Ενέργεια

«Χάρτης πορείας» η κακοκαιρία του Τέξας για τις απαιτούμενες υποδομές ηλεκτροκίνησης στις ΗΠΑ - Πίνακες

«Χάρτης πορείας» η κακοκαιρία του Τέξας για τις απαιτούμενες υποδομές ηλεκτροκίνησης στις ΗΠΑ - Πίνακες
Περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα απαιτούν τόσο υποδομή φόρτισης όσο και πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα ηλεκτρικού δικτύου
Σχετικά Άρθρα

Κατά τη διάρκεια της σφοδρής χιονόπτωσης στο Τέξας τις περασμένες ημέρες, η πόλη του Όστιν κατέγραψε σημαντικές ζημιές με την εικόνα δώδεκα νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, που έμειναν  της εκτός λειτουργίας, να προβληματίζουν, σύμφωνα με το Reuters. Είναι ένα σημαντικό θέμα, που θα διευρυνθεί το επόμενο έτος, όταν οι αξιωματούχοι σχεδιάζουν να αρχίσουν να αγοράζουν αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα.
Ο προϋπολογισμός των 650 εκατ. δολ για ηλεκτρικά λεωφορεία και την εγκατάσταση 187 σημείων φόρτισης την επόμενη 20ετία, αποτελούν ένα μεγάλο δίλημμα για τους αξιωματούχους, που ήρθαν αντιμέτωποι με τις εκτεταμένες διακοπές ρεύματος στο Τέξας.

Tι «έδειξε» το Όστιν

Η κατάσταση που εξελίχθηκε στο Όστιν επισήμανε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κυβερνήσεις, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο πλαίσιο της προσπάθειας που κάνουν για να ανταποκριθούν στις επιταγές της κλιματικής αλλαγής. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα προσθέτουν επιπλέον επίπεδα δυσκολίας. Περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα απαιτούν τόσο υποδομή φόρτισης όσο και πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα ηλεκτρικού δικτύου.

Οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να επενδύσουν δισεκατομμύρια δολάρια δημιουργώντας αυτή την πρόσθετη χωρητικότητα, ενώ αντιμετωπίζουν επίσης την πρόκληση της αντικατάστασης των ορυκτών καυσίμων με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Τα σχέδια

Η Καλιφόρνια σχεδιάζει μια επιθετική σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων και φορτηγών με φυσικό αέριο και ντίζελ έως το 2035. Αν αυτό γίνει πράξη, τότε θα χρειαστούν τεράστιες αυξήσεις της χωρητικότητας του ηλεκτρικού δικτύου


2_4.JPG


Οι τομείς ηλεκτρικής ενέργειας και μεταφορών εκπέμπουν περισσότερες από τις μισές εκπομπές CO2 στις ΗΠΑ. Το ταυτόχρονο πρασίνισμά τους είναι κρίσιμο θέμα για τις ΗΠΑ, που ακολουθεί την Κίνα για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών της βάσει διεθνούς συμφωνίας για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Ο στόχος είναι η τροφοδοσία ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και όχι ο άνθρακας και το φυσικό αέριο που κυριαρχούν επί του παρόντος στην τροφοδοσία των ΗΠΑ. Χρειάζεται αποθήκευση ηλεκτρισμού μέσω της τεχνολογίας μπαταριών, έτσι ώστε τα αυτοκίνητα να μπορούν να φορτίζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας ή σε άλλες στιγμές όταν η προσφορά ξεπερνά τη ζήτηση.

1_2.JPG

Δαπάνες

Εκτιμάται ότι, έως το 2050, η ηλεκτροδότηση των μεταφορών και άλλων τομέων θα απαιτήσει διπλασιασμό της παραγωγικής ικανότητας των ΗΠΑ. Εάν δεν αντιμετωπιστεί προσεκτικά, οι απαιτούμενες επενδύσεις θα μπορούσαν να επιβαρύνουν τους καταναλωτές με υψηλότερους λογαριασμούς ενέργειας, σύμφωνα με μια έκθεση του περασμένου μήνα από τη ρυθμιστική αρχή κοινής ωφέλειας της Καλιφόρνια. Μια άλλη πρόκληση: οι πελάτες με χαμηλότερο εισόδημα συχνά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν τις αρχικές επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οικιακές μπαταρίες και ηλιακά συστήματα στον τελευταίο όροφο που θα μπορούσαν να τους εξοικονομήσουν χρήματα μακροπρόθεσμα. Και οι επιχειρήσεις κοινής ωφελείας πρέπει να επενδύσουν τώρα σε υποδομές, ώστε οι καταναλωτές να αισθάνονται ασφαλείς κατά την αγορά ενός EV, δήλωσε η Emily Fisher, γενική σύμβουλος του εμπορικού ομίλου Edison Electric Institute.

Παραδείγματα επενδύσεων

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ General Motors και Ford ανακοίνωσαν μεγάλες επενδύσεις στην ανάπτυξη EV για να συμβαδίζουν με τους στόχους της Tesla στην ηλεκτροκίνηση και να προετοιμαστούν για την προοπτική αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές.

Η ηλεκτρική ενέργεια για την τροφοδοσία όλων αυτών των αυτοκινήτων αναμένεται να προέρχεται κυρίως από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και φυσικό αέριο, σύμφωνα με το NREL. Μεγάλες νέες επενδύσεις μπορεί να δημιουργήσουν δυσκολίες για επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας που ήδη αντιμετωπίζουν προβλήματα που σχετίζονται με τον καιρό. Στο Τέξας, πολλές από τις εταιρείες που θα πραγματοποιούσαν αυτές τις επενδύσεις αντιμετωπίζουν μια οικονομική κρίση που οφείλεται στην ψυχρή περίοδο του περασμένου μήνα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, την περασμένη εβδομάδα κάλεσε τους ηγέτες των ΗΠΑ να υποστηρίξουν τις πωλήσεις EV με ευνοϊκούς κανονισμούς και επιδοτήσεις για την παραγωγή μπαταριών και υποδομής φόρτισης. Ωστόσο, ο Robert Barrosa, ανώτερος διευθυντής της Electrify America της Volkswagen AG, η οποία κατασκευάζει σταθμούς γρήγορης φόρτισης σε ολόκληρο το έθνος, δήλωσε ότι ο σταδιακός ρυθμός της υιοθέτησης EV θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις κοινής ωφελείας να προσαρμοστούν.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης