της επωνυμίας της.
Βασικοί παράγοντες που πρέπει να παρακολουθούνται στο μέλλον περιλαμβάνουν την αστάθεια των συναλλαγματικών ισοτιμιών, τον ρυθμό ανάκαμψης της διαθεσιμότητας αεροσκαφών και το αυξανόμενο διαρθρωτικό κόστος της περιβαλλοντικής συμμόρφωσης.
Η Aegean διαπραγματεύεται με P/Ε 8,5 για τα κέρδη του οικονομικού έτους 2025 και 4,3 EV/EBITDA, με αναμενόμενη μερισματική απόδοση 7,1%.
www.worldenergynews.gr
Η κερδοφορία βελτιώθηκε επίσης, με τα EBITDA να αυξάνονται κατά 8,1% στα 356,6 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται κατά 12,1% στα 148,0 εκατ. ευρώ. Αυτή η ισχυρή απόδοση επιτεύχθηκε παρά την πρόσθετη κανονιστική επιβάρυνση από τη μείωση των δωρεάν δικαιωμάτων εκπομπών CO₂ και τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, η οποία είχε συνολικό αντίκτυπο στο κόστος ύψους 32 εκατ. ευρώ.
Οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων βοήθησαν στην αντιστάθμιση μέρους αυτής της κανονιστικής πίεσης, ενώ η λειτουργική απόδοση παρέμεινε σταθερή τόσο στα εγχώρια όσο και στα διεθνή δίκτυα.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2025, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,2% στα 647,1 εκατ. ευρώ και τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 10% στα 200,4 εκατ. ευρώ, αντανακλώντας τον υψηλότερο όγκο επιβατών και τη ελαφρώς βελτιωμένη πληρότητα. Η αεροπορική εταιρεία μετέφερε 5,6 εκατομμύρια επιβάτες στο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 6% σε ετήσια βάση, με την εγχώρια κίνηση να αυξάνεται κατά 7% και τη διεθνή κίνηση να αυξάνεται κατά 5%.
Παρά την αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας, τα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 8,2%, κυρίως λόγω των συναλλαγματικών ισοτιμιών που επηρέασαν την αποτίμηση των μελλοντικών υποχρεώσεων μίσθωσης αεροσκαφών, παρά την υποκείμενη επιχειρηματική απόδοση.
Η λειτουργική αποτελεσματικότητα συνέχισε να βελτιώνεται, υποστηριζόμενη από τη σταδιακή εισαγωγή μεγαλύτερων και πιο αποδοτικών από άποψη καυσίμου αεροσκαφών A321neo. Ωστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να διαχειρίζεται σημαντικούς λειτουργικούς περιορισμούς από τους υποχρεωτικούς ελέγχους κινητήρων Pratt & Whitney GTF, οι οποίοι έχουν προσωρινά καθηλώσει 12 αεροσκάφη.
Η κατάσταση αυτή αναμένεται να βελτιωθεί σταδιακά από τα τέλη του 2026, αλλά θα παραμείνει περιορισμός βραχυπρόθεσμα. Ακόμη και με αυτές τις προκλήσεις, η ρευστότητα ενισχύθηκε, με τα μετρητά και άλλα χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία να φτάνουν τα 1,04 δισ. ευρώ στα τέλη Σεπτεμβρίου 2025, ενώ το καθαρό χρέος μειώθηκε, βελτιώνοντας (589 εκατ. ευρώ έναντι 662 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2024) το προφίλ μόχλευσης της εταιρείας.
Καθαρά ταμειακά διαθέσιμα εξαιρουμένων των υποχρεώσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης στα 378,5 εκατ. ευρώ έναντι 385,5 εκατ. ευρώ το οικονομικό έτος 2024. Καθαρός Δανεισμός / EBITDA (τελευταίο) στα 1,4x. OpCF στα 297,6 εκατ. ευρώ. CAPEX 84,8 εκατ. ευρώ. FCF στα 212,8 εκατ. ευρώ. 312,3 εκατ. ευρώ ταμειακά διαθέσιμα που δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο, 87,5% των EBITDA.
Μέχρι στιγμής, εντός του 2025, η AEGEAN ενίσχυσε τον στόλο της με έξι (6) παραδόσεις νέων αεροσκαφών, πέντε (5) Airbus A320/321neo και ένα (1) ATR 72-600. Δύο από αυτά τα αεροσκάφη, ένα A321neo και ένα ATR 72-600, χρηματοδοτήθηκαν πλήρως από τα διαθέσιμα ταμειακά αποθέματα της εταιρείας.
Κοιτάζοντας μπροστά στο τέταρτο τρίμηνο, η AEGEAN σχεδιάζει να αυξήσει τη διαθέσιμη χωρητικότητα θέσεων κατά 9%, επεκτείνοντας τις συχνότητες και προσθέτοντας νέους διεθνείς προορισμούς, ιδίως στη Μέση Ανατολή. Οι τάσεις ζήτησης παραμένουν υποστηρικτικές και η αεροπορική εταιρεία συνεχίζει να επωφελείται από το ισχυρό κλίμα των επιβατών και την τοποθέτηση της επωνυμίας της.
Βασικοί παράγοντες που πρέπει να παρακολουθούνται στο μέλλον περιλαμβάνουν την αστάθεια των συναλλαγματικών ισοτιμιών, τον ρυθμό ανάκαμψης της διαθεσιμότητας αεροσκαφών και το αυξανόμενο διαρθρωτικό κόστος της περιβαλλοντικής συμμόρφωσης.
Η Aegean διαπραγματεύεται με P/Ε 8,5 για τα κέρδη του οικονομικού έτους 2025 και 4,3 EV/EBITDA, με αναμενόμενη μερισματική απόδοση 7,1%.
www.worldenergynews.gr






