
Στους διαγωνισμούς συμμετείχαν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – METLEN (ΜΕΤΚΑ), ΑΒΑΞ, AKTOR
Σε επόμενη φάση μπαίνουν σταδιακά δύο μεγάλοι διαγωνισμοί για την κατασκευή οδικών αξόνων στη Βόρεια Ελλάδα, μέσω αντίστοιχων έργων ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), με τη συνολική εκτιμώμενη αξία να υπολογίζεται στα 700 εκατ. ευρώ.
Πιο αναλυτικά, πρόκειται για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας 445 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), όσο και για τον «Κάθετο Άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
Στους διαγωνισμούς συμμετείχαν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – METLEN (ΜΕΤΚΑ), ΑΒΑΞ, AKTOR.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει στην ατζέντα του την προώθηση των δύο αυτών έργων και σύμφωνα με πληροφορίες έως το τέλος Ιανουαρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί και ο δεύτερος κύκλος του (ανταγωνιστικού) διαλόγου, σε ό,τι έχει να κάνει με την υποβολή σχετικών παραδοτέων.
Προφανώς, μέσα στο προσεχές διάστημα θα «κλείσει» αυτό το στάδιο, θα «επικυρωθεί» το ακριβές οικονομικό / τεχνικό αντικείμενο των δύο μεγάλων οδικών ΣΔΙΤ και θα ανοίξει ο δρόμος για τη σύνταξη τεύχους υποβολής δεσμευτικών προσφορών, εντός του 2025 (σε διάστημα μερικών μηνών).
Έπεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, η ανακήρυξη προσωρινών αναδόχων, η οριστικοποίηση συμβατικών εγγράφων, και η υπογραφή των Συμβάσεων Σύμπραξης, κινήσεις που εκτιμάται ότι απαιτούν πάντως σχετικό χρονικό διάστημα. Η διάρκεια της κάθε ΣΔΙΤ θα είναι 30 έτη, εκ των οποίων 3 έτη η κατασκευαστική περίοδος και 27 η λειτουργία και συντήρηση.
www.worldenergynews.gr
Πιο αναλυτικά, πρόκειται για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας 445 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), όσο και για τον «Κάθετο Άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
Στους διαγωνισμούς συμμετείχαν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – METLEN (ΜΕΤΚΑ), ΑΒΑΞ, AKTOR.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει στην ατζέντα του την προώθηση των δύο αυτών έργων και σύμφωνα με πληροφορίες έως το τέλος Ιανουαρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί και ο δεύτερος κύκλος του (ανταγωνιστικού) διαλόγου, σε ό,τι έχει να κάνει με την υποβολή σχετικών παραδοτέων.
Προφανώς, μέσα στο προσεχές διάστημα θα «κλείσει» αυτό το στάδιο, θα «επικυρωθεί» το ακριβές οικονομικό / τεχνικό αντικείμενο των δύο μεγάλων οδικών ΣΔΙΤ και θα ανοίξει ο δρόμος για τη σύνταξη τεύχους υποβολής δεσμευτικών προσφορών, εντός του 2025 (σε διάστημα μερικών μηνών).
Έπεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, η ανακήρυξη προσωρινών αναδόχων, η οριστικοποίηση συμβατικών εγγράφων, και η υπογραφή των Συμβάσεων Σύμπραξης, κινήσεις που εκτιμάται ότι απαιτούν πάντως σχετικό χρονικό διάστημα. Η διάρκεια της κάθε ΣΔΙΤ θα είναι 30 έτη, εκ των οποίων 3 έτη η κατασκευαστική περίοδος και 27 η λειτουργία και συντήρηση.
www.worldenergynews.gr