Ανανεώσιμες & Βιώσιμη Ανάπτυξη

Benchmark: Χωρητικότητα Μπαταρίας ανά Χώρα (2024-2030) - Κυρίαρχη η Κίνα

Benchmark: Χωρητικότητα Μπαταρίας ανά Χώρα (2024-2030) - Κυρίαρχη η Κίνα

Ο εξειδικευμένος πάροχος πληροφοριών κάνει σχετικές συγκρίσεις σε όλα τα μεγάλα κράτη

Καθώς η παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση επιταχύνεται, η ζήτηση μπαταριών συνεχίζει να αυξάνεται μαζί με τον ανταγωνισμό μεταξύ των χημικών συστατικών των μπαταριών.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ), το 2024 οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 25% στα 17 εκατομμύρια, ωθώντας την ετήσια ζήτηση μπαταριών πάνω από 1 τεραβατώρα (TWh), ένα ιστορικό ορόσημο.

Αυτό το γράφημα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά δεδομένα από την Benchmark Mineral Intelligence (εξειδικευμένος πάροχος πληροφοριών για την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών ιόντων λιθίου σε ηλεκτρικά οχήματα με έδρα το Λονδίνο) και συγκεκριμένα από τον Φεβρουάριο του 2025, συγκρίνει τη χωρητικότητα της μπαταρίας ανά τύπο καθόδου σε όλες τις μεγάλες χώρες.

Εστιάζει στις 2 κυρίαρχες χημικές ουσίες: Νικέλιο Κοβάλτιο Μαγγάνιο (NCM) και Φωσφορικό Λίθιο Σίδηρο (LFP).

Διάγραμμα_8.png


Κατανόηση των Χημειών Καθόδου

Οι μπαταρίες αποθηκεύουν και απελευθερώνουν ενέργεια μέσω της κίνησης ιόντων λιθίου. Η κάθοδος (ένα βασικό ηλεκτρόδιο) καθορίζει το κόστος, την αυτονομία και τη θερμική απόδοση μιας μπαταρίας.


NCM

Προσφέρει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και καλύτερη απόδοση σε ψυχρά κλίματα, αλλά είναι πιο ακριβή και έχει μικρότερη διάρκεια ζωής.


LFP

Γνωστό για το χαμηλότερο κόστος και τη βελτιωμένη θερμική του σταθερότητα, αν και προσφέρει μικρότερη αυτονομία οδήγησης και προσθέτει βάρος.

Προς το παρόν, οι κάθοδοι LFP αποτελούν το 40% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (EV) σε γιγαβατώρες (GWh).

Πέρα από τα επιβατικά οχήματα, οι μπαταρίες LFP χρησιμοποιούνται ευρέως σε συστήματα που υπόκεινται σε συχνή φόρτιση και εκφόρτιση (όπως η οικιακή και η αποθήκευση ενέργειας σε κλίμακα δικτύου) όπου το πρόσθετο βάρος δεν αποτελεί σημαντική ανησυχία.

Είναι επίσης ιδανικές για εφαρμογές καθημερινής χρήσης, όπως λεωφορεία και στόλους διανομών.

 

Τάσεις Περιφερειακής Αγοράς

Στην Κίνα, η LFP είναι ήδη κυρίαρχη, αντιπροσωπεύοντας το 64% της αγοράς το 2024. Μέχρι το 2030, το ποσοστό αυτό προβλέπεται να αυξηθεί στο 76%, λόγω της εστίασης στην προσιτή τιμή στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από το 70% όλων των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί ποτέ έχουν παραχθεί στην Κίνα, συμβάλλοντας στην βαθιά κατασκευαστική τεχνογνωσία.

Εκτός Κίνας, η NCM παραμένει η κορυφαία χημεία λόγω της καταναλωτικής ζήτησης για μεγαλύτερη αυτονομία και premium απόδοση.

Βόρεια Αμερική: Η NCM κατέχει μερίδιο 71% το 2024, με μια μικρή μείωση στο 69% που προβλέπεται για το 2030.

Ευρώπη: Το μερίδιο της NCM αναμένεται να αυξηθεί από 69% το 2024 σε 71% έως το 2030.

Νότια Κορέα και Ιαπωνία: Αμφότερες οι χώρες παρουσιάζουν παρόμοιες τάσεις, με την NCM να κερδίζει μερίδιο καθώς το LFP παραμένει περιορισμένο ή απουσιάζει.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης