Πετρέλαιο

Στα -37,63 δολ / βαρέλι έκλεισε η εκκαθάριση των συμβολαίων αργού - Πληρώνουν οι παραγωγοί για να διαθέσουν τις ποσότητες !

Στα -37,63 δολ / βαρέλι έκλεισε η εκκαθάριση των συμβολαίων αργού  - Πληρώνουν οι παραγωγοί για να διαθέσουν τις ποσότητες !
Οι τιμές πιέζονται λόγω της εξάντλησης των αποθηκευτικών χώρων και μείωσης της ζήτησης - Η μεγαλύτερη ιστορικά πτώση στις τιμές του αργού και με συναλλαγές με αρνητικές τιμές - Στα 21 δολάρια με απόκλιση 50 δολ(!) το συμβόλαιο του επόμενου μήνα
(upd)Στα 37,64 δολ/βαρέλι κλείνει η εκκαθάριση των συμβολαίων πετρελαίου αργού (crude) που λήγουν αύριο Τρίτη 21 Μαίου και αποτελούν τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Μαίου του 2020.
Η κατάρρευση της ζήτησης που σημειώθηκε λόγω του Coronavirus, η αποτυχία εφαρμογής της συμφωνίας μείωσης της παραγωγής με την Σαουδική Αραβία να διαθέτει ποσότητες σε μεγάλα discounts και την υπερεξάντληση των αποθηκευτικών χώρων παγκοσμίως η αγορά έγειρε για πρώτη φορά τόσο πολύ από την πλευρά της υπεριπροσφοράς, που στον χρηματοοικονομικό τομέα η σπουδή και ο πανικός να βγουν από τις θέσεις τους οι επενδυτές οδήγησε για πρώτη φορά σε αρνητικό έδαφος την τιμή του πετρελαίου.
Μπορεί τα συμβόλαια του Ιουνίου να κλείνουν στα 21 δολάρια με πτώση 16%, όμως όσο και αν τα διεθνή μέσα προσπαθούν να παρουσιάσουν τις αρνητικές τιμές σαν σπέκουλο, αυτές αντικατοπτρίζουν τις στρεβλώσεις μιας αγοράς, που επιβίωνε με συνεχείς μειώσεις παραγωγής και στην οποία κάποιοι μεγάλοι, όπως η Σ.Αραβία θα παλέψουν για να αντέξουν.
Η πραγματική προσφορά πετρελαίου είναι εξαιρετικά μεγάλη όπως αποδεικνύεται και το χτύπημε του Coronavirus στην ζήτηση οδήγησε στην σπυροειδή εξέλιξη πτώσης της ζήτησης και των τιμών, αδυναμία επιβίωσης για όσους έχουν υψηλά κόστη, παιχνίδι ανταγωνισμού sell to zero και τελικά μιαν αντιστροφή της τιμής του αργού η οποία στο κοντινό συμβόλαιο που λήγει αύριο 21/4  έτεινε στο μηδέν και τελικά μπήκε σε αρνητικό έδαφος.
Η αγορά πετρελαίου είναι μια αγορά που θα οδηγήσει σε μεγάλες κρίσεις και χρεωκοπίες καθώς και γεωπολιτικές ανακατατάξεις.

 
Η κορύφωση της κρίσης


Το βασικό χτύπημα σήμερα δόθηκε όταν ...... κάτω από τα 5 δολάρια υποχώρησε η τιμή του αμερικανικού αργού αρχικά στα 0,20 - 0,50 δολάρια, στο επίπεδο που είναι το ιστορικό χαμηλό καθώς τα συμβόλαια Μαϊου έχουν δημιουργήσει πανικό στην αγορά και οι τιμές πέρασαν σε αρνητικά επίπεδα από -1,5 με -2 δολ/βαρέλι στα -3,4 δολ και στην συνέχεια -30 δολ/βαρέλι στις 22.03 για να διακυμαίνεται στις 23.10 στα -26 με -27 δολ/βαρέλι και να είναι στα -23 δολ στις 23.20. και στα 13 δολ/βαρέλι στις 00.13 για τις 21/4. Στις 02.23 η τιμή του αργού βρισκόταν στα -7 δολάρια ανά βαρέλι.
 
Δηλαδή αυτοί που έχουν συμβόλαια πετρελαίου θα πρέπει να πληρώσουν επιπλέον όλη την αρνητική τιμή που διαμορφώνεται πλην της ζημίας που θα έχουν ήδη υποστεί για να τα κλείσουν αύριο Τρίτη 21/4 τις θέσεις τους που λήγουν στα συμβόλαια Μαϊου και γίνεται η εκκαθάριση.
Πρόκειται για ένα νέο κεφάλαιο στις αγορές που ποτέ μέχρι τώρα δεν έχει απαντηθεί. Πρακτικά σημαίνει ότι οι παραγωγοί πληρώνουν για να τους πάρουν το πετρέλαιο λόγω της ανύπαρκτης ζήτησης και της εξάντλησης των χώρων αποθήκευσης.
Μάλιστα οι τιμές στο spot είχαν κατρακύλησει σε μονοψήφια νούμερα κατά τις συναλλαγές, καθώς οι εκτιμήσεις είναι, ότι αφού οι αποθηκευτικοί χώροι γεμίσουν, οι παραγωγοί που δεν θα μπορούν να διαθέσουν παραγωγή στις ΗΠΑ, θα φτάσουν να πληρώνουν για να απορροφηθεί η παραγωγή τους (αρνητικές τιμές), πράγμα που επιβεβαιώθηκε.
Tέτοια παραδείγματα είχαν ήδη εκδηλωθεί σε τμήματα της αμερικανική αγοράς, όπως συνέβη με την Wyoming Asphalt Sour από τον Μάρτιο του 2020 για προϊόντα ασφαλτόστρωσης.
Η Μercuria Energy ζήτησε 19 δολάρια το βαρέλι αρνητική τιμή για υψηλής ποιότητας προϊόντα, σε αντίθετη περίπτωση πρότεινε να πεταχτεί το προϊόν.

Σε τομείς όπου δεν υπάρχουν επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι, οι τιμές θα λάβουν αρνητικό πρόσημα και οι μονάδες θα κλείνουν.
Και αυτό γιατί τα διυλιστήρια μειώνουν την παραγωγή τους και δεν απορροφούν το πετρέλαιο από τους παραγωγούς.
Αυτό, που φαίνεται πιθανό να συμβεί σύντομα είναι όταν οι αγωγοί, τα πλοία και οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης είναι γεμάτες, η παραγωγή θα είναι κλειστή ή χειρότερα κάποιο προϊόν ενδέχεται να απορρίπτεται στην αγορά
Η διαφορά μεταξύ της τιμής ενός συμβολαίου WTI που διαπραγματεύεται στη Νέα Υόρκη και του εμπορίου φυσικού πετρελαίου σε τμήματα της λεκάνης Permian ήταν σημαντική για εβδομάδες σύμφωνα με το The Institutional Strategist.
Το Western Canadian Select ήταν το πρώτο που βρέθηκε σε αρνητική τιμή στα -0,15 δολ/βαρέλι ενώ την περασμένη Παρασκευή ήταν στα 5 δολάρια.

Πάνω από 20 δολάρια τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης μακρύτερης χρονικά λήξης

Την ίδια ώρα τα συμβόλαια λήξης του Ιουνίου 2020 διαπραγματεύονται στα 21,16 δολ/βαρέλι με πτώση -15% προεξοφλώντας θεωρητικά τουλάχιστον ότι η αγορά θα εξομαλυνθεί.
 
Υψηλότερα διαπραγματεύονται τα συμβόλαια Ιουλίου στα 27,8 δολάρια, στα 29,2 δολάρια αυτά του Αυγούστου και στα 30 δολάρια/βαρέλι τα συμβόλαια Σεπτεμβρίου.

Το Brent αντίστοιχα έκλεισε στα 26,16 δολ/βαρέλι με πτώση 6,80%.

Όπως σημειώνουν οι αναλυτές οι πραγματικές τιμές της αγοράς απεικονίζονται στα συμβόλαια του Ιουνίου που είναι στα 21 δολάρια /βαρέλι.
Οι αρνητικές τιμές των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης που λήγουν έχουν να κάνουν με τον πανικό και την πίεση για να διαθέσουν άμεσα παραγωγοί την παραγωγή τους, πληρώνοντας τους πελάτες τους λόγω ανυπαρξίας ζήτησης,  αλλά και αυτών που έχουν ανοικτές θέσεις να τις κλείσουν, πουλώντας όσο όσο συμβόλαια τα οποία έχουν προσλάβει αρνητική αξία, αφού η πραγματική ζήτηση είναι στην παρούσα φάση αρνητική.
Θα πρέπει να αναμένονται χρεοκοπίες παραγωγών, funds, εταιριών και όλα δείχνουν ότι η Σαουδική Αραβία, που ενώ έκανε την συμφωνία μείωσης της παραγωγής συνέχισε να πουλά σε μεγάλα discounts, είναι εκείνη που βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα.

Mε λελογισμένες απώλειες η Wall
 

Οι βασικές πετρελαϊκές του DOW Chevron και EXXON σημείωσαν πτώση της τάξης του 4,13%- 4,72%, ενώ ο S&P Energy πτώση 3,29% στις 251,60 μονάδες έναντι κερδών 10% την περασμένη Παρασκευή 17/4,  στοιχείο που δείχνει ότι η Αμερικανική πλευρά ελέγχει ως ένα βαθμό μια κίνηση, όμοια της οποίας δεν έχει υπάρξει και σίγουρα επιφέρει τεράστιες ζημίες σε όλους τους πετρελαιοπαραγωγούς.
 
Παράλληλα ο DOW  έκλεισε με απώλειες 2,44% στις 23.650 μονάδες, ο S&P στις 2823 - 1,79% και ο NASDAQ στις 8560 μονάδες με μικρές απώλειες 1%.
Συμπεριφορά δηλαδή που απέχει πολύ από την ελεύθερη πτώση που είδαμε τον προηγούμενο μήνα σε μια ημέρα, που θεωρητικά αποτελεί σοκ για την αμερικανική πετρελαϊκή βιομηχανία, που βρίσκεται σε κρίση.

 
Το ιστορικό της κατάρρευσης των τιμών του crude


Μονοψήφιες τιμές είχαν υπάρξει τις τελευταίες ημέρες
σε συναλλαγές σύμφωνα με το bloomberg στον Καναδά όπου το Canadian Western Select έπεσε στα 5.06 δολ/βαρέλι την Παρασκευή 17/4.
Αντίστοιχα το Oclahoma Sour έχει κάνει συναλλαγές στα 5,06 δολ,το Nebraska Ιntermediate στα 8 δολ και το Wyomiung Sweey στα 3 δολ.
Ειδικότερα, το αργό υποχώρησε αρχικά κατά 19% στα 14,82 δολ/βαρέλι και το brent σημείωσε πτώση της τάξεςως του 2,53 % στα 27,37.
Στην συνέχεια και για το brent η υποχώρηση δυνάμωσε στς 26,27 δολ/ βαρέλι  -6,45%.
Βραχυπρόθεσμα, οι τιμές πιέζονται λόγω της εξάντλησης των αποθηκευτικών χώρων.
Τα συμβόλαια Ιουνίου (WTI) βρέθηκαν στα 23,56 δολ./βαρέλι, εμφανώς υψηλότερα αλλά με πτώση 5,87%.
Στην συνέχεια στις 15.15 υποχώρησαν κατά 11% στα 22 δολ/βαρέλι, διατηρώντας μια διαφορά από τα συμβόλαια Mαϊου 9 - 11 δολ/βαρέλι.
Η πτώση στις τρέχουσες τιμές οφείλεται στο ότι τα συμβόλαια του Μαϊου βαίνουν προς την λήξη τους.
Υπάρχουν traders στην αγορά, οι οποίοι δεν θα κάνουν roll over τα συμβόλαια Μαϊου.
Αυτό σημαίνει ότι πουλάνε τα συμβόλαια Μαϊου και αγοράζουν αυτά του Ιουνίου, όπως εξηγεί έμπειρος commoditist strategist της AZN στο CNBC.
Υπάρχουν επίσης traders που αγοράζουν για πελάτες τους φθσικές ποσότητες. Αυτοί κρατούν το συμβόλαιο μέχρι τέλους και δίνουν τις αντίστοιχες ποσότητες πετρελαίου ή δείχνουν τις φυσικές ποσότητες, αν είναι από την πλευρά του trade. Αυτό εξηγεί γιατί η πτώση στα συμβόλαια Μαίου είναι πιο απότομη η πτώση σε σχέση με αυτά του Ιουνίου.
Η spot αγορά είναι ιδιαίτερα αδύναμη στην παρούσα φάση και διαπραγματεύεται μεταξύ 12-13 δολ./βαρέλι.Αυτό οφείλεται στο ότι έχουν εξαντληθεί οι χώροι αποθήκευσης.
Σε μια φυσιολογική αγορά η διαφορά μεταξύ της spotprice και του μελλοντικού συμβολαίου του επόμενου μήνα είναι μόλις 40-50 cents ανά βαρέλι.
Στην παρούσα φάση φτάνει τα 9 -11 δολ/βαρέλι. Σύμφωνα με την εκτίμηση του έμπειρου αναλυτή της ANZ, οι τιμές θα μείνουν υπό πίεση μέχρι τον επόμενο μήνα ή και ακόμη περισσότερο.

Σύμφωνα με το zerohedge το Southern Green Canyon στον Κόλπο του Μεξικού αξίζει 11,51 $ το βαρέλι, το Oklahoma Sour αλλάζει τα χέρια στα 5,75 $, το Nebraska Intermediate στα 8 $, ενώ η τιμή του Wyoming Sweet στα 3 $ το βαρέλι.

Ο Απρίλιος είναι ένας καταστροφικός μήνας για την αγορά πετρελαίου. Η Σαουδική Αραβία σκοπεύει να αυξήσει τον εφοδιασμό της σε 12,3 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, από περίπου 9,7 εκατομμύρια τον Φεβρουάριο.
Ταυτόχρονα, η κατανάλωση καυσίμου είναι έτοιμη να μειωθεί κατά 15 εκατομμύρια έως 22 εκατομμύρια βαρέλια, καθώς τα lockdowns που σχετίζονται με τον κοροναϊό σταματούν τη διέλευση σε μεγάλο μέρος του κόσμου.

Υπάρχει ένα άλλο πρόβλημα: η ζήτηση πετρελαίου έχει καταρρεύσει από τα κρατικά lockdowns για να σταματήσει η εξάπλωση του κοροναϊού που οποιαδήποτε πιθανή συμφωνία περικοπής στην παραγωγή πετρελαίου μεταξύ των ΗΠΑ, του Καναδά, της Ρωσίας και των μελών του ΟΠΕΚ θα εξακολουθούσε να απέχει πολύ από αυτό που χρειάζεται για να υποστηρίξει την αγορά, εκτιμά η Goldman.

Στην πραγματικότητα, υποθέτοντας περίπου 20 εκατομμύρια πλεόνασμα εφοδιασμού επί του παρόντος, το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να εξισορροπήσει την αγορά πετρελαίου δεν είναι τίποτα λιγότερο από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία να σταματήσουν όλες τις παραγωγές μαζί. Και αυτό δεν θα συμβεί ποτέ επισημαίνει το zerohedge.



Υπερβάλλουσα αποθήκευση και στα δεξαμενόπλοια


Στην αποθήκευση πετρελαίου, βρίσκεται σύμφωνα με τα δεδομένα που διαμορφώνονται, η λύση στην αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει ο κορωνοίός. Όπως αναμεταδίδει το Reuters, πολλές εταιρείες έσπευσαν να ναυλώσουν πλοία για πλωτή αποθήκευση, φτάνοντας τα 160 εκατ. βαρέλια.

Αυτό γίνεται στο πλαίσιο αντιμετώπισης των αποθεμάτων που δημιουργήθηκε από την πτώση της παγκόσμιας ζήτησης, λένε διάφορες ναυτικές πηγές. Οι έμποροι έσπευσαν να βρουν αποθηκευτικό χώρο στην ξηρά και στη θάλασσα.
Υπενθυμίζεται πως ο ΟΠΕΚ και άλλοι παραγωγοί, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, συμφώνησαν σε μείωση ρεκόρ της παραγωγής από τον Μάιο των 9,7 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα, ή σχεδόν το 10% της παγκόσμιας προσφοράς, για να βοηθήσουν στη στήριξη των τιμών και να περιορίσουν την υπερπροσφορά.
Επίσης, στα 160 εκατ. βαρέλια συμπεριλαμβάνονται πολύ μεγάλοι μεταφορείς αργού  (VLCCs), από τα οποία το καθένα μπορεί να χωρέσει 2 εκατομμύρια βαρέλια.

Η τελευταία φορά που η πλωτή αποθήκευση έφτασε σε επίπεδα κοντά στα σημερινά ήταν το 2009, όταν οι έμποροι αποθήκευσαν πάνω από 100 εκατομμύρια βαρέλια στη θάλασσα πριν από την εκφόρτωση αποθεμάτων.
«Αυτή είναι μια άνευ προηγουμένου στιγμή στην ιστορία των δεξαμενόπλοιων που συγκεντρώνουν το μέγιστο ενδιαφέρον αυτή τη χρονική στιγμή» τόνισε χαρακτηριστικά ο Gregory Lewis, αναλυτής ναυτιλίας στον παγκόσμιο όμιλο χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών BTIG.
Τέλος, σαφή εξήγηση αυτού του φαινομένου έδωσε ο Jonathan Chappell, μέλος της Evercore ISI, τονίζοντας πως: «Η πλωτή αποθήκευση παραμένει η μόνη διέξοδος για αναντιστοιχία παραγωγής και κατανάλωσης».









www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης