Ενέργεια & Αγορές

Ο Jorgensen θα επιταχύνει την κατασκευή δικτύων (FT) - Διπλάσιοι στις 140 TWh οι όγκοι συμφόρησης μέχρι το 2030

Ο Jorgensen θα επιταχύνει την κατασκευή δικτύων (FT)  - Διπλάσιοι στις 140 TWh οι όγκοι συμφόρησης  μέχρι το 2030
O  Νταν Γιόργκενσεν, προειδοποίησε για απώλειες δισεκατομμυρίων από σημεία συμφόρησης και αποτυχίες στην αντιστοίχιση της προσφοράς με τη ζήτηση, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times το Σάββατο 6/12

(Upd) Η ΕΕ θα υιοθετήσει μια προσέγγιση από πάνω προς τα κάτω για την οικοδόμηση ενός διασυνοριακού ενεργειακού δικτύου, καθώς ο Επίτροπος Ενέργειας της Ένωσης, Νταν Γιόργκενσεν, προειδοποίησε για απώλειες δισεκατομμυρίων από σημεία συμφόρησης και αποτυχίες στην αντιστοίχιση της προσφοράς με τη ζήτηση, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times το Σάββατο 6/12.

Οι Βρυξέλλες θα αναπτύξουν ένα σχέδιο για να εντοπίσουν πού χρειάζονται επενδύσεις και θα βρουν έργα για να καλύψουν αυτά τα κενά, ώστε να ωθήσουν τις χώρες της ΕΕ να συντονίσουν καλύτερα τις ενεργειακές υποδομές πέρα ​​από τα σύνορα και τους τομείς, προσθέτει η έκθεση.

Ο Γιόργκενσεν δήλωσε στους Financial Times ότι ο «μεγαλύτερος κίνδυνος» για τους στόχους της ΕΕ για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και ενεργειακή ασφάλεια ήταν η αργή κατασκευή του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας.


Οι όγκοι συμφόρησης στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ ενδέχεται να διπλασιαστούν στα 140 TWh έως το 2030, καθώς η ανάπτυξη των υποδομών εξακολουθεί να υστερεί έναντι της ταχύτερης επέκτασης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, δήλωσε την Παρασκευή (05/12) αναλυτής της Aurora Energy Research στο Montel.

Το δίκτυο πράγματι επεκτείνεται, όμως η νέα εγκατεστημένη ισχύς ΑΠΕ αυξάνεται με ακόμη ταχύτερο ρυθμό, καθώς η Ευρώπη επιδιώκει τον απανθρακισμό, εξήγησε ο Ντάνιελ Μπέμερ.

Οι σημερινοί όγκοι συμφόρησης ανέρχονται σε 72 TWh και, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Aurora, ένας σχεδόν διπλασιασμός μέχρι το τέλος της δεκαετίας ισοδυναμεί με την ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της Ολλανδίας.

Για τον περιορισμό του προβλήματος, θα απαιτούνταν επενδύσεις ύψους 81–124 δισ. ευρώ ετησίως για τον εκσυγχρονισμό των δικτύων, πρόσθεσε ο Μπέμερ, σημειώνοντας ωστόσο ότι οι προγραμματισμένες δαπάνες των διαχειριστών συστημάτων μεταφοράς υπολείπονται κατά περίπου 28%. «Η Ευρώπη πρέπει ουσιαστικά να ανοικοδομήσει το δίκτυό της μέσα σε μία γενιά για να πετύχει μηδενικές καθαρές εκπομπές το 2050», τόνισε.

Το κόστος συμφόρησης για την ΕΕ αγγίζει τα 9 δισ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με περσινά στοιχεία που παρουσίασε η αναλύτρια της Aurora, Αλίσια Φέλιξ ντα Σίλβα. Στη Γερμανία μόνο, οι λεγόμενες δαπάνες redispatch ανήλθαν σχεδόν στα 1,6 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2025, από λίγο πάνω από 1 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, καθώς οι διαχειριστές πληρώνουν παραγωγούς για να ρυθμίζουν την παραγωγή τους και να διατηρείται η ισορροπία στο δίκτυο.

«Υπάρχει επείγουσα ανάγκη επιτάχυνσης της επέκτασης των δικτύων για να συμβαδίσει με την ενσωμάτωση των ΑΠΕ και να διατηρηθεί η αξιοπιστία του συστήματος», προειδοποίησε η Φέλιξ ντα Σίλβα, επισημαίνοντας ότι η αποτυχία σε αυτό το μέτωπο θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τους κλιματικούς στόχους της περιοχής.

Όλα αυτά εξελίσσονται σε περιβάλλον αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Η Aurora προβλέπει άνοδο κατά 71% έως το 2050, λόγω της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές και νέων μεγάλων καταναλωτών, όπως τα κέντρα δεδομένων.
 
www.worldenergynews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης