Ενέργεια

Προκηρύσσονται οι πρώτοι διαγωνισμοί για την τροφοδοσία αυτόνομων δικτύων με CNG

Προκηρύσσονται οι πρώτοι διαγωνισμοί για την τροφοδοσία αυτόνομων δικτύων με CNG

Η ΡΑΕ θα πρέπει προηγουμένως να εγκρίνει τους όρους για τη δυνατότητα συμμετοχής στους  διαγωνισμούς

Στην τελική ευθεία έχει μπει η «πρεμιέρα» του πλαισίου που έχει καταρτίσει η ΡΑΕ για την τροφοδοσία με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) απομακρυσμένων περιοχών ή αυτόνομων δικτύων διανομής, δηλαδή δικτύων σε περιοχές που δεν διασυνδέονται με το εθνικό σύστημα μεταφοράς.
Η τροφοδοσία απομακρυσμένων περιοχών με CNG αποτέλεσε ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν αρκετά από τους εκπροσώπους της ενεργειακής αγοράς που βρέθηκαν στη φετινή ΔΕΘ, με δεδομένο πως αποτελεί πλέον πραγματικότητα και στη χώρα μας.
Έτσι, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας (ΕΔΑ ΘΕΣΣ) είναι ήδη έτοιμη να προκηρύξει τους πρώτους διαγωνισμούς, ώστε να δώσει με αυτό τον τρόπο πρόσβαση στο φυσικό αέριο στους κατοίκους και τις επιχειρήσεις σε περιοχές όπως τα Κουφάλια, η Χαλάστρα, ο Τύρναβος, η Ελασσόνα και η Καλαμπάκα.
Μάλιστα, στόχος της εταιρείας είναι το καύσιμο να «φτάσει» στις εν λόγω περιοχές πριν από τον φετινό χειμώνα.
Για την τροφοδοσία τέτοιων αυτόνομων υποδομών, το CNG παραλαμβάνεται από έναν σταθμό συμπίεσης στο σύστημα μεταφοράς και μεταφέρεται με ειδικά βυτία στο «σημείο υποδοχής» του απομακρυσμένου δικτύου διανομής, όπου αποσυμπιέζεται και εκχέεται στο δίκτυο.
Έτσι, ουσιαστικά δημιουργείται ένας «εικονικός αγωγός» αερίου, όπως εναλλακτικά ονομάζεται η συγκεκριμένη μέθοδος.

Έγκριση κόστους από τη ΡΑΕ

Σε αυτό το πλαίσιο, οι διαγωνισμοί που θα διεξαγάγει η ΕΔΑ ΘΕΣΣ θα αφορούν την ανάθεση της υπηρεσίας συμπίεσης και μεταφοράς του CNG.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι άνθρωποι της αγοράς, για να πραγματοποιηθούν θα πρέπει πρώτα η ΡΑΕ να εγκρίνει το ανώτατο κόστος της εν λόγω υπηρεσίας, δηλαδή μια μέγιστη τιμή ανά χιλιόμετρο.
Κι αυτό γιατί το κόστος διαφοροποιείται για δύο ζώνες απόστασης, τις πιο κοντινές περιοχές και τις πιο απομακρυσμένες.
Παράλληλα, όπως προσθέτουν, είναι επίσης απαραίτητο η Αρχή να εγκρίνει τους όρους για τη δυνατότητα συμμετοχής στον διαγωνισμό.
Σε αυτή την περίπτωση, το κρίσιμο θέμα θα είναι αν θα αποκλεισθούν προμηθευτές φυσικού αερίου, για να μην δημιουργείται πλεονέκτημα από τον συνδυασμό μεταφοράς και προμήθειας.
Η χρήση του CNG κάνει πιο ευέλικτη την ανάπτυξη δικτύων, καθώς με αυτό τον τρόπο μπορούν να δημιουργηθούν υποδομές διανομής φυσικού αερίου σε περιοχές όπου βρίσκονται σε τόσο μεγάλη απόσταση από το εθνικό σύστημα μεταφοράς, ώστε στις πρώτες φάσεις διείσδυσης του καυσίμου να μην δικαιολογείται η σχετική επένδυση.
Ωστόσο, το μέτρο είναι μεταβατικό, μέχρι δηλαδή να αναπτυχθεί η κατανάλωση και να μπορέσει να δημιουργηθεί αγωγός αερίου με ένα εύλογο κόστος.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης