Πετρέλαιο

19 υπερδεξαμενόπλοια με 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου το καθένα από την Σαουδική Αραβία ταξιδεύουν προς τερματικούς σταθμούς των ΗΠΑ

19 υπερδεξαμενόπλοια με 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου το καθένα από την Σαουδική Αραβία ταξιδεύουν προς τερματικούς σταθμούς των ΗΠΑ

Η Σαουδική Αραβία ενδέχεται να εκτρέψει σε άλλες αγορές τα φορτία εάν οι ΗΠΑ επιβάλουν απαγόρευση εισαγωγής αργού

Η Σαουδική Αραβία εξετάζει την εκ νέου μεταφορά εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου σε τάνκερ που ταξιδεύουν προς τις Ηνωμένες Πολιτείες εάν ο Πρόεδρος Donald Trump αποφασίσει να εμποδίσει τις εισαγωγές αργού από το Βασίλειο, σύμφωνα με πηγές ναυτιλίας και εμπορίου που επικαλείται το Reters.

Περίπου 40 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου της Σαουδικής Αμερικής βρίσκονται στο δρόμο προς τις Ηνωμένες Πολιτείες και αναμένεται να φτάσουν τις επόμενες εβδομάδες, προκαλώντας περισσότερη πίεση στις αγορές που ήδη αγωνίζονται να απορροφήσουν ένα πλήθος αποθεμάτων.

Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν τις τελευταίες ημέρες ότι η Ουάσινγκτον εξετάζει το ενδεχόμενο να εμποδίσει τις αποστολές αργού πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία ή να επιβάλει δασμούς σε αυτές τις αποστολές, προσθέτοντας δυσκολίες για τα φορτία που βρίσκονται τώρα καθ᾽οδόν .

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές το βασίλειο είχε προσπαθήσει να αναζητήσει επιλογές αποθήκευσης για τα φορτία από τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων όταν τα πλοία ναυλώθηκαν τον περασμένο μήνα, αλλά πολλοί πιέσαν για υψηλότερες τιμές δεδομένου ότι δεν ήθελαν τα πλοία δεμένα.

Σύμφωνα με το Reuters η Σαουδική Αραβία εξετάζει το ενδεχόμενο εάν θα μπορούσε να αλλάξει τη διαδρομή των φορτίων προς άλλη κατεύθυνση εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες σταματήσουν τις εισαγωγές.

Οι traders πετρελαίου που δραστηριοποιούνται σε ευρωπαϊκές και ασιατικές αγορές δήλωσαν ότι υπήρχαν προσδοκίες ότι οι Σαουδάραβες θα προσπαθούσαν να εκτρέψουν τα φορτία σε άλλες αγορές, εάν επιβληθεί απαγόρευση, μια κίνηση που θα ασκήσει τεράστια πίεση στις δεξαμενές αποθήκευσης σε αυτές τις περιοχές.

«Η Ευρώπη φαίνεται γεμάτη, αλλά σίγουρα αν οι Σαουδάραβες τα προσφέρουν σε πολύ φθηνά επίπεδα, οι αγοραστές θα το έπαιρναν», ανέφερε αξιωματούχος διεθνούς εμπορικής εταιρείας.

"Ορισμένοι εξακολουθούν να έχουν αποθηκευτικούς χώρους ή μπορεί να συμφωνήσουν να το δεχθούν για κάποιο χρονικό διάστημα."

Εκπρόσωπος εταιρείας εμπορίου πετρελαίου που δραστηριοποιείται στην Ασία δήλωσε ότι περίμεναν πολλά από τα βαρέλια που είχαν δεσμευτεί για τις Ηνωμένες Πολιτείες να κινηθούν στην περιοχή εάν μπλοκαριστούν οι εξαγωγές.

