Ενέργεια & Αγορές

Άνοδος 24% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων – Οδηγός η Κίνα

Άνοδος 24% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων – Οδηγός η Κίνα
Κατά το πεντάμηνο Ιανουαρίου–Μαΐου, οι παγκόσμιες πωλήσεις EV ξεπέρασαν τα 7 εκατομμύρια οχήματα, με την Κίνα να αντιπροσωπεύει 4,4 εκατ. από αυτά
Ανοδική πορεία κατέγραψαν οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων τον Μάιο, σημειώνοντας αύξηση 24% σε ετήσια βάση και φτάνοντας τα 1,6 εκατομμύρια μονάδες, με την Κίνα να ηγείται καταγράφοντας 1 εκατομμύριο πωλήσεις εντός και εκτός συνόρων μέσα στον μήνα.

Τα στοιχεία προέρχονται από την εταιρεία ανάλυσης Rho Motion, η οποία επισημαίνει ότι η μηνιαία αύξηση έναντι του Απριλίου ήταν πιο συγκρατημένη, στο 8%.

Κατά το πεντάμηνο Ιανουαρίου–Μαΐου, οι παγκόσμιες πωλήσεις EV ξεπέρασαν τα 7 εκατομμύρια οχήματα, με την Κίνα να αντιπροσωπεύει 4,4 εκατ. από αυτά

Η κινεζική αγορά ενισχύθηκε από την απόφαση των αρχών να επεκτείνουν έως το 2025 το πρόγραμμα ανταλλαγής παλαιών οχημάτων, στοχεύοντας στην τόνωση της κατανάλωσης και της οικονομικής ανάπτυξης.

«Η εικόνα του Μαΐου στις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων δείχνει το συνεχιζόμενο χάσμα ανάμεσα στην εκρηκτική ανάπτυξη της Κίνας, με 1 εκατ. πωλήσεις, και την αδύναμη πορεία της αγοράς στη Βόρεια Αμερική», δήλωσε ο Charles Lester, υπεύθυνος δεδομένων της Rho Motion.

Ο Lester τόνισε επίσης ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη παραμένουν «υγιείς», σημειώνοντας τον κρίσιμο ρόλο που παίζει η κρατική στήριξη στην ενίσχυση της υιοθέτησης EV στην περιοχή.

Η Επιστροφή των κρατικών κινήτρων

Το 2024 υπήρξε δύσκολη χρονιά για τη βιομηχανία EV, καθώς πολλές κυβερνήσεις επιχείρησαν να αποσύρουν τις επιδοτήσεις και να αφήσουν την αγορά να λειτουργήσει χωρίς κρατική παρέμβαση. 

Ωστόσο, η πτώση στις πωλήσεις τις ανάγκασε να κάνουν πίσω, επαναφέροντας τα κίνητρα για να συγκρατήσουν την υποχώρηση.

Παρά τις ενδείξεις ανάκαμψης, οι προκλήσεις παραμένουν. 

Οι κατασκευαστές EV εκτός Κίνας εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξίσωση του κόστους με αυτό των συμβατικών οχημάτων εσωτερικής καύσης, παρά τη μείωση του κόστους παραγωγής.

Αντίθετη η τάση στις ΗΠΑ 

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το σκηνικό διαφέρει σημαντικά από αυτό της Ευρώπης. 

Η κυβέρνηση Τραμπ προχώρησε σε κατάργηση των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα, αφήνοντας τους κατασκευαστές να αντιμετωπίσουν μόνοι τους τις προκλήσεις της αγοράς.

Τα πρώτα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής αρχίζουν να γίνονται ορατά. 

Η General Motors ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα επένδυση 4 δισ. δολαρίων για την επέκταση της παραγωγής θερμικών οχημάτων, εγκαταλείποντας προσωρινά το σχέδιο πλήρους μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση έως το 2035.

www.worldenergynews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης