
Οι εισαγωγές προϊόντων διύλισης πετρελαίου στην Ασία υποχώρησαν τον Απρίλιο στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2020, λόγω της αυξημένης συντήρησης των διυλιστηρίων την άνοιξη σε βασικούς εξαγωγείς καυσίμων στην περιοχή και της μειωμένης ζήτησης για βενζίνη και ντίζελ.
Οι εισαγωγές και οι εξαγωγές της Ασίας
Οι εισαγωγές ελαφρών και μεσαίων αποσταγμάτων στην Ασία μειώθηκαν στα 166,37 εκατομμύρια βαρέλια τον Απρίλιο, από 195,54 εκατομμύρια βαρέλια τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία αναλυτών εμπορευμάτων Kpler, τα οποία επικαλείται ο αρθρογράφος εμπορευμάτων του Reuters, Clyde Russell.
Οι μεγάλοι εξαγωγείς καυσίμων στην Ασία, όπως η Ινδία, η Κίνα και η Σιγκαπούρη, είδαν όλοι μείωση των αποστολών καυσίμων τον περασμένο μήνα. Η πτώση ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Ινδία, τον μεγαλύτερο εξαγωγέα καυσίμων στην Ασία, της οποίας οι αποστολές μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο των 30 μηνών των 29,2 εκατομμυρίων βαρελιών, από 42,66 εκατομμύρια βαρέλια τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Kpler.
Μέρος των αδύναμων εισαγωγών καυσίμων στην Ασία θα μπορούσε να αποδοθεί στη συντήρηση των διυλιστηρίων, ιδίως στην Ινδία.
Συνολικά, οι εισαγωγές ελαφρών και μεσαίων αποσταγμάτων καυσίμων στην Ασία ανήλθαν σε 746,73 εκατομμύρια βαρέλια μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου 2025, μειωμένες κατά 11,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η μείωση των εισαγωγών και τα αποθέματα διυλησης
Παρά τη μείωση των εισαγωγών καυσίμων, τα περιθώρια διύλισης παρέμειναν αρκετά σταθερά τις τελευταίες εβδομάδες, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ζήτηση στην Ασία δεν καταρρέει.
Μάλλον, ο λόγος για τα σχετικά σταθερά περιθώρια διύλισης είναι ότι η τιμή του αργού πετρελαίου έχει μειωθεί φέτος ταχύτερα και πιο απότομα από την τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τον Russell του Reuters.
Στο μέλλον, η ασιατική ζήτηση και οι Ασιάτες εξαγωγείς καυσίμων αντιμετωπίζουν αυξημένες αβεβαιότητες στην αγορά.
Η Ασία θα μπορούσε να είναι μια από τις περιοχές που έχουν πληγεί περισσότερο από τις εμπορικές πολιτικές των ΗΠΑ, παρά την τρέχουσα παύση των δασμών. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) υποβάθμισε τον περασμένο μήνα τις προοπτικές του για τις ασιατικές οικονομίες βραχυπρόθεσμα, σημειώνοντας ότι «η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού είναι έντονα εκτεθειμένη στο σοκ και αντιμετωπίζει μεγαλύτερο σοκ από άλλες περιοχές».
Οι αλλαγές στις ροές καυσίμων
Οι περιφερειακές ροές καυσίμων στην Ασία θα μπορούσαν επίσης να ανατραπούν σύντομα, καθώς η Ινδονησία, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας καυσίμων της Ασίας και η μεγαλύτερη οικονομία της Νοτιοανατολικής Ασίας, σχεδιάζει να μειώσει τις εισαγωγές καυσίμων από τη Σιγκαπούρη και να προμηθεύεται περισσότερα διυλισμένα προϊόντα από τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς η χώρα επιδιώκει να διαπραγματευτεί χαμηλότερους δασμούς με τις ΗΠΑ.
www.worldenergynews.gr