Η πτώση της ζήτησης που προκλήθηκε από το νέο coronavirus και το κυνήγι για επιλογές αποθήκευσης ώθησε τις Ηνωμένες Πολιτείες να εξετάσουν μια τέτοια ενέργεια.
Στοιχεία αποστολής έδειξαν ότι 19 υπερδεξαμενόπλοια - το καθένα ικανό να μεταφέρει 2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου - ταξιδεύουν σε βασικούς τερματικούς σταθμούς των ΗΠΑ, ειδικά στον Κόλπο του Μεξικού.
Επιπλέον τρία δεξαμενόπλοια, που ναυλώθηκαν επίσης από τη Σαουδική Αραβία, αγκυροβολήθηκαν επί του παρόντος έξω από τα λιμάνια του Κόλπου των ΗΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία.

«Αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί μια πολύ δαπανηρή άσκηση για τη Σαουδική Αραβία, καθώς όπως συμβαίνει με τα φορτία και τους ιδιοκτήτες των δεξαμενόπλοιων θα πρέπει να καταβληθεί αποζημίωση (για τα πλοία) και αυτά τα έξοδα θα είχαν κλειδωθεί όταν η αγορά ήταν υψηλότερη για να εξασφαλίσει χάρτες », είπε πηγή της αποστολής.

«Ενώ αυτό είναι ένα ακριβό στοίχημα για τους Σαουδάραβες, η διακοπή της παραγωγής θα είχε αποδειχθεί ακόμη πιο δαπανηρή».
Το πρόσθετο κόστος, γνωστό ως demurrage, εκτιμήθηκε σε 250.000 $ την ημέρα με βάση τις τιμές τον περασμένο μήνα όταν έγινε κράτηση πολλών σκαφών.

Οι ημερήσιες τιμές των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν σχεδόν στα 300.000 $ τον προηγούμενο μήνα και παρόλο που υποχώρησαν στα 150.000 $ την ημέρα, αυτή την εβδομάδα, εξακολουθούν να είναι σημαντικές και θα ήταν επιπλέον των άλλων δαπανών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλισης, εάν τα πλοία παραμείνουν σε αναμονή.

Τα διυλιστήρια


Τα διυλιστήρια απουσίαζαν σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές πετρελαίου στις Ηνωμένες Πολιτείες τις τελευταίες ημέρες καθώς μειώνουν τα ποσοστά επεξεργασίας με την ζήτηση να στεγνώνει, σύμφωνα με αξιωματούχους της φυσικής αγοράς πετρελαίου.

«Υπάρχει περισσότερη απροθυμία τώρα με τις νέες αποστολές, καθώς τα διυλιστήρια στις ΗΠΑ δεν έχουν χώρους για το πετρέλαιο», ανέφερε.

Οι περισσότεροι από τους μεγάλους αγοραστές πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας βρίσκονται κατά μήκος της Δυτικής Ακτής. Η περιοχή αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ του συνόλου των εισαγωγών αργού Σαουδικής Αραβιάς στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με την ΕΙΑ. Ο χώρος αποθήκευσης ήταν ήδη πλήρης 65% από τις 10 Απριλίου.

Η ακτή του Κόλπου είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός στις Ηνωμένες Πολιτείες για το πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας, και η αποθήκευση ήταν περίπου 55% γεμάτη.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αργού πετρελαίου των ΗΠΑ κατέρρευσαν τη Δευτέρα, με αυτό του Μαΐου το οποίο έληξε την Τρίτη, να έχει κλείσειαρνητικά 37,63 δολάρια το βαρέλι. Αυτή η απότομη πτώση ήρθε καθώς οι trader προσπάθησαν να βγουν από τη σύμβαση για να αποφύγουν την παράδοση βαρελιών λόγω έλλειψης αποθηκευτικού χώρου.

Η επικείμενη άφιξη των φορτίων έρχεται σε μια στιγμή που ο κύριος αποθηκευτικός κόμβος των ΗΠΑ στο Cushing της Οκλαχόμα, το σημείο παράδοσης για το αργό WTI, αναμένεται να είναι πλήρης εντός εβδομάδας.

Ο Πρόεδρος Trump δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα «κοιτάξει» πιθανώς να σταματήσει τις Σαουδικές αποστολές προς τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Την περασμένη εβδομάδα, ο Φρανκ Φανόν, ο βοηθός υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ για ενεργειακούς πόρους, δήλωσε ότι η επιβολή δασμών είναι πιθανή.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης