Βιομηχανία

Γερμανία: H εξοικονόμηση αερίου θα απαιτήσει μείωση της παραγωγής προειδοποιούν οι εταιρείες

Γερμανία: H εξοικονόμηση αερίου θα απαιτήσει μείωση της παραγωγής προειδοποιούν οι εταιρείες

Κυβερνητική πλατφόρμα πλειστηριασμών φυσικού αερίου διαδικτυακά τον Οκτώβριο

 

Γερμανικές εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν τη χρήση φυσικού αερίου ως απάντηση στην έκκληση της κυβέρνησης για εξοικονόμηση αποθεμάτων, αλλά οι εξοικονομήσεις ενδέχεται να περιοριστούν χωρίς περικοπές στην παραγωγή, ανέφεραν στο Reuters εταιρείες και ενώσεις βιομηχανίας αυτοκινήτων, χημικών και μηχανικών.

Η μετάβαση από το φυσικό αέριο σε άλλα καύσιμα, όπως ο άνθρακας ή το πετρέλαιο ως βραχυπρόθεσμη λύση είναι δυνατή για εταιρείες με καυστήρες, και το Βερολίνο πρέπει να βοηθήσει επιταχύνοντας τις εγκρίσεις για υψηλότερες εκπομπές άνθρακα, ανέφεραν οι ενώσεις.

Η Mercedes-Benz ανακοίνωση ότι αντικαθιστά τώρα τους σταθμούς συνδυασμένης θερμότητας και ηλεκτροπαραγωγής που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, αρνούμενη να διευκρινίσει ποιος τύπος καυσίμου θα χρησιμοποιηθεί.

Η γερμανική ένωση αυτοκινήτων VDA ανέφερε ότι και άλλοι ερευνούν ένα παρόμοιο μέτρο - αλλά εάν ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε τη μετάβαση, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο θα αυξανόταν έως και 15%, προειδοποίησε.

"Και οι δύο επιλογές συνεπάγονται αυξήσεις κόστους για τη βιομηχανία και απαιτούν σταθερό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και γρήγορη γραφειοκρατική έγκριση για την αλλαγή καυσίμου", δήλωσε η πρόεδρος της VDA, Hildegard Mueller, αναφερόμενη στη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο ή το πετρέλαιο.
Στην προσπάθειά της να περιορίσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία, η Γερμανία έχει ήδη μειώσει το μερίδιο του φυσικού αερίου στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας της σε περίπου 6% φέτος από 15,2% πέρυσι και επέτρεψε την επανασύνδεση σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα.

Η βιομηχανία χημικών ουσιών της Γερμανίας θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση φυσικού αερίου κατά 2% έως 3% με την αλλαγή καυσίμου, δήλωσε στο Reuters η εθνική ένωση χημικής βιομηχανίας VCI.

Πλατφόρμα ασφάλειας αερίου

Η ρυθμιστική αρχή ενέργειας της Γερμανίας, η Bundesnetzagentur, αξιολογεί επί του παρόντος δεδομένα από τους 2.500 μεγαλύτερους βιομηχανικούς καταναλωτές φυσικού αερίου της χώρας σχετικά με τις ανάγκες τους και τα σχέδια μείωσης έκτακτης ανάγκης για τη δημιουργία μιας λεγόμενης «πλατφόρμας ασφάλειας αερίου», που θα τεθεί σε λειτουργία τον Οκτώβριο.

Η κυβέρνηση θα επιτρέψει επίσης στους μεγάλους χρήστες φυσικού αερίου να δημοπρατήσουν συμβατικούς όγκους αερίου που δεν θα χρησιμοποιήσουν για να σταθεροποιήσουν την αγορά.

Ωστόσο, είναι ανοιχτό το ερώτημα εάν κάποιες εταιρείες θα έχουν αέριο για ανταλλακτικά, ανέφεραν εκπρόσωποι της βιομηχανίας σύμφωνα με το Reuters. Δεδομένων των ορίων στην αλλαγή καυσίμου, η πιο σημαντική εξοικονόμηση αερίου ήταν πιθανό να απαιτήσει μείωση της παραγωγής ή μεταφορά της στο εξωτερικό, προειδοποίησαν.

Το αν οι εταιρείες θα επέλεγαν να μειώσουν την παραγωγή για να εξοικονομήσουν ενέργεια θα εξαρτηθεί από το μοντέλο δημοπρασίας και κατά πόσο η πιθανή κυβερνητική αποζημίωση για την εξοικονόμηση φυσικού αερίου αντιστάθμισε το κόστος των απωλειών παραγωγής, δήλωσε ο ειδικός ενέργειας VCI Joerg Rothermel.

"Το ένα ή το άλλο προϊόν δεν θα παράγεται πλέον ή ίσως αγοράζεται κάπου αλλού στην παγκόσμια αγορά. Θα χάναμε προστιθέμενη αξία", δήλωσε ο Matthias Zelinger, ειδικός για το κλίμα στη γερμανική ένωση μηχανικών VDMA.

Οι γερμανικές εταιρείες μηχανικών θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν 20-40% λιγότερο φυσικό αέριο βραχυπρόθεσμα, αλλά πρέπει να απαιτείται λιγότερη γραφειοκρατία για την αλλαγή καυσίμων, την αλλαγή βαρδιών ή τη μείωση της θερμοκρασίας στο χώρο εργασίας, είπε.

"Χάνουμε χρόνο... αυτή είναι η ώρα για εξοικονόμηση και αποθήκευση φυσικού αερίου για να έχουμε αρκετά αποθέματα για το χειμώνα", δήλωσε ο Zelinger.

Η BMW είπε ότι μειώνει ήδη την πρόσληψη αερίου, αλλά περαιτέρω εξοικονόμηση είναι δυνατή μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η παραγωγή.

«Ολόκληρος ο κλάδος πρέπει να ληφθεί υπόψη και να ελέγχονται οι αποταμιεύσεις κεντρικά προκειμένου να διασφαλιστεί η ουδετερότητα στον ανταγωνισμό», δήλωσε εκπρόσωπος της premium αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής αυτοκινήτων στον κόσμο, δήλωσε ότι μείωσε τη θερμοκρασία στα γραφεία και τους χώρους εφοδιαστικής, όπως και η Audi της Volkswagen.

«Αυτά τα μέτρα εξαντλούν σε μεγάλο βαθμό το δυναμικό για βραχυπρόθεσμη εξοικονόμηση ενέργειας», είπε ο Mueller του VDA. «Οποιεσδήποτε περαιτέρω περικοπές θα συνεπάγονταν εκτεταμένες παρεμβάσεις στην παραγωγή, με συνέπειες για τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές».

www.worldenergynews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης