Ναυτιλία

Συμφωνία X-Press Feeders με 6 ευρωπαϊκά λιμάνια για «πράσινα» ναυτιλιακά δρομολόγια

Συμφωνία X-Press Feeders με 6 ευρωπαϊκά λιμάνια για «πράσινα» ναυτιλιακά δρομολόγια

Στόχος είναι να γίνει η ναυτιλία πιο βιώσιμη και να μειωθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της (offshore-energy)

Ο όμιλος ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων X-Press Feeders με έδρα τη Σιγκαπούρη, αλλά με δράσεις εκτός αυτής, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας (MOU) με 6 ευρωπαϊκά λιμάνια για να επιταχύνει τη δημιουργία πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων και να απελευθερώσει τον θαλάσσιο τομέα στη Σκανδιναβία και τη Βαλτική Θάλασσα.

Βάσει του δημοσιεύματος της ιστοσελίδας offshore-energy.biz, μέσω της συγκεκριμένης συμφωνίας επιδιώκουν να κάνουν πιο βιώσιμο το ναυτιλιακό τομέα, να ελαττώσουν τις περιβαλλοντικές συνέπειές του και να ξεκινήσουν την κατασκευή σταθμών πράσινου υδρογόνου (παραγωγής και ανεφοδιασμού) στα λιμάνια.

Η συμφωνία ορόσημο υπογράφηκε με το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ, το λιμάνι του Ταλίν, το λιμάνι του Ελσίνκι, το λιμάνι HaminaKotka (Φινλανδία), το Freeport της Ρίγας και το λιμάνι Klaipeda (Λιθουανία).

Μέσω αυτού του MOU, οι τροφοδότες X-Press και τα λιμάνια που συμμετέχουν θα συγκεντρώσουν πόρους και τεχνογνωσία για την ανάπτυξη και εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών για τις θαλάσσιες δραστηριότητες.

 

Συνεργασία σε 5 τομείς

Στο πλαίσιο του MOU, τα μέρη θα συνεργαστούν για:

 - Περαιτέρω ανάπτυξη υποδομών για την παροχή και την ανεφοδιασμό εναλλακτικών καυσίμων όπως η πράσινη μεθανόλη.

- Ενθάρρυνση της ανάπτυξης αλυσίδων εφοδιασμού για καύσιμα που είναι μηδενικές ή σχεδόν μηδενικές όσον αφορά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου·

- Παροχή προγραμμάτων περαιτέρω εκπαίδευσης για τους λιμενικούς και τους ναυτικούς όσον αφορά το χειρισμό εναλλακτικών καυσίμων.

- Αξιοποιήστε ψηφιακές πλατφόρμες για να βελτιώσετε τη βελτιστοποίηση κλήσεων θύρας.

- Τα μέρη θα έχουν τακτικές συναντήσεις για να ενημερώνουν και να συζητούν την πρόοδο στις δράσεις για περαιτέρω ανάπτυξη πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων.

Σύμφωνα με την X-Press Feeders, το MOU υπογραμμίζει τη συλλογική αφοσίωση σε ευρύτερες προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στον ναυτιλιακό τομέα.


Ο λόγος επιλογής Σκανδιναβίας και Βαλτικής

Την αιτία που οδήγησε την X-Press Feeders να επιλέξει σκανδιναβικές και βαλτικές χώρες αποκάλυψε ο Francis Goh (Chief Operating Officer του ομίλου).

«Με τη συνεργασία (οι τροφοδότες X-Press και τα 6 λιμάνια συνεργατών) στοχεύουν στην αποτελεσματική εφαρμογή πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων και οδηγούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία στη βιωσιμότητα.

Επιλέξαμε τις σκανδιναβικές χώρες και τις χώρες της Βαλτικής ως τις πρώτες αγορές για να αναπτύξουμε τα πράσινα πλοία μας που κινούνται με μεθανόλη, επειδή διαπιστώσαμε ότι τα λιμάνια και οι πελάτες μας σε αυτές τις αγορές ήταν πολύ δεκτικοί.

Αυτό το MOU αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο στη δέσμευσή μας για ένα βιώσιμο μέλλον για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Συνεργαζόμενοι με αυτά τα κορυφαία ευρωπαϊκά λιμάνια. Μπορούμε συλλογικά να οδηγήσουμε στην υιοθέτηση πράσινων τεχνολογιών που επιταχύνουν την απεξάρτηση από τον άνθρακα του κλάδου μας», σχολίασε ο Goh.

 

Τα 2 πρώτα δρομολόγια με πράσινη μεθανόλη

Η συνεργασία μεταξύ των μερών θα ξεκινήσει με τη δημιουργία των εξής 2 ναυτιλιακών δρομολογίων.  

Πράσινη Βαλτική X-PRESS (GBX): Ρότερνταμ > Αμβέρσα Μπριζ > Κλαϊπέντα > Ρίγα > Ρότερνταμ και Πράσινη Φινλανδία X-PRESS (GFX): Rotterdam > Αμβέρσα Μπριζ > Ελσίνκι > Ταλίν > Χαμίνα Κότκα > Ρότερνταμ.

Αυτές οι υπηρεσίες προγραμματίζεται να ξεκινήσουν το 3ο τρίμηνο του 2024, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς πιο περιβαλλοντικά βιώσιμες ναυτιλιακές υπηρεσίες στην Ευρώπη.

Αυτή η εξέλιξη έχει χαρακτηριστεί σημαντική καθώς αυτές θα είναι οι πρώτες προγραμματισμένες διαδρομές τροφοδοσίας στην Ευρώπη με πράσινη μεθανόλη (παράγεται από πράσινο υδρογόνο και την αποσύνθεση οργανικής ύλης, όπως απόβλητα και υπολείμματα), ένα εναλλακτικό καύσιμο που παράγει τουλάχιστον 60% λιγότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τα συμβατικά καύσιμα πλοίων.

 

Πλοίο με μεθανόλη στην Κίνα

Τον Αύγουστο του 2023, το πρώτο κοντέινερ με μεθανόλη διπλού καυσίμου που παραγγέλθηκε από την X-Press Feeders κυκλοφόρησε στην Κίνα.

Το 13.900 TEU Eco Maestro είναι το πρώτο μεταξύ 14 πλοίων που κινούνται με μεθανόλη κατά παραγγελία για X-Press Feeders.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης