Παρενέργειες

Το θολό μήνυμα της επιπλέον φορολόγησης των διυλιστηρίων και το πρόβλημα της οικονομικής πολιτικής

Το θολό μήνυμα της επιπλέον φορολόγησης των διυλιστηρίων και το πρόβλημα της οικονομικής πολιτικής
Η επιπλέον φορολόγηση των διυλιστηρίων τείνει να μετατραπεί από έκτακτη σε μόνιμη και μάλιστα σε μια χρονιά, που τα κέρδη ήλθαν μετά από την διαμόρφωση των διεθνών τιμών σε μια διεθνοποιημένη αγορά, καθώς οι όμιλοι αυτοί είναι κατά 75% εξαγωγικοί.

Οπωσδήποτε δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την κατεύθυνηση των εσόδων σε ομάδες αδύναμες κοινωνικά, όμως επί της αρχής η κυβέρνηση αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού.
Και χαρακτηρίζει τα κέρδη πλεονάζοντα με δική της πρωτοβουλία, ενώ οι όμιλοι αυτοί διενεργούν επενδύσεις δισεκατομμυρίων για την πράσινη μετάβαση και όλοι γνωρίζουν ότι τα διυλιστήρια θα πρέπει κάποια στιγμή να βγουν από το παιχνίδι.

Όχι δεν λυπούμαστε τους μετόχους των διυλιστηρίων, αλλά το θολό μήνυμα που εκπέμπεται είναι ότι αύριο μπορεί να χαρακτηριστούν υπερκέρδη τα κέρδη ενός άλλου κλάδου και να φορολογηθούν, άρα αυτός που θα κάνει επενδύσεις στην Ελλάδα θα πρέπει να το σκέφθεται πιο συνετά. Παράλληλα πριν από μερικούς μήνες η κυβέρνηση έκανε ένα plαcement για μεγάλους διεθνείς επενδυτές στην Helleniq Energy και τώρα έρχεται να τους επιβάλει εκ των υστέρων αυξημένη φορολογία.

Άρα εδώ τίθενται θέματα αρχής της οικονομικής πολιτικής, γιατί τα 300 εκατ θα μπορούσαν ενδεχομένως να βρεθούν και από μια απλη αποκρατικοποίηση.
Και πρέπει να σημειωθεί ότι ο πρωτος που μίλησε για φορολόγηση των διυλιστηρίων ήταν ο Κασσελάκης.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης