Τελευταία Νέα
Περιβάλλον

Η Ιαπωνία στοχεύει στην εξάλειψη των βενζινοκίνητων οχημάτων έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030

Η Ιαπωνία στοχεύει στην εξάλειψη των βενζινοκίνητων οχημάτων έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030

Ενισχύει την πράσινη ανάπτυξη με στόχο 45 GW ως το 2040

 

 Η Ιαπωνία στοχεύει στην εξάλειψη των βενζινοκίνητων οχημάτων τα επόμενα 15 χρόνια, ανακοίνωσε η κυβέρνηση παρουσιάζοντας σχέδιο για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η «πράσινη στρατηγική ανάπτυξης», που στοχεύει στις βιομηχανίες υδρογόνου και αυτοκινήτων, είναι το σχέδιο δράσης για την επίτευξη της δέσμευσης του Πρωθυπουργού Yoshihide Suga τον Οκτώβριο για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα σε καθαρή βάση έως τα μέσα του αιώνα.
Ο Suga έχει καταστήσει την πράσινη επένδυση κορυφαία προτεραιότητα για να βοηθήσει στην αναζωογόνηση της οικονομίας που επλήγη από την πανδημία COVID-19 και για να ευθυγραμμίσει την Ιαπωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κίνα και άλλες οικονομίες που θέτουν φιλόδοξους στόχους εκπομπών.
«Η κυβέρνηση έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για την επίτευξη μιας κοινωνίας ουδέτερου άνθρακα το 2050», δήλωσε ο Yukari Takamura,, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο. «Με σαφείς στόχους και κατεύθυνση πολιτικής στην πράσινη στρατηγική ανάπτυξης θα δοθούν κίνητρα στις εταιρείες να επενδύσουν σε μελλοντική τεχνολογία».

Η κυβέρνηση θα προσφέρει φορολογικά κίνητρα και άλλη οικονομική υποστήριξη σε εταιρείες, με στόχο 90 τρισεκατομμύρια γιεν (870 δισεκατομμύρια δολάρια) ετησίως σε πρόσθετη οικονομική ανάπτυξη μέσω πράσινων επενδύσεων και πωλήσεων έως το 2030 και 190 τρισεκατομμύρια γιεν (1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια) έως το 2050. Ένα πράσινο ταμείο 2 τρισεκατομμυρίων γιεν θα υποστηρίξει τις εταιρικές επενδύσεις στην πράσινη τεχνολογία

Το σχέδιο επιδιώκει να αντικαταστήσει την πώληση νέων οχημάτων με βενζίνη με ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και κυψελών καυσίμου, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
Για να επιταχυνθεί η εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων, η κυβέρνηση στοχεύει στη μείωση του κόστους των μπαταριών οχημάτων κατά περισσότερο από μισό έως 10.000 γιεν ή λιγότερο ανά κιλοβατώρα έως το 2030.
Στοχεύει επίσης στην αύξηση της κατανάλωσης υδρογόνου σε 3 εκατομμύρια τόνους έως το 2030 και σε περίπου 20 εκατομμύρια τόνους έως το 2050 από 200 τόνους το 2017, σε τομείς όπως η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και οι μεταφορές.
Η στρατηγική εστιάζει σε 14 βιομηχανικούς τομείς, όπως η υπεράκτια αιολική και αμμωνία καυσίμου και στοχεύει στην εγκατάσταση έως και 45 gigawatts (GW) υπεράκτιας αιολικής ενέργειας έως το 2040.
Η Ιαπωνία στοχεύει επίσης να χρησιμοποιήσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας "όσο το δυνατόν περισσότερο" έως το 2050, κυρίως μέσω υπεράκτιων αιολικών πάρκων, με στόχο αναφοράς οι ΑΠΕ να αντιστοιχούν στο 50% έως 60% της ισχύος έως το 2050, από λιγότερο από 20 % τώρα, περιορίζοντας παράλληλα την εξάρτηση από την πυρηνική ενέργεια.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης