
Σήμερα ο μετροπόντικας βρίσκεται λίγο πριν τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ έχοντας καλύψει πάνω από το 60% της συνολικής διαδρομής και σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ανακοινωθεί απέχει περίπου 6 μήνες από τον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ όπου και προβλέπεται να αποσυναρμολογηθεί και να βγει
Αρχίζουν τα προβλήματα για την διαδικασία κατασκευής του σταθμού ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ, του κεντρικότερου στην υπό κατασκευή γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
Σύμφωνα με το ypodomes.com, μετά την προσφυγή που έχει κατατεθεί εδώ και καιρό αναφορικά με το κόψιμο δέντρων στην πλατεία Ριζάρη, τώρα έρχεται με επίσημο τρόπο και ο Δήμος Αθηναίων να δηλώσει την αντίθεση του στην ΤΕΠΕΜ που προβλέπει την μονοδρόμηση της οδού Ριζάρη.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο τύπου του Δήμου «η μελέτη αγνοεί τη ρητή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία απαιτεί διεξοδική εξέταση του ενδεχομένου θυσίας του πάρκου και μέριμνα για την όσο το δυνατόν μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Παράλληλα, η προτεινόμενη κυκλοφοριακή ρύθμιση αναμένεται να προκαλέσει σοβαρότατη συμφόρηση σε βασικούς άξονες της πρωτεύουσας, όπως η Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας και η Λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την ήδη πιεσμένη κυκλοφορία στην ευρύτερη περιοχή. Σημειώνεται ότι στην ίδια περιοχή βρίσκονται πολλά νοσοκομεία, με αποτέλεσμα η διατάραξη της κυκλοφορίας να θέτει και θέματα δημόσιας υγείας και ασφάλειας.
Ο Δήμος Αθηναίων ζητάει την απόρριψη της προτεινόμενης ΤΕΠΕΜ και την εξέταση της εναλλακτικής λύσης χωροθέτησης του σταθμού, η οποία δεν συνεπάγεται ούτε την καταστροφή πρασίνου, αλλά ούτε και την κατάληψη της οδού Ριζάρη. Παράλληλα, καλεί το Υπουργείο να μην προχωρήσει σε καμία ενέργεια, «προτού ο Δήμος καταθέσει αναλυτικά στοιχεία».
Να θυμίσουμε πως ο σταθμός μετρό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ είναι ο κεντρικότερος στη νέα γραμμής καθώς προσφέρει μετεπιβίβαση με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3 και υπολογίζεται πως θα μπορέσει να ανακουφίσει και την λειτουργία του σταθμού ΣΥΝΤΑΓΜΑ.
Ήδη βρισκόμαστε 4 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης και ο συγκεκριμένος σταθμός παραμένει μπλοκαρισμένος, αρχίζοντας να προκαλεί προβληματισμό για την ολοκλήρωση της νέας γραμμής που είναι απαραίτητη για την βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.
Βέβαια η πρόταση εξέτασης μετακίνησης του σταθμού σε αυτό το χρονικό στάδιο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προκαλούσε πολυετή καθυστέρηση στα έργα και μεγάλα claims από το ανάδοχο σχήμα.
Αυτό γιατί απαιτείται αλλαγή της μελέτης, νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση, πιθανόν απαίτηση απαλλοτριώσεων κ.α.
Επιπρόσθετα θα θέσει σε ομηρία και όλους τους υπόλοιπους υπό κατασκευή σταθμούς μιας και η γραμμή 4, όπως και η γραμμή Μετρό της Θεσσαλονίκης (έχει παρόμοια τεχνολογικά χαρακτηριστικά) καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη μια ενδεχόμενη τμηματική λειτουργία ή το να δοθεί σε πιο μελλοντικό χρόνο ο σταθμός.
Να θυμίσουμε την πολυετή καθυστέρηση που προκάλεσαν τα προβλήματα με τον σταθμό Βενιζέλου και που τράβηξαν όλο το έργο πίσω.
Παράλληλα εγείρονται και ζητήματα χάραξης με τον μετροπόντικα ο οποίος σε μια περίπτωση αλλαγής χάραξης θα πρέπει να παραμείνει ακινητοποιημένος για άγνωστο χρονικό διάστημα μέχρι να οριστικοποιηθεί μια νέα θέση για τον κεντρικό αυτό σταθμό.
Σήμερα ο μετροπόντικας βρίσκεται λίγο πριν τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ έχοντας καλύψει πάνω από το 60% της συνολικής διαδρομής και σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ανακοινωθεί απέχει περίπου 6 μήνες από τον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ όπου και προβλέπεται να αποσυναρμολογηθεί και να βγει.
Τέλος μια αλλαγή χάραξης μπορεί να φέρει και προβλήματα στην σύνδεση των δύο γραμμών στον Ευαγγελισμό σε περίπτωση που μια ενδεχόμενη νέα θέση είναι πιο μακριά και ίσως απαιτούσε επιπρόσθετα κόστη για την σύνδεση τους.
Η πορεία της γραμμής 4
Σήμερα τα έργα στη γραμμή 4 εκτελούνται σε 10 από τους 15 σταθμούς και έχουμε δύο επίπεδα κατασκευής. Της διάνοιξης της σήραγγας από τους δύο μετροπόντικες που πάει αρκετά καλά και δεν παρουσιάζει προβλήματα έχοντας δημιουργήσει πάνω από 4,5 χλμ έτοιμης σήραγγας. Φαίνεται πως μέχρι το τέλος του 2026 θα έχουμε διανοιγμένα και τα σχεδόν 13 χιλιόμετρα της νέας “πορτοκαλί” γραμμής.
Στην αντίπερα όχθη είμαστε πίσω στην κατασκευή των σταθμών λόγω των καθυστερήσεων στα πρόδρομα έργα, τα οποία να θυμίσουμε ότι ξεκίνησαν σχεδόν παράλληλα με το κυρίως έργο.
Λίγοι σταθμοί σήμερα είναι προχωρημένοι κατασκευαστικά και η ελπίδα είναι να ξεπεραστούν τα εμπόδια στους 13 από τους 15 σταθμούς για να μπορέσουν να ξεκινήσουν τα έργα πολιτικού μηχανικού.
Επίσης αυτό συμπαρασύρει και τα επόμενα βήματα που είναι το στρώσιμο της διπλής γραμμής, η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, η προμήθεια των 20 συρμών και τέλος η εκκίνηση προς το τέλος του έργου της δοκιμαστικής λειτουργίας που θα μας επιτρέψει την έναρξη λειτουργίας της νέα μητροπολιτικής σιδηροδρομικής γραμμής.
Υπενθυμίζεται ότι μπλοκαρισμένα παραμένουν τα έργα και στον σταθμό ΕΞΑΡΧΕΙΑ λόγω πολλαπλών προσφυγών, όπου και εκεί υπάρχει ζήτημα με την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων.
Σύμφωνα με το ypodomes.com, μετά την προσφυγή που έχει κατατεθεί εδώ και καιρό αναφορικά με το κόψιμο δέντρων στην πλατεία Ριζάρη, τώρα έρχεται με επίσημο τρόπο και ο Δήμος Αθηναίων να δηλώσει την αντίθεση του στην ΤΕΠΕΜ που προβλέπει την μονοδρόμηση της οδού Ριζάρη.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο τύπου του Δήμου «η μελέτη αγνοεί τη ρητή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία απαιτεί διεξοδική εξέταση του ενδεχομένου θυσίας του πάρκου και μέριμνα για την όσο το δυνατόν μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Παράλληλα, η προτεινόμενη κυκλοφοριακή ρύθμιση αναμένεται να προκαλέσει σοβαρότατη συμφόρηση σε βασικούς άξονες της πρωτεύουσας, όπως η Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας και η Λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την ήδη πιεσμένη κυκλοφορία στην ευρύτερη περιοχή. Σημειώνεται ότι στην ίδια περιοχή βρίσκονται πολλά νοσοκομεία, με αποτέλεσμα η διατάραξη της κυκλοφορίας να θέτει και θέματα δημόσιας υγείας και ασφάλειας.
Ο Δήμος Αθηναίων ζητάει την απόρριψη της προτεινόμενης ΤΕΠΕΜ και την εξέταση της εναλλακτικής λύσης χωροθέτησης του σταθμού, η οποία δεν συνεπάγεται ούτε την καταστροφή πρασίνου, αλλά ούτε και την κατάληψη της οδού Ριζάρη. Παράλληλα, καλεί το Υπουργείο να μην προχωρήσει σε καμία ενέργεια, «προτού ο Δήμος καταθέσει αναλυτικά στοιχεία».
Να θυμίσουμε πως ο σταθμός μετρό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ είναι ο κεντρικότερος στη νέα γραμμής καθώς προσφέρει μετεπιβίβαση με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3 και υπολογίζεται πως θα μπορέσει να ανακουφίσει και την λειτουργία του σταθμού ΣΥΝΤΑΓΜΑ.
Ήδη βρισκόμαστε 4 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης και ο συγκεκριμένος σταθμός παραμένει μπλοκαρισμένος, αρχίζοντας να προκαλεί προβληματισμό για την ολοκλήρωση της νέας γραμμής που είναι απαραίτητη για την βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.
Βέβαια η πρόταση εξέτασης μετακίνησης του σταθμού σε αυτό το χρονικό στάδιο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προκαλούσε πολυετή καθυστέρηση στα έργα και μεγάλα claims από το ανάδοχο σχήμα.
Αυτό γιατί απαιτείται αλλαγή της μελέτης, νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση, πιθανόν απαίτηση απαλλοτριώσεων κ.α.
Επιπρόσθετα θα θέσει σε ομηρία και όλους τους υπόλοιπους υπό κατασκευή σταθμούς μιας και η γραμμή 4, όπως και η γραμμή Μετρό της Θεσσαλονίκης (έχει παρόμοια τεχνολογικά χαρακτηριστικά) καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη μια ενδεχόμενη τμηματική λειτουργία ή το να δοθεί σε πιο μελλοντικό χρόνο ο σταθμός.
Να θυμίσουμε την πολυετή καθυστέρηση που προκάλεσαν τα προβλήματα με τον σταθμό Βενιζέλου και που τράβηξαν όλο το έργο πίσω.
Παράλληλα εγείρονται και ζητήματα χάραξης με τον μετροπόντικα ο οποίος σε μια περίπτωση αλλαγής χάραξης θα πρέπει να παραμείνει ακινητοποιημένος για άγνωστο χρονικό διάστημα μέχρι να οριστικοποιηθεί μια νέα θέση για τον κεντρικό αυτό σταθμό.
Σήμερα ο μετροπόντικας βρίσκεται λίγο πριν τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ έχοντας καλύψει πάνω από το 60% της συνολικής διαδρομής και σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ανακοινωθεί απέχει περίπου 6 μήνες από τον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ όπου και προβλέπεται να αποσυναρμολογηθεί και να βγει.
Τέλος μια αλλαγή χάραξης μπορεί να φέρει και προβλήματα στην σύνδεση των δύο γραμμών στον Ευαγγελισμό σε περίπτωση που μια ενδεχόμενη νέα θέση είναι πιο μακριά και ίσως απαιτούσε επιπρόσθετα κόστη για την σύνδεση τους.
Η πορεία της γραμμής 4
Σήμερα τα έργα στη γραμμή 4 εκτελούνται σε 10 από τους 15 σταθμούς και έχουμε δύο επίπεδα κατασκευής. Της διάνοιξης της σήραγγας από τους δύο μετροπόντικες που πάει αρκετά καλά και δεν παρουσιάζει προβλήματα έχοντας δημιουργήσει πάνω από 4,5 χλμ έτοιμης σήραγγας. Φαίνεται πως μέχρι το τέλος του 2026 θα έχουμε διανοιγμένα και τα σχεδόν 13 χιλιόμετρα της νέας “πορτοκαλί” γραμμής.
Στην αντίπερα όχθη είμαστε πίσω στην κατασκευή των σταθμών λόγω των καθυστερήσεων στα πρόδρομα έργα, τα οποία να θυμίσουμε ότι ξεκίνησαν σχεδόν παράλληλα με το κυρίως έργο.
Λίγοι σταθμοί σήμερα είναι προχωρημένοι κατασκευαστικά και η ελπίδα είναι να ξεπεραστούν τα εμπόδια στους 13 από τους 15 σταθμούς για να μπορέσουν να ξεκινήσουν τα έργα πολιτικού μηχανικού.
Επίσης αυτό συμπαρασύρει και τα επόμενα βήματα που είναι το στρώσιμο της διπλής γραμμής, η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, η προμήθεια των 20 συρμών και τέλος η εκκίνηση προς το τέλος του έργου της δοκιμαστικής λειτουργίας που θα μας επιτρέψει την έναρξη λειτουργίας της νέα μητροπολιτικής σιδηροδρομικής γραμμής.
Υπενθυμίζεται ότι μπλοκαρισμένα παραμένουν τα έργα και στον σταθμό ΕΞΑΡΧΕΙΑ λόγω πολλαπλών προσφυγών, όπου και εκεί υπάρχει ζήτημα με την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων.
www.worldenergynews.gr