Η Ευρώπη προβλέπεται ότι θα λάβει 218 δισ. κυβικά μέτρα (bcm) το 2026 σημειώνοντας αύξηση 27% από τα 171 δισ. κυβικά μέτρα (bcm) φέτος
Η ζήτηση για LNG από την Ευρώπη και την Ασία αναμένεται να αυξηθεί το επόμενο έτος, διατηρώντας την πίεση στις τιμές, με τους πλεονάζοντες όγκους να ενδέχεται να απορροφηθούν από την ευρωπαϊκή αποθήκευση, δήλωσαν αναλυτές στο Montel.
«Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG αναμένεται να αυξηθούν απότομα το 2026, σημειώνοντας νέα ιστορικά υψηλά καθώς η παγκόσμια αγορά στρέφεται προς την περιοχή για να βρει ισορροπία ενόψει της τεράστιας αύξησης της προσφοράς και της υποτονικής ανάκαμψης της ζήτησης», δήλωσε ο Samuel Good, επικεφαλής έρευνας για το LNG στην LSEG.
Προέβλεψε ότι η Ευρώπη θα λάβει 218 δισ. κυβικά μέτρα (bcm) το 2026, αύξηση 27% από τα 171 δισ. κυβικά μέτρα (bcm) φέτος.
Ο Lucas Schmitt, διευθυντής short-term LNG στην Wood Mackenzie, προέβλεψε ότι οι ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG, εξαιρουμένης της Τουρκίας, θα αυξηθούν κατά 5,5% το 2026 στα 157 δισ. κυβικά μέτρα (bcm), «συμβάλλοντας σε χαμηλότερες τιμές».
Από τον Ιανουάριο, οι ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, έχουν εισαγάγει 168 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ψυγμένου καυσίμου, με το 58% να προέρχεται από τις ΗΠΑ, από 135 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
Αυτό με τη σειρά του έχει συμβάλει στην επιβάρυνση των τιμών, με το συμβόλαιο αναφοράς φυσικού αερίου TTF του πρώτου μήνα να φτάνει στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 20 μηνών την περασμένη Πέμπτη, στα 26,53 ευρώ/MWh.
Ωστόσο, ο όγκος των εισαγωγών της Ευρώπης τον επόμενο χρόνο θα εξαρτηθεί από το «πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η ζήτηση στην Ευρώπη και αλλού, καθώς η προσφορά LNG μετατρέπεται από σπανιότητα σε πλεόνασμα», δήλωσε ο Good.
Προειδοποίησε επίσης ότι «οποιεσδήποτε αλλαγές στη διαθεσιμότητα LNG, όπως διακοπές εφοδιασμού ή πρόσθετη ζήτηση αλλού στην παγκόσμια αγορά», αναμένεται να γίνουν αισθητές κυρίως στην Ευρώπη.
Αναλυτές από την εταιρεία συμβούλων ICIS δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένουν μια ελαφρώς ασθενέστερη ετήσια αύξηση των ευρωπαϊκών εισαγωγών, της τάξης του 3% στα 172 δισ. κυβικά μέτρα, το 2026.
Αύξηση 5% από την Κίνα
Εν τω μεταξύ, η ζήτηση της Κίνας, κορυφαίου καταναλωτή, για LNG αναμένεται να μετατραπεί σε ετήσια αύξηση 5% το επόμενο έτος, υποστηριζόμενη από μεγάλα έργα υποδομής και μια μέτρια ανάκαμψη στον τομέα των ακινήτων, δήλωσε ο Schmitt.
«Με σταθερή αύξηση της εγχώριας παραγωγής φυσικού αερίου και σταθερές εισαγωγές μέσω αγωγών, οι εισαγωγές LNG θα καλύψουν το κενό, αυξανόμενες κατά περίπου 7,7 δισ. κυβικά μέτρα», είπε, σημειώνοντας ότι αυτό εξακολουθεί να είναι «σε μεγάλο βαθμό κάτω» από τα επίπεδα του 2024.
Η κατανάλωση LNG στην Ασία έχει μειωθεί κατά 6% στα 360 δισ. κυβικά μέτρα μέχρι στιγμής φέτος, από 380 δισ. κυβικά μέτρα το 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, με την Κίνα να αντιπροσωπεύει το 25% του συνόλου.
Η LSEG εκτιμά ότι οι κινεζικές εισαγωγές LNG θα αυξηθούν κατά 10% το επόμενο έτος - από 93 δισ. κυβικά μέτρα σε 102 δισ. κυβικά μέτρα.
Αλλά αυτό ήταν ακόμα «πολύ χαμηλότερο» από τα 107 δισ. κυβικά μέτρα που εισήχθησαν το 2024 εν μέσω «μακροοικονομικών αντιξοοτήτων και συνεχιζόμενης ισχυρής κινεζικής εγχώριας παραγωγής φυσικού αερίου». Το ICIS προέβλεψε ότι οι εισαγωγές θα αυξηθούν στα 96 δισ. κυβικά μέτρα το επόμενο έτος.
Το premium της Ασίας
Όλοι οι αναλυτές ανέμεναν ότι η τιμή αναφοράς LNG JKM της Ασίας θα διατηρήσει premium έναντι του TTF το επόμενο έτος, ενθαρρύνοντας έτσι τους εξαγωγείς να δώσουν προτεραιότητα στους Ασιάτες αγοραστές.
Ωστόσο, το TTF θα μπορούσε να «υπερβεί το JKM για σύντομα χρονικά διαστήματα εάν ένα σοκ της αγοράς επηρεάσει δυσανάλογα τις ευρωπαϊκές αγορές ή εάν η ασιατική ζήτηση είναι ιδιαίτερα αδύναμη», δήλωσε ο Josh Adamson, διευθυντής συμβουλευτικών υπηρεσιών φυσικού αερίου και LNG στην Baringa.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Wood Mackenzie, η παγκόσμια προσφορά θα αυξηθεί κατά 39 δισ. κυβικά μέτρα το 2026 στα 593 δισ. κυβικά μέτρα, γεγονός που «θα πρέπει να ενθαρρύνει περισσότερες προμήθειες spot από αναδυόμενες αγορές».
www.worldenergynews.gr






